FAQ – eCommerce

1. eCommerce

Z jakim sklepem internetowym można zintegrować iFirmę?

Serwis iFirma można zintegrować z tymi platformami: Allegro, Ceneo, cStore, eBay, Empik.com, Erli, Etsy, eSklep Home.pl, IdoSell, Magento2, PrestaShop, RedCart, Selly, Shoper, Shopify, Sky-Shop.pl, SOTE, TrisoSHOP, WooCommerce.



Możesz łatwo zintegrować swój sklep Allegro z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep Ceneo z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj


Możesz łatwo zintegrować swój sklep cStore z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep eBay z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep Empik.com z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep Erli z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep Etsy z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep eSklep Home.pl z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep IdoSell z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep Magento 2 z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep PrestaShop z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep RedCart z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep Selly z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep Shoper z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep Shopify z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep Sky-Shop.pl z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep SOTE z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep TrisoSHOP z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.


Możesz łatwo zintegrować swój sklep WooCommerce z serwisem iFirma.pl
Integracja jest dostępna w pakietach płatnych, w zakładce eCommerce ➡ Zarządzaj integracjami ➡ +Dodaj

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.

Czy jest możliwe wystawienie paragonu do zamówienia?

Tak, jeśli dokonałeś integracji w zakładce eCommerce oraz posiadasz drukarkę fiskalną, którą można zintegrować z iFirma.

Więcej informacji w tym zakresie znajdziesz tutaj.

W jakiej serii numeracji są wystawiane faktury przez API?

Nasze API umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży w dowolnej wybranej serii numeracji (innej niż ustawiona jako domyślna w iFirmie).

Jednak, aby integracja ze sklepem internetowym pozwalała na wystawienie dokumentu w dowolnej wybranej serii numeracji (innej niż ustawiona jako domyślna w iFirmie), taka opcja musi być również zaprogramowana we wtyczce integrującej sklep z iFirmą.

W tym przypadku należy się kontaktować z dostawcą wtyczki.

Czy można zmienić serię numeracji?

Serię numeracji można ustawić w zakładce eCommerce > Zarządzaj integracjami > Edytuj (przy danym sklepie). W części „Ustawienia faktur” można ustawić serię numeracji dla danego sklepu.

W jakiej serii numeracji są wystawiane faktury przez integrację?

Jeżeli w konfiguracji integracji nie została ustawiona seria numeracji, automatycznie stosowana będzie seria, która jest przypisana Użytkownikowi w zakładce Login > Konfiguracja > Użytkownicy, a w przypadku jej braku, będzie stosowana domyślna seria numeracji z zakładki Login > Konfiguracja > Serie numeracji.

Czy dane zamówień ze sklepu internetowego są pobierane do iFirmy?

Zamówienia są pobierane do iFirmy tylko w przypadku integracji wykonanej przez zakładkę eCommerce.

W przypadku integracji z innymi sklepami internetowymi, faktury do zamówień wystawia się z poziomu zintegrowanego sklepu internetowego. W iFirma generowane są dokumenty zgodnie z przesłaną treścią żądania z esklepu.

Kto świadczy wsparcie dla pozostałych sklepów z którymi jest integracja po API?

W przypadku sklepów internetowych na platformach sklepowych, dla których iFirma nie przygotowywała integracji, za integrację odpowiada platforma sklepowa albo zewnętrzny dostawca wtyczki integrującej.

Nie świadczymy wsparcia ani nie udzielamy informacji o szczegółach funkcjonalności integracji, których nie stworzyliśmy.

Kto świadczy wsparcie w integracji między sklepem a ifirmą?

IFirma świadczy wsparcie gdy integracja odbywa się przy pomocy stworzonych przez nas integracji (przez zakładkę eCommerce dostępną w serwisie).

Czy jest możliwość zwiększenia limitu faktur wystawianych po API?

Tak. Jeżeli jest potrzeba zwiększenia tego limitu, usługa jest wyceniana indywidualnie. Zgłoszenie do wyceny można wysłać z poziomu serwisu przez zakładkę Login ➡ Konfiguracja ➡ API ➡ Limity API lub przez stronę

Ile można wystawić faktur za pomocą API?

Za pomocą integracji można wystawić do 1000 faktur miesięcznie.

Ile można wystawić faktur przy integracji przez zakładkę eCommerce?

Ilość dokumentów sprzedaży jest nielimitowana.

Czym różni się integracja przez zakładkę eCommerce a integracja przez API?

Integracja przez zakładkę eCommerce odbywa się za pomocą przygotowanych przez nas integracji z platformami. Do serwisu zaciągane są zamówienia ze sklepów internetowych do których w serwisie wystawiane są dokumenty sprzedaży.

Integracja API odbywa się za pomocą wtyczki zainstalowanej w e-sklepie, poprzez nasze API. Funkcje wtyczki powodują wygenerowanie dokumentów w serwisie iFirma, zgodnie z przesłaną treścią żądania z esklepu.

Jak można się zintegrować ze sklepami internetowymi?

Integracji można dokonać na dwa sposoby:

  • przez zakładkę eCommerce dostępną w serwisie iFirma
  • lub za pomocą API.

Czy integracja ifirmy ze sklepami internetowymi jest usługą dodatkowo płatną?

Integracja ifirmy ze sklepami internetowymi jest dostępna w ramach pakietów Faktura+, Księgowość Internetowa i dla klientów Biura Rachunkowego bez żadnych dodatkowych opłat.

Czy faktury są automatycznie wysyłane do klientów?

W konfiguracji integracji (zakładka eCommerce > Zarządzaj integracjami > Edytuj) możesz zaznaczyć opcję Wyślij e-mail z dokumentem sprzedaży do kontrahenta po księgowaniu. Dzięki temu, po zaksięgowaniu do klienta zostanie przesłany dokument.

Dlaczego po wystawieniu faktury na towar z magazynu nie jest on zdejmowany ze stanu?

Aby automatycznie powiązać zamówienie z towarem z zamówienia, nazwa towaru musi być zgodna:

  • albo z Identyfikatorem towaru w magazynie,
  • albo z Nazwą towaru w magazynie,
  • albo z nazwą wprowadzoną w zakładce eCommerce w danych towaru na magazynie.

Co istotne, pierwszeństwo ma Identyfikator, następnie Nazwa towaru i dopiero nazwa z zakładki eCommerce w danych towaru.

Jeśli te dane nie będą zgodne i towar z magazynu nie zostanie automatycznie powiązany, przy tej pozycji towaru na fakturze/paragonie pojawi się opcja “wybierz towar lub usługę z magazynu”.

Czy do pobieranych zamówień można zbiorczo wystawić faktury?

Po pobraniu listy zamówień skorzystaj z opcji Oznacz wszystkie: Wybierz

Wybierz poszczególne zamówienia do zaksięgowania lub zaznacz wszystkie, a następnie skorzystaj z opcji Księguj.

Na liście zamówień serwis pobiera kilka pierwszych zamówień z danego miesiąca, a pozostałe nie pobierają się. Co może być powodem tego ?

Domyślnie serwis pobiera zamówienia z dzisiaj. Wybierz jedną z innych opcji pobierania zgodnie z poniższy zrzutem.

Jeśli mimo powyższej zmiany nadal występuje problem skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta (bok@ifirma.pl).

Na liście zamówień widoczny jest towar wraz rozmiarem. Natomiast po wystawieniu faktury na fakturze widoczny jest tylko towar bez rozmiaru. Dlaczego?

Aby informacja o rozmiarze była widoczna na fakturze, musi być dopisana do nazwy towaru.
Jeśli rozmiar jest podany jako parametr produktu, to będzie to widoczne na liście zamówień, jako informacja pomocna przy pakowaniu zamówienia. Na samej fakturze nie będzie jednak wtedy rozmiaru.

Czy w serwisie w zakładce eCommerce można usunąć zamówienie?

Nie. Zamówienia, które nie będą księgowane przenosi się do nieksięgowanych. Przeniesienie spowoduje, że serwis nie będzie ponownie pobierał tego zamówienia na liście zamówień.

2. Allegro

Powiązałem konto Allegro, ale nie ściągnęło żadnego zamówienia do iFirma, dlaczego?

Możliwym powodem jest błędna data integracji.

Sprawdź w konfiguracji integracji z Allegro jaka została wprowadzona “Data początkowa” integracji. Możesz to zrobić w zakładce eCommerce > Zarządzaj integracjami > Edytuj

Pobieraj zamówienia od:

Pobierane są zamówienia począwszy od tej daty, jeśli data została wprowadzona błędnie, na przykład zbyt późna, można ją poprawić poprzez edycję, a następnie zatwierdzić i pobrać zamówienia ponownie.

Czy jest możliwe, aby z automatu program pobierał takie dane, aby na fakturze był nr oferty Allegro?

Tak, W konfiguracji Allegro (eCommerce > Zarządzaj integracjami > Edytuj) można dodać znacznik [@@NumerOferty@@] w polu uwagi na dokumencie
Dzięki temu w uwagach na fakturze automatycznie będą się pojawiać numery ofert.