Konfiguracja modułów i zakładek

|
ID: 778310251
|
Kategorie: Konfiguracja

Po zalogowaniu się na swoje konto w serwisie ifirma.pl w panelu głównym po lewej stronie widoczne są główne przyciski nawigacyjne.

Domyślnie są to:

  • Pulpit
  • Sprzedaż
  • Wydatki
  • Księgowość
  • Firma
  • E-commerce

Najeżdżając kursorem na poszczególne zakładki pojawia się menu rozwijane, które można zablokować, strzałką po prawej stronie. Po zablokowaniu, widok zakładek dodatkowych nie będzie się ukrywał:

Każda z zakładek ma swoje podzakładki.

Dla przykładu zakładka Pulpit zawiera Strona główna, Kalendarz, Agenda:

Zakładka Firma zawiera CRM, Kontrahenci, Pracownicy, Pojazdy, Majątek, Banki, Windykacja:

Zakładka Sprzedaż zawiera Faktury, Kasa fiskalna, Magazyn, Towary i Usługi:

Ważne! Widok poszczególnych zakładek może się różnić w zależności od wybranych modułów.

Moduły

Istnieje możliwość edycji głównego widoku zakładek na swoim pulpicie głównym poprzez edycję zakładki Moduły i integracje.

W tym celu klikamy w ikonkę Moduły, w lewym, dolnym rogu systemu:

W tym miejscu możemy edytować moduły które są używane oraz ilość zakładek głównych, znajdujących się w pasku po lewej stronie pulpitu głównego.

Korzystając z suwaków można wybrać które funkcje w serwisie mają być aktywne:

Odznaczając opcję Uproszczone menu można dodać na listę zakładki Deklaracje, Ewidencje oraz Zobowiązania, które są domyślnie scalone w zakładkę Księgowość w widoku uproszczonym:

*Uproszczone menu jest zaznaczone automatycznie.

Poniżej widok wszystkich zakładek z zaznaczoną opcją Uproszczone menu:

Poniżej widok wszystkich zakładek z odznaczoną opcją Uproszczone menu:

Integracje

Oprócz Modułów w zakładce Moduły i integracje możemy również zarządzać integracjami w serwisie ifirma.pl. Ta część dzieli się na integracje związane z aplikacją oraz integracje e-commerce:

W części dotyczącej aplikacji, znajdziemy takie integracje jak:

W części dotyczącej E-commerce znajdziemy dostępne integracje z platformami sprzedażowymi:

Szczegóły w zakresie integracji e-commerce znajdują się tutaj.

Skróty

Po zalogowaniu na konto w serwisie ifirma.pl, dostępne są również Skróty, czyli szybki dostęp do wybranych, najczęściej używanych opcji księgowych. Można je samodzielnie skonfigurować, aby jeszcze bardziej ułatwić sobie pracę w serwisie:

Szczegółowa instrukcja w tym zakresie znajduje się tutaj.

Krótkie menu

Na pulpicie głównym, w prawym, górnym rogu, obok loginu użytkownika, znajduje się skrócone menu, które umożliwia w szybki sposób wybranie najpopularniejszych akcji księgowych:

W tym miejscu możliwe jest:

  • wystawienie faktury ( oraz rachunku w przypadku podatników zwolnionych z VAT):

    Po kliknięciu w ikonkę Faktura krajowa, otworzy się formularz Krajowa sprzedaż towarów i usług na fakturę VAT (w przypadku podatnika zwolnionego z podatku VAT to będzie Krajowa sprzedaż towarów i usług na fakturę lub Krajowa sprzedaż na rachunek)

  • wystawienie szybkiej faktury lub szybkiego rachunku (w przypadku podatników zwolnionych z VAT):

    Po kliknięciu w ikonę szybka faktura/rachunek pojawi się okno do uzupełnienia danych do dokumentu:

  • dodanie wydatku:

    Po kliknięciu w ikonkę Wydatek, pojawi się okno szybkiego wyboru najpopularniejszych typów wydatków takich jak:

    • Zakup towarów handlowych lub materiałów
    • Koszty prowadzenia działalności
    • Faktura za telefon lub internet

    Istnieje możliwość wyboru pozostałych wydatków:

    Oraz możliwość dodania wydatków dotyczących pojazdów:

  • dodanie kontrahenta:

    Po kliknięciu w ikonkę Kontrahent pokaże się okno dodawania kontrahenta:

  • dodanie towaru lub usługi:

    Po kliknięciu w ikonkę Towar lub usługa zostanie otwarte okno z możliwością dodania pozycji towaru lub usługi:

  • dodanie nowego zadania:

    Po kliknięciu na ikonę Zadanie pokaże się formularz dodania nowego zadania:

Więcej szczegółowych informacji na temat funkcji serwisu ifirma.pl można znaleźć tutaj.

Autor: Katarzyna Dudek – ifirma.pl

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie musisz czytać pomocy
Nie musisz czytać pomocy

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce