Regulamin Usługi E-deklaracji (z podpisem kwalifikowanym) – Obowiązuje od 01.11.2024 r.

|
ID: 778309993
|
Kategorie: Regulaminy

1. Postanowienia ogólne

1.1. Regulamin określa warunki świadczenia usługi wysyłki e-deklaracji za pomocą Serwisu
z użyciem imiennego podpisu elektronicznego osób wskazanych przez Operatora Serwisu

1.2. Niniejszy Regulamin należy rozpatrywać łącznie z Regulaminem Serwisu i powiązanymi z nim aktami.

1.3. Warunkiem korzystania z Usługi E-deklaracje jest zgoda na wszystkie zapisy niniejszego regulaminu.

2. Definicje

2.1. Adres e-mail Użytkownika – adres podany w serwisie w „Danych firmy” jako właściwy do kontaktu z Użytkownikiem w sprawie e-deklaracji.

2.2. Cennik – publikowana na stronie głównej Serwisu informacja, w której Operator określił warunki i wysokość odpłatności za Usługi Serwisu, zakres i warunki świadczenia Usług nieodpłatnie, która stanowi załącznik do Regulaminu. Zmiana Cennika nie oznacza zmiany Regulaminu.

2.3. E-deklaracja – deklaracja podatkowa wysyłana do urzędu skarbowego w formie elektronicznej.

2.4. Operator – spółka IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu, ul. Grabiszyńska 241 G, Wrocław (53-234), zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000281947, NIP 8981647572, REGON 931082394, o kapitale zakładowym 640.000,00 zł, opłaconym w całości.

2.5. Osoba Upoważniona – osoba wskazana przez Operatora dysponująca imiennym podpisem elektronicznym, której dane poda Użytkownik w upoważnieniu.

2.6. Podpis Elektroniczny – podpis imienny, wydany przez podmiot świadczący usługi certyfikacyjne, dla każdej z osób upoważnionych do podpisywania e-deklaracji.

2.7. Regulamin – rozumie się przez to niniejszy dokument wraz z załącznikami.

2.8. Regulamin serwisu ifirma.pl – regulamin o charakterze ogólnym, udostępniony pod adresem www.ifirma.pl, w sekcji Regulaminy.

2.9. Serwis – serwis internetowy ifirma.pl dostępny pod adresem www.ifirma.pl.

2.10. Upoważnienie UPL-1 (UPL-1) – formularz wskazujący osobę upoważnioną do podpisywania deklaracji elektronicznych podatnika.

2.11 Upoważnienie szczególne PPS-1 (PPS-1) – formularz wskazujący osobę upoważnioną do wysyłki zgłoszeń informujących w ramach procedury OSS, IOSS. Dla jego ważności wymagane jest wniesienie opłaty skarbowej przez podatnika.

2.12. Usługa E-deklaracja (Usługa) – funkcjonalność serwisu ifirma.pl umożliwiająca upoważnienie wskazanych osób do podpisywania kwalifikowanych podpisem elektronicznym i przesyłania w formie elektronicznej do Ministerstwa Finansów w imieniu podatnika deklaracji podatkowych Użytkownika Serwisu ifirma.pl i innych serwisów podatkowych prowadzonych przez Operatora.

2.13. Użytkownik – osoba korzystająca z serwisu księgowości internetowej ifirma.pl.

3. Procedura inicjacyjna

3.1. Użytkownik może skorzystać z Usługi E-deklaracja po złożeniu w urzędzie skarbowym upoważnień UPL-1, dla zgłoszeń informujących w ramach OSS, IOSS upoważnień PPS-1.

3.2. Serwis generuje formularze na podstawie danych zawartych w zakładce „Dane firmy”.

3.3. Upoważnienia zawierają dane osób wskazanych przez Operatora.

3.4. Użytkownicy wystawiają i składają w urzędzie skarbowym upoważnienie dla wszystkich osób, dla których Serwis wygenerował upoważnienia.

4. Okres świadczenia usługi

4.1. Świadczenie Usługi wymaga zarejestrowania w urzędzie skarbowym upoważnień, o których mowa w punkcie 3.

4.2. Usługa może być świadczona tylko w okresie obowiązywania pełnomocnictwa.

4.3. Usługa nie może być świadczona wcześniej niż przed okresem obowiązywania pełnomocnictwa ani przed rejestracją upoważnienia UPL-1 przez urząd skarbowy.

4.4. Lista deklaracji, które można wysłać za pomocą podpisu kwalifikowanego Osób Upoważnionych z Serwisu znajduje się w Załączniku nr 1 do Regulaminu. Zmiana załączników nie będzie powodowała zmiany Regulaminu.

5. Termin przekazywania deklaracji do podpisu elektronicznego

5.1. Serwis gwarantuje, że e-deklaracje przekazane przez Użytkownika do podpisu elektronicznego do godziny 14:00 w dniu terminowym będącym dniem roboczym, będą podpisywane i wysyłane do Ministerstwa Finansów w tym dniu. Wysyłka odbywa się tylko w dni robocze. Nie gwarantujemy wysyłki w każdym dniu roboczym, który nie jest dniem terminowym.

5.2. Użytkownik będzie mógł na swoim koncie w Serwisie sprawdzić status wysłanej deklaracji.

5.3. Na adres e-mail Użytkownika zostanie przesłana informacja, jeśli procedura przekazania deklaracji drogą elektroniczną nie powiedzie się.

5.4. Termin wysyłki, o którym mowa w punkcie 5.1. może ulec zmianie, o czym Użytkownik będzie informowany w stosownym komunikacie, zamieszczonym na koncie po zalogowaniu.

6. Status e-deklaracji i UPO

6.1. Na koncie Użytkownika będzie na bieżąco podawana informacja o statusie e-deklaracji przekazanej do podpisania. E-deklaracje mogą mieć następujące statusy:

    6.1.1. przekazany do podpisu, niepodpisany
    6.1.2. podpisany, niewysłany
    6.1.3. wysłany i:

      a) w trakcie przetwarzania przez MF
      b) zaakceptowany
      c) odrzucony

6.2. Dla deklaracji, które uzyskały status „zaakceptowany” Użytkownik może pobrać dokument UPO (Urzędowe poświadczenie odbioru) w Serwisie.

7. Odpowiedzialność

Jeśli Upoważnienia UPL-1 nie zostały przekazane, zostały niepoprawnie wypełnione lub urząd skarbowy nie przetworzy na czas upoważnień, Operator nie ponosi odpowiedzialności za brak przyjęcia deklaracji przez urząd skarbowy.

8. Odpłatność

Usługa jest świadczona zgodnie z Cennikiem.

9. Zakres odpowiedzialności

9.1. Zarówno Operator jak i Osoby Upoważnione nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za treść deklaracji przekazanych w ramach Usługi. Dane wygenerowane w ramach Serwisu nie będą w jakikolwiek sposób modyfikowane czy weryfikowane.

9.2. Odpowiedzialność za poprawność i adekwatność przekazywanych deklaracji leży po stronie Użytkownika Serwisu.

Załącznik nr 1

Lista deklaracji, które można wysłać za pomocą podpisu kwalifikowanego Osób Upoważnionych z serwisu ifirma.pl:

A. Dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz działalność nierejestrowaną:
JPK_FA,

JPK_PKPIR,

JPK_EWP,

JPK_VAT,

JPK_V7M,

JPK_V7K,

VIU-D,

DSF-1,

VIU-R,

VII-R,

VII-DO,

VIU-DO,

IFT-1R,

IFT-2R

B. Dla pozostałych podmiotów i osób, innych niż wymienionych w punkcie A:

VAT-7,

VAT-7K,

VAT-8,

VAT-9M,

VAT-26,

VAT-27,

VAT-UE,

PIT-4R,

PIT-8AR,

PIT-11,

VIU-D,

IFT-2R,

IFT-1R,

JPK_VAT,

JPK_FA,

JPK_PKPIR,

JPK_EWP,

JPK_V7M,

JPK_V7K,

DSF-1,

VIU-R,

VII-R,

VII-DO,

VIU-DO.

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie tylko kawa jest 2w1
Nie musisz czytać pomocy

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce