• Pomoc ifirma
  • JPK
  • Wysyłanie plików JPK_VAT przy pomocy danych autoryzujących

Klienci korzystający z serwisu ifirma.pl mają możliwość prostej i szybkiej wysyłki plików JPK drogą elektroniczną. Mogą to zrobić na kilka sposobów za pośrednictwem naszego serwisu, a dokładniej:

Jeżeli przedsiębiorca, chciałby wysłać plik JPK, nie korzystając z serwisu ifirma.pl może wybrać dogodny dla niego sposób. A dokładniej może wysłać plik:

Aby wysłać plik JPK_VAT za pomocą bramki ministerialnej należy wcześniej wygenerować i pobrać plik na dysk komputera.

Generowanie pliku z serwisu ifirma.pl

Aby wygenerować plik z serwisu ifirma.pl przedsiębiorca powinien zalogować się na swoje konto, a następnie ustawić w lewym, górnym rogu miesiąc księgowy, za który ma zostać wygenerowany plik JPK. Następnie należy przejść do zakładki JPK i wybrać z listy Rodzaj JPK: VAT. Gdy odpowiedni plik zostanie wskazany, należy wybrać opcję wygeneruj.



Serwis przeniesienie Użytkownika do następnej strony, gdzie z trzech dostępnych wariantów wysyłania plików JPK, należy wskazać wariant: Klient JPK, poprzez wybór opcji pobierz plik jpk.



Plik zostanie zapisany na komputerze w folderze domyślnym, ustawionym systemowo np. w folderze Pobrane.

Uwaga!

Plik pobrany przez trzecią opcję tj. Klient JPK ➡ pobierz plik jpk, służy do wysyłania plików poza serwisem ifirma.pl w związku z czym na koncie Użytkownika nie zostanie zapisany wygenerowany plik.

W kolejnym kroku przedsiębiorca powinien przejść do strony e-bramka JPK_VAT w serwisie Ministerstwa Finansów aby wysłać pobrany plik.

Na stronie e-bramki należy wpisać dane autoryzujące takie jak: Imię, Nazwisko, Datę urodzenia, PESEL/NIP, E-mail, Kwota przychodu, a następnie wskazać plik JPK_VAT, który ma zostać wysłany do Ministerstwa Finansów.

Po uprzednim upewnieniu się, że wszystkie dane zostały wprowadzone poprawnie należy wybrać opcję Wyślij.



Po dokonaniu wysyłki JPK, na podany we wcześniejszym kroku adres e-mail zostanie przesłana informacja o przekazaniu pliku JPK_VAT wraz z linkiem do sprawdzenia statusu pliku.



Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) wysłanego pliku za pomocą e-bramki JPK_VAT można pobrać również ze strony Ministerstwa Finansów wpisując w odpowiednie pole Numer referencyjny.



Uwaga!

Należy pamiętać, że według dotychczasowych założeń e-bramka JPK_VAT będzie działała do końca 2018 roku.

Wszelkie wątpliwości związane z obsługą serwisu mikro-jpk.mf.gov.pl należy kierować do Ministerstwa Finansów.

Więcej informacji o plikach JPK można przeczytać tutaj
.


Autor: Jagoda Durczak – ifirma.pl

Możliwość komentowania jest wyłączona.