W serwisie ifirma.pl można wygenerować plik:
które można wysłać za pomocą podpisu elektronicznego.
W przypadku JPK_Faktura, JPK_KPIR i JPK_EWP plik generujemy w zakładce Księgowość ➡ JPK.
Na koncie użytkownika rozliczającego się KPIR:
Na koncie użytkownika rozliczającego się ryczałtem:
W serwisie ifirma.pl można również wygenerować plik JPKV7 (tylko w pakiecie księgowości internetowej).
W przypadku JPK_V7 plik generujemy w zakładce Księgowość ➡ Deklaracje ➡ Deklaracje wybierając ikonę VAT(JPK).
Wygenerowany za pośrednictwem ifirma.pl Jednolity Plik Kontrolny można przekazać do Urzędu Skarbowego przy użyciu:
Poniżej prezentujemy, jak krok po kroku wygenerować plik JPK_Faktura, JPK_KPIR, JPK_EWP, i JPK_V7 i podpisać go własnym podpisem cyfrowym.
Plik zostanie pobrany automatycznie, a po pobraniu w serwisie mamy następujący widok:
Plik metadanych musi być podpisany cyfrowo podpisem kwalifikowanym polskim albo europejskim zgodnie z algorytmem XAdES Basic Electronic Signature w postaci pliku XML zgodnego ze schematem
www.w3.org/2000/09/xmldsig.
Rejestr kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne można znaleźć na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji (NCCert): www.nccert.pl. Rekomendujemy Powszechne Centrum Certyfikacji CERTUM: certum.pl.
lub bezpośrednio w zakładce Księgowość ➡ JPK.
Podpisany i wgrany do ifirma.pl plik JPK zostanie automatycznie wysłany do urzędu w ciągu 5 minut.
W przypadku plików JPK_KPIR i JPK_EWP postępujemy analogicznie.
W przypadku pliku JPK_V7 sam proces podpisu wygląda analogicznie jak w przypadku pliku JPK_Faktura, należy tu jednak pamiętać, że plik z metadanymi pobieramy w zakładce Księgowość ➡ Deklaracje ➡ Deklaracje. Wybieramy wygenerowany plik (deklarację), kolejno ikonę Wyślij do urzędu i pobieramy plik z metadanymi.
Autor: Zespół IFIRMA, Alicja Pasieczna– ifirma.pl
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.