Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek generowania i wysyłania co miesiąc pliku JPK VAT dotyczy wszystkich przedsiębiorców, którzy są zarejestrowani do podatku VAT i prowadzą księgowość w formie elektronicznej.
W serwisie ifirma.pl Jednolity Plik Kontrolny można łatwo wygenerować w zakładce JPK.
Wygenerowany za pośrednictwem ifirma.pl Jednolity Plik Kontrolny można przekazać do Urzędu Skarbowego przy użyciu:
Poniżej prezentujemy, jak krok po kroku wygenerować deklarację JPK i podpisać ją własnym podpisem cyfrowym.
1. Aby wygenerować deklarację JPK VAT należy przejść do zakładki JPK, wybrać rodzaj JPK (VAT) i kliknąć przycisk WYGENERUJ.
Fakultatywnie użytkownik może także wskazać adres e-mail. W przypadku wątpliwości lub błędów Urząd Skarbowy wyśle na niego zawiadomienie, a dopiero w następnym kroku zostanie wszczęte postępowanie.
2. Po wygenerowaniu deklaracji użytkownik zostanie przeniesiony do sekcji, w której będzie mógł wybrać sposób przekazania pliku do urzędu.
3. Aby podpisać deklarację własnym podpisem cyfrowym należy kliknąć przycisk POBIERZ PLIK Z METADANYMI w części ePUAP.
4. Wygenerowany i pobrany plik z metadanymi należy podpisać cyfrowo poza serwisem, a następnie wgrać do ifirma.pl.
Plik metadanych musi być podpisany cyfrowo podpisem kwalifikowanym polskim albo europejskim zgodnie z algorytmem XAdES Basic Electronic Signature w postaci pliku XML zgodnego ze schematem
www.w3.org/2000/09/xmldsig.
Rejestr kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne można znaleźć na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji (NCCert): www.nccert.pl. Rekomendujemy Powszechne Centrum Certyfikacji CERTUM: certum.pl.
5. Opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym plik JPK można wgrać do systemu poprzez przeciągnięcie go na wskazane pole:
lub bezpośrednio w zakładce JPK.
Podpisany i wgrany do ifirma.pl plik JPK_VAT zostanie automatycznie wysłany do urzędu w ciągu 5 minut.
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.