Podstawowe czynności, które musisz wykonać w ifirma.pl, aby prawidłowo prowadzić księgowość firmy będąc nievatowcem na ryczałcie:
Na podstawie dokumentów wprowadzonych przez Rachunki automatycznie powstanie ewidencja sprzedaży na potrzeby podatku dochodowego.
W zakładce Deklaracje wylicza się zobowiązania podatkowe PIT-28.
Przed wygenerowaniem pierwszej deklaracji PIT należy wybrać tryb rozliczenia zgodnie z zadeklarowanym w US (miesięczny lub kwartalny).
W zakładce Rachunki stworzyliśmy szablony różnych typów rachunków i faktur sprzedaży. Ta różnorodność wynika z przepisów podatkowych. Wybranie właściwego szablonu gwarantuje, że dokument zostanie poprawnie zaksięgowany w ewidencjach i deklaracjach. Przy każdym szablonie jest krótka podpowiedź opisująca sytuacje wymagające jego użycia.
W przypadku wystawiania rachunku dla kontrahenta z zagranicy sugerujemy kontakt z naszym BOK w celu ustalenia, który formularz będzie właściwy.
Przed wygenerowaniem pierwszej deklaracji ZUS DRA należy na stronie Konfiguracja wybrać ZUS DRA i poprzez edycję strony zdefiniować zasady podlegania ubezpieczeniom.
Jeżeli generujesz deklarację za pierwszy miesiąc prowadzenia działalności i jest to miesiąc niepełny to w trakcie generowania wybierz Edycję ➡ dodaj pozycję i podaj zakres dat niepodlegania ubezpieczeniom.
Działalność zarejestrowana jest np. od 10-go, podajesz zakres od 1-go do 9-go.
Po wygenerowaniu deklaracji można ją przesłać do ZUS drogą elektroniczną.
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.