FAQ – Biuro Rachunkowe ifirma.pl
1.Czy korzystając z usług BR ifirma.pl muszę dostarczać dokumenty wystawione w programie do faktur ifirma.pl?
Będąc klientem Biura Rachunkowego ifirma.pl w żaden sposób nie jest się zobowiązanym do korzystania z innych produktów spod znaku ifirma.pl. Faktury dostarczane do biura mogą więc być wystawione w jakimkolwiek innym programie do faktur lub w inny sposób, jednak wystawiając faktury przychodowe poza systemem, za ich zaksięgowanie zostanie naliczona dodatkowa opłata (2 zł netto – zgodnie z cennikiem).
2.Czy pomagacie przenieść dane z obecnego biura księgowego?
Tak samo jak w przypadku księgowości internetowej ifirma.pl, również w Biurze Rachunkowym ifirma.pl pomagamy przenieść księgowość z innego biura. Skontaktuj się z naszym Sekretariatem, adres e-mail: br@ifrima.pl telefon 71 769 55 81.
4.Na czym polega odpowiedzialność BR ifirma.pl?
Posiadamy obowiązkowe ubezpieczenie OC na prowadzenie usług księgowych oraz dodatkowe ubezpieczenie OC na usługi kadrowe. Wszelkie kwestie dotyczące odpowiedzialności BR ifirma.pl są opisane w regulaminie biura rachunkowego.
5.Czy korzystając z usług BR ifirma.pl muszę zgłaszać w CEIDG zmianę miejsca przechowywania dokumentów księgowych?
Tak, należy złożyć wniosek o zmianę wpisu do CEIDG. Klient otrzymuje od Biura Rachunkowego aktualizacje w wersji elektronicznej i papierowej, którą należy złożyć osobiście w Urzędzie Miasta/Gminy lub online, korzystając z profilu zaufanego.
6.Czy przesyłając dokumentację za pośrednictwem Dropbox.com ponoszę za to opłatę?
Nie korzystamy już z usług Dropbox.
7.Czy mogę przejść z księgowości internetowej ifirma.pl na Biuro Rachunkowe ifirma.pl (i odwrotnie)?
Tak, takie zmiany są możliwe. Zaznaczamy przy tym, że wszelkie informacje wprowadzone podczas korzystania z jednej usługi, będą przeniesione na usługę drugą.
8.Czy w przypadku usługi biura Rachunkowego przysługuje mi promocja trzech darmowych miesięcy?
Nie, promocja nie obowiązuje w usłudze Biura Rachunkowego. Dotyczy usługi samodzielnej księgowości internetowej.
9.Czy mogę zrezygnować z usług Biura rachunkowego ifirma?
Tak samo jak w przypadku usług samodzielnej księgowości internetowej ifirma.pl, klient ma zawsze prawo do rezygnacji z usług. W przypadku biura rachunkowego obowiązuje zachowanie jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
10.Czy otrzymam informację o wysokości podatków do zapłaty?
Tak, klient otrzymuje od swojej księgowej informację o wysokości wszystkich zobowiązań podatkowych.
11.Czy można zmienić ścieżkę przekazu dokumentów?
Tak, ścieżkę przekazu dokumentów można zmienić na początku każdego roku kalendarzowego.
12.Jaki jest termin dostarczenia dokumentacji?
Do 7. dnia każdego następnego miesiąca (za miesiąc poprzedni).
13.Kiedy decyduję o wyborze pakietu cenowego?
Decyzję o wyborze orientacyjnego pakietu cenowego podejmuje się podczas wypełniania formularza akceptacyjnego. Jego wybór nie jest wiążący, ponieważ uzależniony jest od liczby dokumentów kosztowych w danym miesiącu oraz ilości zatrudnionych pracowników.
14.Czy mam jakikolwiek dostęp do swoich dokumentów?
Tak, w porównaniu do tradycyjnych biur klient ma podgląd na swoim koncie do zaksięgowanych dokumentów.
15.Z kim będę się kontaktował w sprawach księgowych?
W usłudze biura rachunkowego klient kontaktuje się ze swoją księgową, do której otrzymuje bezpośredni numer telefonu oraz adres e-mail.
16.Czy przechodząc do usługi Biura Rachunkowego opłacam stały abonament wraz z dodatkową opłatą za usługę biura?
Nie, usługa biura wyceniana jest zgodnie z cennikiem biura, abonament za samodzielną księgowość nie jest naliczany.