Do środków trwałych zalicza się zakupione lub wytworzone we własnym zakresie: nieruchomości, maszyny, urządzenia, środki transportu i inne rzeczy, o ile spełniają równocześnie 3 warunki:
Jeżeli wartość tych składników nie przekracza 10 000 zł netto (u płatnika vat) podatnik może samodzielnie zdecydować czy wprowadzić je do rejestru środków trwałych czy też nie. Gdy przekroczą one wskazaną wyżej kwotę, umieszczenie w rejestrze staje się obowiązkiem.
Środki trwałe nie zaliczane są do kosztów bezpośrednio, a dopiero poprzez odpisy amortyzacyjne.

Zakładka Firma → Majątek → Rejestr środków trwałych → + Dodaj → Dodaj środek trwały.


W przypadku kiedy środkiem trwałym są grunty należy je wprowadzić przez zakładkę Firma → Majątek → Rejestr środków trwałych → + Dodaj → Dodanie gruntów.

Wartości niematerialne i prawne należy wprowadzić przez zakładkę Firma → Majątek → Rejestr środków trwałych → + Dodaj → Dodanie wartości niematerialnej i prawnej.

W przypadku środków trwałych otrzymanych w drodze darowizny lub sfinansowanych z dotacji należy zwrócić uwagę na część Finansowanie.

Szczegółowa instrukcja zamieszczona jest tutaj.
Wyjątkiem są samochody stanowiące majątek firmy. Nie wprowadzamy ich jednak przez zakładkę Majątek, ale przez zakładkę Pojazdy.
Autor: Katarzyna Kisiel – ifirma.pl
Wszystkie zamieszczone treści mają charakter informacyjny i edukacyjny. Żadna treść nie stanowi wykładni prawa, opinii prawnej czy podatkowej. Instrukcje w głównej mierze skupiają się na podstawowych przypadkach i nie rozpatrują wszystkich potencjalnych możliwości.
Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.