w CRM

Prawie dla wszystkich faktur/ rachunków (w walucie i PLN) można dodać przypomnienie. Można to zrobić bezpośrednio z poziomu dokumentu oraz w zakładkce „CRM”>„Windykacja”.

Opcja ta nie jest dostępna dla faktur do paragonu i faktur zaliczkowych.

Możliwe do stworzenia przypomnienia

  • Ponaglenie
    • jest wysyłane na dane podane w danych nabywcy (adres e-mail) oraz dodatkowo na adres mailowy firmy.
    • w polu „treść wiadomości” można wpisać maksymalnie 1400 znaków, w polu nagłówka wiadomości 100 znaków, w polu stopki 500, w polu z danymi wierzyciela 200 znaków, z danymi dłużnika 500 znaków, a w uwagach maksymalnie 500 znaków.
    • sprzedawca otrzymuje maila z dopiskiem „kopia” w tytule. Maile przychodzą z adresu faktury@ifirma.pl. Można je wydrukować.
  • Monit
    • zasady wysyłania i edycji są takie same jak w przypadku ponaglenia.
    • w treści pojawia się dodatkowo informacja o numerze rachunku bankowego do wpłaty i ostrzeżenie, że brak zapłaty w ciągu 14 dni powoduje przez wierzyciela podjęcie kolejnych działań (postępowanie windykacyjne i sądowe).
  • Nota odsetkowa
    • użytkownik może wybrać jako język przypomnienia język angielski.
    • notę można wystawić jedynie do dokumentu o statusie „nieopłacony”. Serwis liczy kwotę odsetek od kwoty „do zapłaty” widoczną w tabeli w treści noty.
    • w celu wystawiania noty należy uzupełnić datę zapłaty (nie może być wcześniejsza niż określony na fakturze termin płatności, ale może być datą przyszłą w stosunku do dnia bieżącego), a następnie kliknąć „przelicz”. Serwis wyliczy odsetki wg wybranego sposobu naliczania (ustawowe lub wynikające z umowy).
    • użytkownik nie może zmieniać danych w tabeli z wyliczeniem odsetek.
    • po zatwierdzeniu Noty można ją wydrukować.
  • Wezwanie do zapłaty
    • w sytuacji gdy zaproponowany termin zapłaty za fakurę już został przekroczony a klient nadal nie uregulował należności, użytkownik może wezwać swojego klienta do dokonania zapłaty za wystawioną fakturę.
    • użytkownik ma możliwość edycji treści wiadomości oraz danych umieszczonych w stopce.
    • stworzone wezwanie do zapłaty pojawi się w zakładce „CRM”> „Windykacja”, w części „Lista przypomnień”.

Do jednej faktury można dodać klika przypomnień, po kilka w każdym rodzaju. Stworzonych przypomnień nie można usunąć. Ma to szczególne znaczenie przy notach odsetkowych, które są numerowane. Błędnie wystawionej noty nie można edytować ani usunąć, a następna będzie zawsze z kolejnym numerem.

W przypadku dokumentów w walucie w zakładce „Windykacja” widoczna jest kwota w walucie, ale bez specjalnego oznaczenia, że to waluta.

Wezwanie do zapłaty (list windykacyjny) – składanie zlecenia

Można to zrobić z poziomu jednej z poniższych zakładek:

  1. „CRM”> „windykacja”:
    • nieopłacone faktury/rachunki znajdziesz na liście „Przychody – dokumenty przeterminowane”,
    • w kolumnie „Operacje” kliknij symbol windykacji (czerwona strzałka):


    • wybierz typ przypomnienia: „Wezwanie do zapłaty” i wybierz typ listu, który ma być wysłany do kontrahenta,
    • zatwierdź przyciskiem „Wyślij wezwanie”.
  1. w zakładce „CRM”> „lista kontrahentów”:
    • wybierz zalegającego z opłatami kontrahenta,
    • kliknij w zakładkę „Windykacja”,
    • kliknij symbol windykacji (kolumna „Operacje”) przy przeterminowanej faktrze na liście „Przychody – dokumenty przeterminowane”:



    • wybierz typ przypomnienia: „Wezwanie do zapłaty” i typ listu, który ma być dostarczony kontrahentowi,
    • zaakceptuj regulamin i zatwierdź przyciskiem „Wyślij wezwanie”, a następnie „Zapłać za usługę”, aby przejść do płatności.
  1. w zakładce: „Faktury / Rachunki” > „Lista faktur / Lista rachunków”
    • znajdź dokument o statusie „nie zapłacono”,
    • kliknij ikonkę z zegarkiem („Lista przypomnień”) w tabeli Operacje przy przeterminowanym dokumencie::



    • kliknij przycisk „+ dodaj przypomnienie”,
    • wybierz typ przypomnienia: „Wezwanie do zapłaty” i typ listu, który ma być dostarczony kontrahentowi,
    • zaakceptuj regulamin i zatwierdź przyciskiem „wyślij wezwanie”, a następnie „zapłać za usługę”, aby przejść do płatności.
  1. w zakładce: „Agenda”> sekcja „Przychody”
    • wyszukaj dokument o statusie „Nieopłacone”,
    • kliknij przycisk „+ przypomnij”,
    • wybierz typ przypomnienia: „Wezwanie do zapłaty” i typ listu, który ma być dostarczony kontrahentowi,
    • zaakceptuj regulamin i zatwierdź przyciskiem „wyślij wezwanie”, a następnie „zapłać za usługę”, aby przejść do płatności.

Opłacenie Zlecenia przez Zleceniodawcę następuje poprzez serwis płatności internetowych Transferuj.pl dostępny w serwisie ifirma.pl.

Możliwość komentowania jest wyłączona.