Jak uzupełnić dane właściciela na koncie

w Jak zacząćKonfiguracja Tagi: konfiguracjapoczątekubezpieczenie rodzinyustawieniawłaściciel

Dane właściciela firmy lub współwłaścicieli spółki są uzupełniane automatycznie, gdy podczas rejestracji konta w serwisie ifirma.pl, zostały pobrane dane z bazy GUS. Jednak w sytuacji, gdy nie wszystkie dane mogą być pobrane, użytkownik decyduje się na uzupełnienie danych ręcznie w późniejszym etapie prac lub dane uległy zmianie, można w każdej chwili dokonać uzupełnienia lub zmiany.

 

1. Dane właściciela w jednoosobowej działalności gospodarczej

W tym celu należy przejść do zakładki Konfiguracja.


 

Po lewej stronie ekranu wybierana jest opcja Dane właściciela, dzięki czemu otworzy się cały formularz, będący już w trybie edycji.


 

W formularzu należy podać dane osobowe właściciela: imię, drugie imię (jeśli jest nadane), nazwisko, adres zamieszkania, urząd skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania. Wprowadzone dane będą wczytywane do deklaracji podatkowych oraz deklaracji ZUS: rozliczeniowych i zgłoszeniowych.

Rubryki na które należy zwrócić uwagę:

  • Imiona właściciela:

Jeśli właściciel posiada dwa imiona, każde z nich należy wprowadzić w osobną rubrykę. Częstym błędem, jaki jest popełniany, to wprowadzenie dwóch imion w rubrykę oznaczoną jako „pierwsze imię”.


 

  • Urząd skarbowy

Oprócz wyboru właściwego urzędu skarbowego (zgodnie z miejscem zamieszkania Użytkownika), serwis pozwala pobrać numer indywidualnego rachunku bankowego, na który użytkownik powinien wpłacać swoje podatki. Jeśli zostanie on wygenerowany w serwisie, zobowiązania podatkowe będą wskazywały nie tylko kwotę podatku do zapłaty, symbol płatności i termin, ale również numer konta, na jaki taką należność należy wpłacić.


 

  • Dane dodatkowe

Dla prawidłowego wygenerowania oraz wysłania deklaracji ZUS, bezpośrednio z serwisu, należy uzupełnić dane zamieszczone w części Dane dodatkowe. Nawet w przypadku użytkownika będącego mężczyzną, rubryka z nazwiskiem rodowym również powinna być uzupełniona. W tej części, należy uzupełnić każdą rubrykę, dzięki czemu wysłanie deklaracji bezpośrednio z serwisu, będzie możliwe.


 

Po uzupełnieniu lub zmianie danych, należy wybrać opcję zatwierdź.

2. Dane wspólników spółki

Na koncie spółek – uzupełniamy dane wspólników (najczęściej jest dwóch wspólników, ale może być ich więcej) oraz dodatkowo podajemy informacje dotyczące: Udziały wspólników, jak i dołączenie nowego lub wymiana jednego ze wspólników spółki, można zmienić na początku roku lub po założeniu nowego konta w serwisie, jeżeli na koncie nie zostały wygenerowane deklaracje PIT.

 

 

Uzupełnianie danych każdego z wspólników powinno odbyć się tak, jak dla właściciela jednoosobowej działalności, opisanego w punkcie 1.


 

 

Autor: Marzena Łukasik – ifirma.pl

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły