Ułatwieniem przy księgowaniu wydatków może być zdefiniowanie Listy standardowych wydatków lub Domyślnych ustawień dla wydatków. Listę standardowych wydatków można stworzyć na dwa sposoby:
Zakładka Login ➡ Konfiguracja ➡ Wydatki
W tym miejscu można dodać listę standardowych i najczęściej księgowanych wydatków.
Wprowadzony standardowy wydatek można usunąć z listy po wybraniu opcji edytuj i po prawej stronie ekranu obok wybranego wydatku jest czerwona ikona z kubełkiem.
Wydatki ➡ Dodaj wydatek
Standardowe wydatki można również dodać z poziomu księgowanie wydatku, w zakładce Wydatki ➡ Dodaj wydatek
Po wpisaniu nazwy wydatku, można zapisać nazwę dodając do Listy standardowych wydatków
Opcja ta znajduje się na koncie Vatowca/Płatnika VAT
W tym polu Użytkownik może domyślnie zaznaczyć jedną z trzech opcji do wydatku związanego z:
Jeżeli przedsiębiorca prowadzi działalność opodatkowaną różnymi stawkami VAT, to ma obowiązek zaznaczać odpowiednie kropki:
Temat wskaźnika VAT oraz sprzedaży mieszanej został omówiony tutaj.
Zaznaczenie domyślnej opcji wydatku ze: np. sprzedaży opodatkowanej, będzie przypisane automatycznie przy księgowaniu wybranego kosztu w zakładce Wydatki.
Autor: Marzena Łukasik – ifirma.pl
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.