FAQ – Księgowość Internetowa
1.Czy mogę przejść z księgowości internetowej ifirma.pl na Biuro Rachunkowe ifirma.pl (i odwrotnie)?
Tak, takie zmiany są możliwe. Zaznaczamy przy tym, że wszelkie informacje wprowadzone podczas korzystania z jednej usługi, będą przeniesione na usługę drugą.
2.Czy ifirma.pl umożliwia prowadzenie pełnej księgowości spółki z o. o.?
Serwis ifirma.pl nie jest przystosowany do prowadzenia pełnej księgowości.
Serwis jest przeznaczony jest dla przedsiębiorców (również spółek cywilnych), nievatowców, a także płatników VAT, prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o Ewidencję Przychodów (ryczałt ewidencjonowany) bądź Księgę Przychodów i Rozchodów (KPiR), rozliczających się z podatku dochodowego na zasadach ogólnych oraz liniowo.
3.Czy serwis oferuje weryfikację techniczną dokumentacji?
Tak, Użytkownik może skorzystać z weryfikacji dwa razy w roku. Przy rozliczeniu miesięcznym, weryfikacji podlega 1 miesiąc. Szczegłówe informacje dostępne są w Regulaminie usługi dostępnym tutaj.
4.Czy można zrezygnować z usług serwisu ifirma.pl?
Tak. Pierwsze 30 dni korzystania z serwisu są całkowicie darmowe – każdy zarejestrowany ma dostęp do wszystkich jego funkcji. Aby korzystać z nich po upłynięciu tego okresu, należy uiścić opłatę. Można też zdecydować się jedynie na używanie całkowicie darmowego programu do fakturowania, bądź zrezygnować z konta.
5.Czy moje dane są bezpieczne?
Bezpieczeństwo danych użytkownika zapewniają 3 główne czynniki:
- Hasło użytkownika: Wraz z loginem służy do identyfikacji podczas logowania. Zapewnia wyłączność dostępu do serwisu. Obsługa serwisu nie ma wglądu w dane zapisane na kontach użytkowników. Do wykonywania czynności służących rozwiązaniu problemów użytkowników, służy specjalny program administracyjny.
- Szyfrowanie: Transmisja danych pomiędzy serwerem ifirma.pl a komputerami klientów jest zabezpieczona 2048-bitowym certyfikatem SSL oraz szyfrowana 256-bitowym kluczem AES.
- Kopie zapasowe: Są wykonywane codziennie i przechowywane są w bezpiecznej lokalizacji. Wyklucza to ryzyko utraty danych oraz ryzyko dostępu do nich przez osoby niepowołane.
6.Jaka jest podstawa prawna funkcjonowania ifirma.pl?
Serwis ifirma.pl funkcjonuje na takich samych zasadach jak inne programy księgowe. Urząd skarbowy nie rozróżnia, czy dokument jest sporządzany ręcznie czy w formie wydruku komputerowego. Dla urzędów skarbowych ważne jest, aby wszelkie dokumenty księgowe i sposób prowadzenia ksiąg i ewidencji były zgodne ze wzorami i wymogami stawianymi przez polskie prawo.
7.Jaki jest zakres pomocy Biura Obsługi Klienta?
Biuro Obsługi Klienta pomaga w rozwiązywaniu problemów księgowych i technicznych oraz w wykonaniu różnych czynności w serwisie. Zakres odpowiedzi BOK sprowadza się do Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, Ewidencji VAT, Ewidencji ryczałtu oraz zdarzeń, jakie może napotkać na swojej drodze przedsiębiorca.
Nie jesteśmy doradztwem w sprawach szerszych niż konkretne zagadnienia księgowe. Możemy jedynie skomentować daną sytuację pod względem poprawności podatkowej i skutków księgowych, jakie może przynieść podjęta przez użytkownika decyzja. Nie dokonujemy oszacowań i symulacji przyszłych wyników finansowych firmy. Nie możemy oceniać jakie rozwiązanie będzie najkorzystniejsze dla firmy. Pomagamy przy zdefiniowaniu, czy dany wydatek może być kosztem czy nie oraz w księgowaniu zawiłych zdarzeń gospodarczych.
8.Jak przenieść księgowość do ifirma.pl w trakcie roku?
Decydując się na przystąpienie do serwisu ifirma.pl w trakcie roku podatkowego, można wprowadzić wszystkie dokumenty księgowe od stycznia danego roku.
W tym celu przy rejestracji wskaż styczeń jako pierwszy miesiąc użytkowania serwisu. Jeśli nie chcesz przepisywać każdego dokumentu, możesz to zrobić zbiorczo. Serwis ifirma.pl pozwala nowym klientom na wprowadzenie danych sumarycznych, wynikających z dotychczas prowadzonych ksiąg i ewidencji. Przy rejestracji zaznaczasz miesiąc od którego zamierzasz prowadzić księgowość za pomocą ifirma.pl. W sytuacji wprowadzenia zbiorczo danych, miesiącem będzie miesiąc obecny.
Dla użytkowników serwisu, chcących rozpocząć korzystanie z serwisu w trakcie roku, została przygotowana ankieta, którą można uzupełnić a następnie przesłać e-mailem na nasz adres bok@ifirma.pl. Poprzeanalizowaniu sytuacji, w odpowiedzi użytkownik otrzyma spersonalizowaną instrukcję uzupełnienia danych na swoim koncie. To pozwoli na kontynuowanie rozliczenia księgowego już w serwisie ifirma.pl.
9.Czy księgowość w ifirma.pl mogą prowadzić osoby rozliczające się kartą podatkową?
Nie ma takiej możliwości. Serwis umożliwia prowadzenie księgowości w oparciu o KPiR i ryczałt ewidencjonowany.
10.Nie jestem płatnikiem VAT, czy mogę korzystać z serwisu?
Serwis ifirma.pl jest przystosowany również dla osób rozliczających się na Książce Przychodów i Rozchodów, nie będących płatnikami podatku VAT. Wyboru opcji dokonuje się przy rejestracji w serwisie.
11.Jak wygląda samodzielne prowadzenie księgowości w ifirma.pl?
ifirma.pl umożliwia użytkownikom wystawianie faktur i rachunków oraz księgowanie dokumentów otrzymanych od kontrahenta. Na ich podstawie prowadzona jest Księga Przychodów i Rozchodów lub ewidencja ryczałtu.
Inne funkcje ifirma.pl to m. in.:
- automatyczne księgowanie dokumentów,
- wyliczanie zobowiązań podatkowych,
- CRM (np. prognozy i raporty o firmie),
- wysyłka e-deklaracji do ZUS i US,
- ewidencje pojazdów, środków trwałych i pracowników,
- prowadzenie „magazynu”,
- integracja z licznymi e-sklepami.
Korzystanie z ifirma.pl to nic trudnego. Z obsługą serwisu poradzi sobie osoba, która nie maiła wcześniej nic wspólnego z księgowaniem. W razie wątpliwości (księgowych lub technicznych), można zawsze skorzystać z pomocy biura obsługi klienta. Wszystko to czyni ifirma.pl idealnym rozwiązaniem dla nowych przedsiębiorców.
12. Z jakim sklepem internetowym mogę zintegrować IFIRMA?
W systemie IFIRMA dostępne są dwa rodzaje integracji:
- eCommerce,
- klucze autoryzacji API.
Lista zintegrowanych platform sklepowych poprzez eCommerce jest dostępna na stronie.
Instrukcje integracji z poszczególnymi sklepami dostępne są tutaj.
Zachęcamy do korzystania z instrukcji.
Jest też możliwość samodzielnego przeprowadzenia integracji konta w IFIRMA ze sklepem internetowym za pomocą udostępnionej przez nas dokumentacji API.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sklepów internetowych, sprawdź FAQ – eCommerce
13.Integracje ze sklepami poprzez klucze API - najczęstsze pytania:
Spis treści:
- Czy integracja IFIRMA ze sklepami internetowymi jest usługą dodatkowo płatną?
- Kto świadczy wsparcie w integracji między sklepem a IFIRMA?
- Jaki jest zakres integracji IFIRMA ze sklepami internetowymi?
- Konfiguracja integracji wymaga podania kluczy API, gdzie je znajdę?
- W zintegrowanym sklepie internetowym otrzymaliśmy komunikat: “Błąd: Zaloguj się w IFIRMA w celu zaakceptowania nowego regulaminu”. Jak rozwiązać problem?
- Czy dane zamówień ze sklepu internetowego są pobierane do IFIRMA?
- W jakiej serii numeracji są wystawiane faktury przez integrację? Czy można zmienić serię numeracji?
- W jakim szablonie wydruku są wystawiane faktury przez integrację? Czy można zmienić szablon?
- Czy integracja pozwala na podanie na dokumencie sprzedaży informacji o udzielonym rabacie?
- Czy możliwa jest integracja ze sklepem internetowym w zakresie wystawiania paragonów z poziomu sklepu, przez zintegrowaną z IFIRMA drukarkę fiskalną?
- Czy możliwa jest integracja sklepu internetowego z modułem magazynowym w IFIRMA?
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sklepów internetowych, sprawdź FAQ – eCommerce
1. Czy integracja IFIRMA ze sklepami internetowymi jest usługą dodatkowo płatną?
Integracja IFIRMA ze sklepami internetowymi poprzez klucze API jest dostępna w ramach pakietów Faktura+, Księgowość Internetowa i dla klientów Biura Rachunkowego.
Bez żadnych dodatkowych opłat, za pomocą integracji można wystawić do 1000 faktur miesięcznie.
Jeżeli jest potrzeba zwiększenia tego limitu, usługa jest wyceniana indywidualnie. Zgłoszenie do wyceny można wysłać z poziomu serwisu przez zakładkę Login ➡ Konfiguracja ➡ API ➡ Limity API albo przez stronę.
Integracja IFIRMA ze sklepami internetowymi poprzez integrację eCommerce jest dostępna w ramach pakietów Faktura+, Księgowość Internetowa, Aplikacja dla Nierejestrowanej Działalności Gospodarczej i dla klientów Biura Rachunkowego bez żadnych dodatkowych opłat do 100 zamówień. Szczegóły sprawdź tutaj.
Uwaga! Usługa może być płatna po stronie platformy sklepowej lub dostawcy wtyczki internetowej. Należy dopytać o cenę usługi wsparcia platformy sklepowej i dostawcy wtyczki.
2. Kto świadczy wsparcie w integracji między sklepem a IFIRMA?
IFIRMA świadczy wsparcie gdy integracja odbywa się przy pomocy stworzonych przez nas wtyczek integrujących eCommerce.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sklepów internetowych, sprawdź FAQ – eCommerce
W przypadku sklepów internetowych na innych platformach sklepowych w ramach API, za integrację odpowiada albo platforma sklepowa albo zewnętrzny dostawca wtyczki integrującej.
Nie świadczymy wsparcia ani nie udzielamy informacji o szczegółach funkcjonalności integracji, których nie stworzyliśmy.
3. Jaki jest zakres integracji IFIRMA ze sklepami internetowymi?
Integracja IFIRMA poprzez klucze API jest wyłącznie w zakresie fakturowania, nie obejmuje drukarek fiskalnych, księgowania sprzedaży bezrachunkowej ani magazynu. Faktury wystawia się z poziomu sklepu internetowego, można je automatycznie zaimportować do IFIRMA i zaksięgować.
Nasze API za pomocą którego odbywa się komunikacja między IFIRMA a sklepami internetowymi pozwala na integrację w zakresie dokumentów:
- Faktura krajowa
- Faktura korygująca fakturę krajową
- Faktura wysyłkowa
- Faktura do paragonu
- Faktura wysyłkowa z terytorium kraju / krajowa z ceną w walucie obcej
- Faktura do szczególnej metody kasowej VAT
- Faktura WDT
- Faktura eksportu towarów
- Świadczenie usług dla podatników VAT-UE w trybie art. 28b
- Świadczenie usług poza terytorium kraju
- Faktura pro forma
- Pro forma do faktury eksportowej
- Faktura krajowa (nievatowiec)
- Rachunek krajowy
- Faktura OSS / Dowód sprzedaży OSS
- Faktura IOSS / Dowód sprzedaży IOSS
Jednak, aby integracja ze sklepem internetowym obejmowała powyższe dokumenty, obsługa tych dokumentów musi być również zaprogramowana we wtyczce integrującej sklep z IFIRMA.
Natomiast, integracja w zakresie innych dokumentów sprzedaży niż wymienione powyżej, nie jest możliwa (nasze API nie obsługuje innych dokumentów sprzedaży).
W przypadku integracji z innymi platformami sklepowymi, informacji o szczegółach funkcjonalności integracji może udzielić podmiot, który tę integrację przygotował.
Nie świadczymy wsparcia ani nie udzielamy informacji o szczegółach funkcjonalności integracji, których nie stworzyliśmy.
Jest możliwość samodzielnego rozszerzenia funkcjonalności wtyczki integrującej, o funkcje oferowane przez nasze API, za pomocą udostępnionej przez nas dokumentacji API.
4. Konfiguracja integracji wymaga podania kluczy API, gdzie je znajdę?
Klucze API można wygenerować w zakładce Login ➡ Konfiguracja ➡ API.
Najczęściej wymagane są klucze symetryczne, można je wygenerować w polu Podstawowe klucze autoryzacji, wystarczy wybrać wygeneruj.
Dostępne są klucze o identyfikatorach:
- abonent – wykorzystywany do zmiany i pobrania ustawionego miesiąca księgowego,
- faktura – wykorzystywany do wystawiania, pobierania i wysyłania poszczególnych rodzajów faktur,
- rachunek – wykorzystywany do wystawiania, pobierania i wysyłania rachunków,
- wydatek – wykorzystywany do księgowania dokumentów wydatków.
Wygenerowane klucze mają formę ciągu znaków. Są dostępne opcje przegenerowania kluczy (wygenerowania ponownie) i usunięcia.
5. W zintegrowanym sklepie internetowym otrzymaliśmy komunikat: “Błąd: Zaloguj się w IFIRMA w celu zaakceptowania nowego regulaminu”. Jak rozwiązać problem?
Przy każdym połączeniu z IFIRMA, sklep internetowy wysyła do IFIRMA zapytanie czy regulamin jest zaakceptowany.
Jeżeli w konfiguracji integracji widnieje nieaktualny login, to z powodu braku konta o wskazanym loginie, pojawia się komunikat o braku akceptacji regulaminu.
Proszę sprawdzić czy w konfiguracji integracji jest podany aktualny login do konta.
6. Czy dane zamówień ze sklepu internetowego są pobierane do IFIRMA?
W przypadku integracji ze sklepami poprzez klucze API, faktury do zamówień wystawia się z poziomu zintegrowanego sklepu internetowego. Do systemu importowane są tylko gotowe faktury.
7. W jakiej serii numeracji są wystawiane faktury przez integrację? Czy można zmienić serię numeracji?
Nasze API umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży w dowolnej wybranej serii numeracji. Jednakże, aby integracja ze sklepem internetowym pozwalała na wystawienie dokumentu w dowolnej wybranej serii numeracji, taka opcja musi być również zaprogramowana we wtyczce integrującej sklep z serwisem.
W przypadku integracji z innymi platformami sklepowymi, informacji o szczegółach funkcjonalności integracji może udzielić podmiot, który tę integrację przygotował. Nie świadczymy wsparcia ani nie udzielamy informacji o szczegółach funkcjonalności integracji, których nie stworzyliśmy.
Jest możliwość samodzielnego rozszerzenia funkcjonalności wtyczki integrującej, o funkcje oferowane przez nasze API, za pomocą udostępnionej przez nas dokumentacji API.
8. W jakim szablonie wydruku są wystawiane faktury przez integrację? Czy można zmienić szablon?
Nasze API umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży w dowolnym wybranym szablonie. Jednakże, aby integracja ze sklepem internetowym pozwalała na wystawienie dokumentu w dowolnym wybranym szablonie, taka opcja musi być również zaprogramowana we wtyczce integrującej sklep z IFIRMA.
W przypadku integracji z innymi platformami sklepowymi, informacji o szczegółach funkcjonalności integracji może udzielić podmiot, który tę integrację przygotował. Nie świadczymy wsparcia ani nie udzielamy informacji o szczegółach funkcjonalności integracji, których nie stworzyliśmy.
Jest możliwość samodzielnego rozszerzenia funkcjonalności wtyczki integrującej, o funkcje oferowane przez nasze API, za pomocą udostępnionej przez nas dokumentacji API.
9. Czy integracja pozwala na podanie na dokumencie sprzedaży informacji o udzielonym rabacie?
Nasze API umożliwia podanie na dokumentach sprzedaży informacji o rabacie określonym procentowo.
Jednak, aby integracja ze sklepem internetowym pozwalała na wystawienie dokumentu z informacją o rabacie, taka opcja musi być również zaprogramowana we wtyczce integrującej sklep z serwisem.
W przypadku integracji z innymi platformami sklepowymi poprzez klucze API, informacji o szczegółach funkcjonalności integracji może udzielić podmiot, który tę integrację przygotował. Nie świadczymy wsparcia ani nie udzielamy informacji o szczegółach funkcjonalności integracji, których nie stworzyliśmy.
Jest możliwość samodzielnego rozszerzenia funkcjonalności wtyczki integrującej (za wyjątkiem integracji z Allegro), o funkcje oferowane przez nasze API, za pomocą udostępnionej przez nas dokumentacji API.
Rabaty określone kwotowo (nie procentowo) nie są w ogóle obsługiwane przez serwis (również przy wystawianiu dokumentów sprzedaży bezpośrednio w IFIRMA).
Przepisy podatkowe nie wymagają podania na dokumencie sprzedaży informacji o rabacie. Rabat może zostać uwzględniony w cenie jednostkowej, nie musi być osobno wyszczególniony.
10. Czy możliwa jest integracja ze sklepem internetowym w zakresie wystawiania paragonów, przez zintegrowaną z IFIRMA drukarkę fiskalną?
W przypadku integracji ze sklepami poprzez API nie jest możliwa integracja w tym zakresie. Nasze API, za pomocą którego odbywa się integracja ze sklepami, nie obsługuje drukarek fiskalnych.
11. Czy możliwa jest integracja sklepu internetowego z modułem magazynowym w IFIRMA?
W przypadku integracji ze sklepami poprzez API nie jest możliwa integracja w tym zakresie. Nasze API, za pomocą którego odbywa się integracja ze sklepami, nie obsługuje modułu magazynowego.
W tym przypadku, aby zdjąć towar ze stanu magazynu, dokument WZ trzeba wystawić osobno, bezpośrednio w module magazynowym IFIRMA.
Popularne artykuły:
- Jak wypełnić ZUS Z-3 – zasiłek chorobowy
- IFT-2R – Informacja o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez podatników podatku dochodowego od osób prawnych niemających siedziby lub zarządu na terytorium Polski
- Roczne rozliczenie składki zdrowotnej w podatku dochodowym
- Świadczenie usług dla podatników VAT-UE w trybie art. 28b
- Pominięte faktury – księgowanie w trakcie roku podatkowego