Jak uzupełnić dane właściciela na koncie

|
ID: 778305173
|
|

Dane właściciela firmy lub współwłaścicieli spółki są uzupełniane automatycznie, gdy podczas rejestracji konta w serwisie ifirma.pl, zostały pobrane dane z bazy GUS. Jednak w sytuacji, gdy nie wszystkie dane mogą być pobrane, użytkownik decyduje się na uzupełnienie danych ręcznie w późniejszym etapie prac lub dane uległy zmianie, można w każdej chwili dokonać uzupełnienia lub zmiany.

 

1. Dane właściciela w jednoosobowej działalności gospodarczej

W tym celu należy przejść do zakładki Konfiguracja.


 

Po lewej stronie ekranu wybierana jest opcja Dane właściciela, dzięki czemu otworzy się cały formularz, będący już w trybie edycji.


 

W formularzu należy podać dane osobowe właściciela: imię, drugie imię (jeśli jest nadane), nazwisko, adres zamieszkania, urząd skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania. Wprowadzone dane będą wczytywane do deklaracji podatkowych oraz deklaracji ZUS: rozliczeniowych i zgłoszeniowych.

Rubryki na które należy zwrócić uwagę:

  • Imiona właściciela:

Jeśli właściciel posiada dwa imiona, każde z nich należy wprowadzić w osobną rubrykę. Częstym błędem, jaki jest popełniany, to wprowadzenie dwóch imion w rubrykę oznaczoną jako „pierwsze imię”.


 

  • Urząd skarbowy

Oprócz wyboru właściwego urzędu skarbowego (zgodnie z miejscem zamieszkania Użytkownika), serwis pozwala pobrać numer indywidualnego rachunku bankowego, na który użytkownik powinien wpłacać swoje podatki. Jeśli zostanie on wygenerowany w serwisie, zobowiązania podatkowe będą wskazywały nie tylko kwotę podatku do zapłaty, symbol płatności i termin, ale również numer konta, na jaki taką należność należy wpłacić.


 

  • Dane dodatkowe

Dla prawidłowego wygenerowania oraz wysłania deklaracji ZUS, bezpośrednio z serwisu, należy uzupełnić dane zamieszczone w części Dane dodatkowe. Nawet w przypadku użytkownika będącego mężczyzną, rubryka z nazwiskiem rodowym również powinna być uzupełniona. W tej części, należy uzupełnić każdą rubrykę, dzięki czemu wysłanie deklaracji bezpośrednio z serwisu, będzie możliwe.


 

Po uzupełnieniu lub zmianie danych, należy wybrać opcję zatwierdź.

2. Dane wspólników spółki

Na koncie spółek – uzupełniamy dane wspólników (najczęściej jest dwóch wspólników, ale może być ich więcej) oraz dodatkowo podajemy informacje dotyczące: Udziały wspólników, jak i dołączenie nowego lub wymiana jednego ze wspólników spółki, można zmienić na początku roku lub po założeniu nowego konta w serwisie, jeżeli na koncie nie zostały wygenerowane deklaracje PIT.

 

 

Uzupełnianie danych każdego z wspólników powinno odbyć się tak, jak dla właściciela jednoosobowej działalności, opisanego w punkcie 1.


 

 

Autor: Marzena Łukasik – ifirma.pl

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie musisz czytać pomocy
Nie tylko kawa jest 2w1

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce