Dane odbiorcy można dodać podczas wystawiania faktury – bezpośrednio w zakładce Sprzedaż ➡ Faktury (u nievatowców Rachunki)➡ +Faktura krajowa.
Jeżeli jest to nowy kontrahent, to najpierw należy go dodać do serwisu. W tym celu klikamy na wybranym formularzu faktury, przy polu Nabywca na +.
Dane nabywcy możemy pobrać z bazy danych GUS lub wprowadzić samodzielnie:
W przypadku pobrania danych z bazy GUS, zostaną pobrane informacje dotyczące:
Pobraniu z GUS podlegają tylko dane polskich podmiotów gospodarczych, zatem w przypadku kontrahenta zagranicznego – dane należy wprowadzić samodzielnie.
Po uzupełnieniu danych nabywcy, należy przejść do wprowadzenia danych odbiorcy – opcja znajduje się w prawym dolnym rogu formularza (w części Podmiot dodatkowy):
Po wejściu w część Podmiot dodatkowy, w polu Rola podmiotu – należy wybrać Odbiorca.
Następnie należy uzupełnić dane odbiorcy faktury, jakie mają znaleźć się na wydruku dokumentu. Wprowadzamy odpowiednio nazwę oraz NIP, a także adres odbiorcy. Ważne jest, aby zaznaczyć opcję “Używaj danych podmiotu dodatkowego na fakturach“.
Po wprowadzeniu wszystkich danych nabywcy i odbiorcy, zatwierdzamy formularz.
Nowego kontrahenta można do serwisu również dodać przez zakładkę Firma ➡ Kontrahenci ➡ Lista kontrahentów ➡ +Dodaj kontrahenta, a dopiero po dokonaniu tego przejść do zakładki Sprzedaż – aby wystawić dokument sprzedaży.
Jeżeli nabywca został już wcześniej wprowadzony do serwisu, to należy najpierw edytować jego dane w zakładce Firma ➡ Kontrahenci ➡ Lista kontrahentów. W tym celu klikamy na jego identyfikator i dalej Edytuj kontrahenta.
Po edytowaniu danych kontrahenta, pojawi się możliwość dodania informacji o odbiorcy.
Po dodaniu danych odbiorcy, można przejść do zakładki Sprzedaż i wystawić tam już fakturę, wybierając z listy właściwego nabywcę.
Po wystawieniu faktury, na jej podglądzie w serwisie ifirma.pl, informacja o nabywcy i odbiorcy znajduje się w lewym górnym rogu.
Poniżej znajduje się obraz przedstawiający fragment faktury z wykazanym zarówno nabywcą, jak i odbiorcą.
Katarzyna Budzińska-Gałan- ifirma.pl
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.