Usługi EE – telekomunikacyjne, nadawcze i elektroniczne – instrukcja dla klientów BR ifirma

|
ID: 778305233
|
Kategorie: Biuro rachunkowe
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

1. Usługi telekomunikacyjne

  • usług telefonii stacjonarnej i komórkowej służących do przesyłania i przełączania komunikacji głosowej, danych i obrazu,

    łącznie z usługami telefonicznymi obejmującymi element obrazu, nazywane inaczej usługami wideotelefonicznymi;
  • usług telefonicznych świadczonych przez internet, łącznie z usługami telefonii internetowej (VoIP);
  • poczty głosowej, oczekiwania na połączenie, przekazywania połączenia, identyfikacji dzwoniącego, telekonferencji i innych usług obsługiwania połączeń;
  • usług przywoływania;
  • usług “audiotekst”;
  • faks, telegraf i teleks;
  • dostępu do internetu i stron www (World Wide Web);
  • prywatnych połączeń sieciowych oddających łącza telekomunikacyjne do wyłącznego użytku usługobiorcy.

 

2. Usługi nadawcze

  • programy radiowe lub telewizyjne transmitowane lub retransmitowane za pośrednictwem sieci radiowej lub telewizyjnej oraz
  • programy radiowe lub telewizyjne rozpowszechniane za pośrednictwem internetu lub podobnej sieci elektronicznej (streaming IP), jeżeli są nadawane jednocześnie z ich transmisją lub retransmisją za pośrednictwem sieci radiowej lub telewizyjnej.

 

3. Usługi elektroniczne

Za usługi elektronicznie uznaje się usługi, które łącznie spełniają przesłanki:

  • realizacja usługi następuje za pomocą Internetu lub sieci elektronicznej,
  • świadczenie usługi jest zautomatyzowane, a udział człowieka jest niewielki,
  • wykonanie usługi bez wykorzystania technologii informacyjnej jest niemożliwe.

W szczególności:

  • ogólnie dostawy produktów w formie cyfrowej, łącznie z oprogramowaniem, jego modyfikacjami lub nowszymi wersjami;
  • usługi umożliwiające lub wspomagające obecność przedsiębiorstw lub osób w sieci elektronicznej, takich jak witryna lub strona internetowa;
  • usługi generowane automatycznie przez komputer i przesyłane poprzez Internet lub sieć elektroniczną w odpowiedzi na określone dane wprowadzone przez usługobiorcę;
  • odpłatne przekazywanie prawa do wystawiania na aukcji towarów lub usług za pośrednictwem witryny internetowej działającej jako rynek online, na którym potencjalni kupujący przedstawiają swoje oferty przy wykorzystaniu automatycznych procedur oraz na którym strony są informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej generowanej automatycznie przez komputer;
  • pakiety usług internetowych oferujące dostęp do informacji, w których element telekomunikacyjny ma charakter pomocniczy i drugorzędny (to znaczy pakiety wykraczające poza oferowanie samego dostępu do Internetu i obejmujące inne elementy, takie jak strony, które umożliwiają dostęp do aktualnych wiadomości, informacji meteorologicznych lub turystycznych, gier, umożliwiają hosting witryn internetowych, dostęp do grup dyskusyjnych; itp.);
  • tworzenie i hosting witryn internetowych;
  • automatyczna konserwacja oprogramowania, zdalnie i online;
  • zdalne zarządzanie systemami;
  • hurtownie danych online, umożliwiające elektroniczne przechowywanie i wyszukiwanie
    konkretnych danych;
  • dostarczanie online przestrzeni na dysku na żądanie;
  • uzyskiwanie dostępu online i pobieranie oprogramowania (w szczególności programy w zakresie zamówień publicznych/księgowości, programy antywirusowe) oraz jego uaktualnień;
  • oprogramowanie blokujące pojawianie się banerów reklamowych;
  • sterowniki do pobierania, takie jak programy ustawiające interfejsy komputera i urządzeń peryferyjnych (np. drukarek);
  • automatyczna instalacja online filtrów na witrynach internetowych;
  • automatyczna instalacja online zabezpieczeń typu firewall;
  • uzyskiwanie dostępu i pobieranie motywów pulpitów;
  • uzyskiwanie dostępu i pobieranie obrazów, fotografii i wygaszaczy ekranu;
  • zawartość książek w formie cyfrowej i innych publikacji elektronicznych;
  • prenumerata gazet i czasopism publikowanych online;
  • dzienniki logowania i statystyki odwiedzania stron internetowych;
  • wiadomości, informacje o sytuacji na drogach oraz prognozy pogody online;
  • informacje generowane automatycznie online przez oprogramowanie po wprowadzeniu przez klienta określonych danych, takich jak dane prawne lub finansowe (w szczególności
    stale uaktualniane kursy giełdowe);
  • dostarczanie przestrzeni reklamowej, szczególnie banerów reklamowych na stronach lub witrynach internetowych;
  • korzystanie z wyszukiwarek i katalogów internetowych;
  • uzyskiwanie dostępu i pobieranie muzyki na komputery i telefony komórkowe;
  • uzyskiwanie dostępu i pobieranie sygnałów dźwiękowych, urywków nagrań, dzwonków i innych dźwięków;
  • uzyskiwanie dostępu do filmów i ich pobieranie;
  • pobieranie gier na komputery i telefony komórkowe;
  • uzyskiwanie dostępu do automatycznych gier online, które wymagają użycia Internetu lub innych podobnych sieci elektronicznych, gdy gracze są od siebie oddaleni;
  • automatyczne nauczanie na odległość, którego funkcjonowanie wymaga użycia Internetu lub podobnej sieci elektronicznej, wymagające niewielkiego bądź niewymagające żadnego udziału człowieka, łącznie z klasami wirtualnymi, z wyjątkiem sytuacji, gdzie Internet lub podobna sieć elektroniczna wykorzystywana jest jako proste narzędzie służące komunikowaniu się nauczyciela z uczniem;
  • ćwiczenia wypełniane przez ucznia online i sprawdzane automatycznie, bez udziału człowieka.
  •  

    Co NIE jest usługą elektroniczną

    • dostawa towarów, w przypadku których zamawianie i obsługa zamówienia odbywają się elektronicznie;
    • płyt CD-ROM, dyskietek i podobnych nośników fizycznych;
    • materiałów drukowanych, takich jak książki, biuletyny, gazety lub czasopisma;
    • płyt CD i kaset magnetofonowych;
    • kaset wideo i płyt DVD;
    • gier na płytach CD-ROM;
    • usług świadczonych przez specjalistów, takich jak prawnicy i doradcy finansowi, którzy udzielają swym klientom porad za pomocą poczty elektronicznej;
    • usług edukacyjnych, w ramach których treść kursu przekazywana jest przez nauczyciela za pomocą Internetu lub sieci elektronicznej (tzn. przez zdalne połączenie);
    • usług fizycznych off-line naprawy sprzętu komputerowego;
    • hurtowni danych off-line;
    • usług reklamowych, w szczególności w gazetach, na plakatach i w telewizji;
    • usług centrum wsparcia telefonicznego;
    • usług edukacyjnych obejmujących wyłącznie kursy korespondencyjne, takie jak kursy za pośrednictwem poczty;
    • konwencjonalnych usług aukcyjnych, przy których niezbędny jest bezpośredni udział, niezależnie od sposobu składania ofert;
    • usług telefonicznych z elementem wideo, znanych też pod nazwą usług wideofonicznych;
    • dostępu do Internetu i stron World Wide Web;
    • usług telefonicznych świadczonych przez Internet.
    Biuro rachunkowe - ifirma.pl
    Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.