VAT-UEK – korekta informacji podsumowującej VAT-UE

|
ID: 778304780
|
|

W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów w złożonej informacji podsumowującej VAT-UE, należy niezwłocznie złożyć korektę błędnej informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach.

Korekta informacji podsumowującej VAT-UE polega na wypełnieniu formularza VAT-UEK. Na druku korekty należy wypełnić wyłącznie dane dotyczące transakcji z kontrahentami, w zakresie których wystąpiła zmiana. W pozycji “Było” ujmujemy błędne dane wykazane w złożonej pierwotnie informacji podsumowującej, a następnie w pozycji “Jest” prawidłowe dane zgodne ze stanem faktycznym.

Jeżeli nie uwzględniono niektórych informacji w VAT-UE, to na korekcie w części „Było” należy pozostawić pusty wiersz, a w części „Jest” podać niewykazane wcześniej informacje. W przypadku, gdy zostały wykazane informacje w VAT-UE, które nie powinny być w niej uwzględnione, to w części „Było” trzeba wpisać błędnie podane informacje, a część „Jest” zostawić pustą.

Nie trzeba składać wraz z formularzem VAT-UEK pisma wyjaśniającego przyczyny dokonania korekty. Pamiętać należy, że korygując dane w zakresie transakcji wewnątrzwspólnotowych w deklaracji dla podatku VAT mamy obowiązek dokonania korekty odpowiedniej informacji podsumowującej VAT-UE.

VAT-UEK w serwisie ifirma.pl

W serwisie ifirma.pl, aby utworzyć formularz VAT-UEK trzeba po doksięgowaniu dokumentów lub poprawieniu błędnych księgowań, otworzyć w zakładce Deklaracje ➡ Deklaracje informację VAT-UE, którą chcemy skorygować. Następnie, pod drukiem VAT-UE należy wybrać opcję wystaw korektę. Po wprowadzeniu ewentualnych zmian zatwierdzamy ją i tak utworzoną korektę możemy wysłać elektronicznie do US.

Przykład:
W informacji podsumowującej za 08/2020 została wykazana tylko transakcja wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. VAT-UE zostało złożone w US.

Następnie wprowadzamy w serwisie transakcję wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w sierpniu 2020 r. w zakładce Wydatki ➡ Dodaj wydatek ➡ Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, której wcześniej zapomnieliśmy zaksięgować.
Po zaksięgowaniu otwieramy wygenerowaną wcześniej VAT-UE i na dole wybieramy opcję wystaw korektę:


Po wybraniu tej opcji serwis utworzy automatycznie VAT-UEK uwzględniającą zmiany w księgowaniu transakcji unijnych, jak widzimy poniżej:

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie musisz czytać pomocy
Nie tylko kawa jest 2w1

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce