Pierwsza faktura

W ifirma.pl masz możliwość wystawienia faktur i rachunków, które są dostępne w obrocie krajowym i zagranicznym. Moduł jest darmowy do 3 dokumentów miesięcznie, a jego uzupełnieniem jest zestaw aplikacji mobilnych dla popularnych platform, takich jak: Android czy iOS.

Po założeniu konta i uzupełnieniu danych firmy i użytkownika, system jest gotowy do wystawiania dokumentów sprzedaży. Jeżeli jednak chcesz ustawić indywidualne parametry, takie jak, np.:

  • własne serie numeracji
  • szablony faktur cyklicznych
  • szablony graficzne
  • dane osób uprawnionych i numery konta
  • pieczęć prewencyjna

– należy skorzystać z opcji dostępnych w zakładce Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ Faktury.


Ustawienia dotyczące faktur

Wystawianie faktury

Fakturę wystawiamy w zakładce Faktury ➡ Lista faktur, klikając na jedną z opcji widocznych w górnej części zakładki.

Przykładowo, jeżeli dokonaliśmy sprzedaży naszego produktu lub usługi opodatkowanej w Polsce, to wybieramy opcję Krajowa sprzedaż towarów i usług na fakturę VAT. Pojawi się formularz służący do wystawienia faktury.


Formularz wystawiania faktury

Samo wystawienie faktury jest niezwykle łatwe i intuicyjne. Użytkownik nie musi samodzielnie uzupełniać danych kontrahenta. Podczas dodawania nowego kontrahenta do bazy możemy wybrać pobranie danych z GUS na podstawie numeru NIP.

Aby jeszcze bardziej przyspieszyć procedurę wystawiania faktur, można wcześniej stworzyć listę standardowych towarów i usług, która pozwala na łatwe zarządzanie bazą towarów. Listę można stworzyć w zakładce Faktury ➡ Towary i usługi. Wprowadzone dane będą dostępne w rozwijanym menu pozycji faktury podczas wystawiania faktury. Wystarczy, że użytkownik zacznie pisać, lub użyje czytnika kodów paskowych, a dane uzupełnią się automatycznie.


Dodawanie towarów do listy


Dodawanie towarów i usług z listy

 

WAŻNE!
Od 1 października 2020 roku obowiązuje nowy plik JPK z deklaracją, zwany JPK_V7M lub JPK_V7K. Od tego samego dnia zostaje zlikwidowana deklaracja VAT-7, a dane które dotychczas sie w niej znajdowaly zostaną uwzględnione w nowym pliku JPK. Piewsze złożenie nowego pliku JPK następuje do 25.11.2020 za miesiąc październik 2020.

W pliku JPK_V7 będą wykazywane dodatkowe oznaczenia transakcji takie jak:

  • kody GTU (Grupa Towarowo-Usługowa),

    Przedsiębiorca powinien dokonać wyboru klasyfikacji samodzielnie. Serwis ifirma.pl nie udziela informacji w zakresie prawidłowości klasyfikacji. Pomocny będzie tutaj artykuł.
    Kiedy przedsiębiorca nie jest w stanie przypisać sprzedaży do żadnego z grupowań należy wybrać przy GTU opcję: BRAK – Towar / usługa nie należą do żadnej z grup.

    W przypadku dalszych wątpliwości co do przyjętej klasyfikacji, można również wystąpić z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji stawkowej WIS – dla potrzeb podatku od towarów i usług (VAT). Więcej informacji o zmianach w klasyfikacji znajduje się na Portalu Podatkowym.

  • oznaczenia procedur.

Informacje te należy zaznaczyć na poziomie wystawiania faktury w serwisie ifirma, aby mogły zostać poprawnie zaimportowane do nowego pliku JPK.

 

Na koniec wystarczy uzupełnić pozostałe pola na fakturze i kliknąć zatwierdź.

Po zatwierdzeniu, na ekranie pojawi się podsumowanie faktury. Można ją skopiować, edytować, zapisać na dysku, wydrukować lub wysłać e-mailem do kontrahenta bezpośrednio z serwisu ifirma.pl.

Wystawienie faktury powoduje automatyczne dokonanie księgowania do ewidencji w pakiecie księgowości internetowej.


Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz go zintegrować z serwisem ifirma.pl i szybko wystawiać faktury do zamówień. Więcej na ten temat dowiesz się w dziale Sklepy internetowe.

Mechanizm podzielonej płatności

W sytuacji gdy, transakcja jest dokonana po 1 listopada 2019 r. oraz jest objęta obowiązkiem otrzymania zapłaty w formie mechanizmu podzielonej płatności – podczas wystawiania faktury konieczne jest zaznaczenie opcji: Mechanizm podzielonej płatności.


 

Lista towarów oraz usług, wchodząca w zakres obowiązku split payment została zamieszczona tutaj.

Wystawianie pierwszej faktury w systemie IFIRMA – video krok po kroku:

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie tylko kawa jest 2w1
Nie musisz czytać pomocy

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce