Jak wystawić fakturę z nabywcą i odbiorcą?

|
ID: 778304795
|
Kategorie: Faktury
|

1. Nowy kontrahent

Dane odbiorcy można dodać podczas wystawiania faktury – bezpośrednio w zakładce Sprzedaż ➡ Faktury (u nievatowców Rachunki)➡ +Faktura krajowa.

Jeżeli jest to nowy kontrahent, to najpierw należy go dodać do serwisu. W tym celu klikamy na wybranym formularzu faktury, przy polu Nabywca na +.

Dane nabywcy możemy pobrać z bazy danych GUS lub wprowadzić samodzielnie:

 

W przypadku pobrania danych z bazy GUS, zostaną pobrane informacje dotyczące:

  • nazwy firmy,
  • identyfikatora (serwis domyślnie nada identyfikator, który można zmienić),
  • prefiks UE, NIP,
  • adres kontrahenta (ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość, kraj).

Pobraniu z GUS podlegają tylko dane polskich podmiotów gospodarczych, zatem w przypadku kontrahenta zagranicznego – dane należy wprowadzić samodzielnie.

Po uzupełnieniu danych nabywcy, należy przejść do wprowadzenia danych odbiorcy – opcja znajduje się w prawym dolnym rogu formularza (w części Podmiot dodatkowy):

Po wejściu w część Podmiot dodatkowy, w polu Rola podmiotu – należy wybrać Odbiorca.

Następnie należy uzupełnić dane odbiorcy faktury, jakie mają znaleźć się na wydruku dokumentu. Wprowadzamy odpowiednio nazwę oraz NIP, a także adres odbiorcy. Ważne jest, aby zaznaczyć opcję “Używaj danych podmiotu dodatkowego na fakturach“.

Po wprowadzeniu wszystkich danych nabywcy i odbiorcy, zatwierdzamy formularz.
Nowego kontrahenta można do serwisu również dodać przez zakładkę Firma ➡ Kontrahenci ➡ Lista kontrahentów ➡ +Dodaj kontrahenta, a dopiero po dokonaniu tego przejść do zakładki Sprzedaż – aby wystawić dokument sprzedaży.

2. Istniejący kontrahent

Jeżeli nabywca został już wcześniej wprowadzony do serwisu, to należy najpierw edytować jego dane w zakładce Firma ➡ Kontrahenci ➡ Lista kontrahentów. W tym celu klikamy na jego identyfikator i dalej Edytuj kontrahenta.

Po edytowaniu danych kontrahenta, pojawi się możliwość dodania informacji o odbiorcy.

Po dodaniu danych odbiorcy, można przejść do zakładki Sprzedaż i wystawić tam już fakturę, wybierając z listy właściwego nabywcę.
Po wystawieniu faktury, na jej podglądzie w serwisie ifirma.pl, informacja o nabywcy i odbiorcy znajduje się w lewym górnym rogu.

Poniżej znajduje się obraz przedstawiający fragment faktury z wykazanym zarówno nabywcą, jak i odbiorcą.

Katarzyna Budzińska-Gałan- ifirma.pl

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie tylko kawa jest 2w1
Nie musisz czytać pomocy

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce