Jak założyć konto w serwisie i odzyskać dostęp do konta

w Jak zacząćNajczęściej zadawane pytania

 

1. Założenie konta w serwisie – Login i E-mail

Zakładając konto w serwisie ifirma.pl należy uzupełnić pole E-mail oraz wskazać Hasło do konta.

Ważne!
Hasło musi zawierać:

  • 6 znaków lub więcej,
  • Małe i wielkie litery,
  • Przynajmniej jedną cyfrę lub znak specjalny.

 

Podany podczas rejestracji adres e-mail w większości sytuacji staje się automatycznie loginem do konta.


 

Wyjątkiem jest sytuacja kiedy na podany podczas rejestracji adres e-mail zostało już założone konto w serwisie. W tej sytuacji użytkownik zostanie poproszony o uzupełnienie dodatkowo pola Login. Podany Login może być dowolnym ciągiem znaków (max. 32 znaki).


 

W przypadku kiedy login jest już zajęty należy podać inny. Login w serwisie jest unikalny i nie ma możliwości by dwóch użytkowników posiadało taki sam login. Login powinien różnić się przynajmniej jednym znakiem od już występującego w serwisie.


 

Po uzupełnieniu wskazanych wyżej danych oraz zapoznaniu się z Regulaminem serwisu i jego akceptacji poprzez zaznaczenie checkboxa Akceptuję regulamin, użytkownik powinien wybrać opcję Zarejestruj się. Wybranie wskazanej opcji spowoduje założenie konta w serwisie.

Na wskazany podczas rejestracji adres e-mail zostanie wysłana wiadomość powitalna. Wiadomość e-mail zostaje wysłana z adresu: info@ifirma.pl.

Ważne!
Należy zwrócić szczególną uwagę na wskazanie prawidłowo adresu e-mail, w przypadku wskazania błędnego adresu użytkownik nie otrzyma wiadomości powitalnej.

Na dole wiadomości e-mail w Danych rejestracyjnych wskazany jest login (dawniej identyfikator) oraz adres e-mail podany przy założeniu konta.


 

Uwaga!
Najczęściej dla konta loginem jest adres e-mail. Użytkownik nie pamiętając danych do logowania powinien każdorazowo zweryfikować posiadane skrzynki e-mailowe pod kątem wiadomości powitalnej z serwisu ifirma.pl. Jeżeli konto było zakładane na adres e-mail spod określonej domeny warto sprawdzić różne skrzynki spod domeny celem weryfikacji, na którą przyszła wiadomość powitalna. Ponadto należy również sprawdzić czy wiadomość powitalna nie została zweryfikowana jako spam i przeszukać folder spam.

 

Jak wygląda rozpoczęcie pracy z serwisem przeczytasz tutaj.

2. Resetowania hasła

W przypadku utraty hasła do serwisu należy skorzystać z opcji Resetowanie hasła.


 

W polu Adres e-mail należy wskazać adres, na który zostało założone konto w serwisie ifirma.pl a następnie wybrać opcję RESETUJ HASŁO.


 

Jeżeli na adres zostało założone tylko jedno konto na wskazany adres e-mail zostanie wysłany link aktywujący zmianę hasła.


 

3. Na wskazany adres e-mail zostało założonych więcej kont

W przypadku kiedy na wskazany przez użytkownika adres e-mail zostało założonych więcej kont, użytkownik zostanie dodatkowo poproszony o wpisanie Loginu, po którego wskazaniu należy ponownie wybrać opcję RESETUJ HASŁO.


 

Uwaga!
Jeżeli korzystasz w serwisie z usługi biura rachunkowego, pamiętaj zawsze zostaniesz poproszony o wskazanie loginu. Jeżeli podczas rejestracji nie podałeś loginu to Twoim loginem będzie adres e-mail. Wskaż go wtedy dwukrotnie, a na Twoją skrzynkę pocztową przyjdzie e-mail do odzysku hasła.

 

4. Podaj poprawny adres e-mail

Użytkownik podczas próby odzysku hasła może otrzymać komunikat Podaj poprawny adres e-mail. Wskazany komunikat oznacza, iż wprowadzono błędny adres e-mail, błąd może polegać na tym, że m.in.:

  • w adresie brakuje @,
  • wpisano błędną nazwę domeny dostawcy usługi pocztowej,
  • nie wpisano nazwy domeny usługi pocztowej,
  • adres zawiera niedozwolone przez dostawcę pocztowego znaki.

 


 

5. Użytkownik o podanym identyfikatorze i adresie e-mail nie istnieje

Użytkownik podczas próby odzysku hasła może otrzymać komunikat Użytkownik o podanym identyfikatorze i adresie e-mail nie istnieje.


 

Wskazany komunikat oznacza, że:

Wprowadzono adres e-mail, na który w serwisie nie ma założonego konta. E-mail jaki wskazuje użytkownik był użyty jako login konta, a nie adres e-mail służący do odzysku hasła
Jeżeli użytkownik wie, iż wskazany adres e-mail był powiązany z kontem, a mimo to otrzymuje wskazany komunikat to najprawdopodobniej podczas pracy z serwisem dokonał zmiany danych do odzysku hasła. W tej sytuacji zalecane jest przesłanie ze wskazanego adresu wiadomości e-mail na adres bok@ifirma.pl, w której zostanie opisany problem jaki wystąpił.

 

6. Dane do odzysku hasła – gdzie znajdują się na koncie

Adres e-mail służący do odzysku hasła oraz login widoczny jest na koncie w zakładce Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ Użytkownicy. Edycja danych we wskazanym miejscu powoduje, iż jedynie znając zmienione dane użytkownik może skorzystać z opcji Resetuj hasło.


 

Ważne!
W sytuacji kiedy użytkownik:

  • nie pamięta danych do logowania i nie odnalazł wiadomości powitalnej na posiadanych skrzynkach e-mail,
  • zmienił dane do logowania, przez co różnią się one od danych w wiadomości powitalnej z serwisu,

powinien przesłać zapytanie na adres bok@ifirma.pl dokładnie opisując swoję sytuację.

Jeśli użytkownik posiada adres e-mail, który w jakikolwiek sposób jest powiązany z kontem np. uzupełniony w zakładce:

  • Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ Dane firmy – Dane kontaktowe,
  • Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ Dane kontaktowe,

warto aby wiadomość została przesłana ze wskazanego adresu.

Każdorazowo odpowiedź będzie udzielana e-mailowo po przeanalizowaniu indywidualnej sytuacji użytkownika.

 

Jak zmienić login do konta przeczytasz tutaj.

 

Autor: Joanna Łuksza – ifirma.pl

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły