Składki ZUS

w Przejście do Ifirma.pl w trakcie roku Tagi: dodanie składki ZUSskładki ZUSZUS DRA

Co wprowadzamy do serwisu ifirma.pl?

Do serwisu należy wprowadzić składki, które wynikają z deklaracji ZUS DRA za poprzedni miesiąc, a zostały opłacone w pierwszym miesiącu korzystania z serwisu.

Jak wprowadzamy informacje do serwisu?

Zakładka Zobowiązania → Składki ZUS → Dodaj składkę do ZUS.

 

 

Jeżeli w związku z prowadzoną działalnością mamy obowiązek opłacać zarówno składki społeczne, zdrowotną, jak i fundusz pracy, to każdą z kwot dodajemy oddzielnie wybierając odpowiedni Typ składki.

 

 

Wprowadzamy składki opłacone w miesiącu rozpoczęcia pracy z serwisem (np. składki za sierpień opłacone we wrześniu, jeśli wrzesień jest pierwszym miesiącem księgowania w ifirma.pl)

W następnych miesiącach nie należy korzystać z funkcji Dodaj składkę do ZUS, serwis na podstawie wygenerowanych DRA sam będzie tworzył przelewy, widoczne w zakładce Zobowiązania → składki ZUS.

 

 

Składki opłacone w poprzednich miesiącach wprowadzamy do serwisu już bezpośrednio przy tworzeniu pierwszej deklaracji PIT-5/5L (temat omówiony jest części Generowanie deklaracji PIT-5/5L po raz pierwszy). Wprowadzamy składki opłacone w miesiącach wcześniejszych niż pierwszy miesiąc księgowania (np. składki opłacone do sierpnia włącznie, jeżeli wrzesień jest pierwszym miesiącem księgowania w ifirma.pl)

 

 

Przedsiębiorca w serwisie zaznacza jakie składki opłaca (preferencyjne, pełny ZUS lub samą składkę zdrowotną). Dokonuje tego w zakładce Pulpit → Konfiguracja → Deklaracje → ZUS DRA Należy pamiętać, iż w przypadku opłacania obniżonych składek, przedsiębiorca musi samodzielnie pilnować terminu do którego ulga ta mu przysługuje. Po jej ustaniu konieczne jest dokonanie zmian w serwisie.

 

Autor: Katarzyna Kisiel – ifirma.pl

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły