Motocykl niefirmowy wynajmowany

|
ID: 778305280
|
|

 

1. Jaki pojazd jest uznawany za motocykl?

Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym, motocykl to pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocznym wózkiem – wielośladowy; określenie to obejmuje również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół. W związku z tą definicją na gruncie prawa podatkowego motocykl jest samochodem osobowym.
Pojazd taki może być używany w działalności jako pojazd nie wprowadzony do ewidencji środków trwałych – niefirmowy.
Poniższa instrukcja dotyczy motocykla używanego w działalności na podstawie umowy najmu.

Wydatki z tytułu eksploatacji pojazdu są kosztem w 75% bez konieczności prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu.

Wydatki z tytułu opłat za najem są kosztem w całości jeśli wartość początkowa pojazdu nie przekracza 150 tys. zł

2. Jak wprowadzamy pojazd do serwisu?

Pojazd wprowadzamy przez zakładkę Pojazdy ➡ Wszystkie operacje ➡ dodaj pojazd ➡ Samochód osobowy ➡ w części lub wprowadź samochód ➡ w najmie.

 

 

3. Co wprowadzamy do serwisu ifirma.pl z dotychczasowej księgowości?

W formularzu wprowadzania pojazdu uzupełniamy jego dane takie jak:

  • nazwa pojazdu,
  • numer rejestracyjny pojazdu,
  • pojemność silnika,
  • rodzaj paliwa – wybór w tym polu nie jest obowiązkowy.

Dodatkowo w formularzu konieczne będzie wprowadzenie danych umowy oraz danych pozwalających na ustalenie wartości pojazdu, niezbędnej do ustalenia proporcji księgowania kosztów najmu. Dane te obejmują:

  • rodzaj dokumentu zakupu pojazdu przez Wynajmującego oraz cenę zakupu pojazdu. Użytkownik, który zna wartość pojazdu ustaloną przez poprzednią księgowość jako rodzaj dokumentu wybiera Inny dokument i wprowadza ustaloną wartość,
  • numer umowy,
  • datę rozpoczęcia umowy.

W przypadku pojazdu wynajmowanego możliwe jest również oznaczenie, iż pojazd jest wykorzystywany wyłącznie w działalności gospodarczej. Więcej na ten temat tutaj.

 

Autor: Katarzyna Kisiel – ifirma.pl

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie tylko kawa jest 2w1
Nie tylko kawa jest 2w1

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce