Uruchomienie integracji InPost w panelu E-commerce umożliwi Ci tworzenie przesyłek, pobieranie etykiet i protokołów, a także zamawianie kuriera bezpośrednio z serwisu ifirma.pl. Poniższa instrukcja pomoże Ci w konfiguracji tej funkcjonalności.
Aby uruchomić integrację InPost przejdź do zakładki Integracje w panelu eCommerce i wybierz Dodaj. Wyszukaj na liście InPost, zaakceptuj warunki i przejdź do uzupełnienia formularza konfiguracji integracji.
W formularzu wprowadź nazwę dla integracji, oraz ID organizacji i Token.
ID organizacji oraz Token znajdziesz na swoim koncie InPost. Po zalogowaniu przejdź do zakładki Moje Konto a następnie do nowej zakładki pod przyciskiem API.
W Ustawieniach organizacji znajdziesz ID organizacji.
W API ShipX odnajdziesz token – jeśli nie posiadasz tokenu możesz go w tym miejscu wygenerować:
Po uzupełnieniu tokenu i ID organizacji w formularzu konfiguracji integracji możesz przejść do przetestowania połączenia, a następnie uzupełnić dane nadawcy w kolejnej sekcji.
W sekcji ustawiania przesyłek wprowadź dane adresata płatności dla paczek pobraniowych i numer rachunku bankowego. W tym miejscu masz też możliwość stworzenia własnych szablonów wymiarów paczki i koperty oraz zdefiniowania domyślnego komentarza na etykiecie, co umożliwi sprawne i szybkie tworzenie przesyłek, możesz wykorzystać znaczniki.
Zatwierdź uzupełniony formularz aby móc tworzyć przesyłki, pobierać etykiety i protokoły dla zamówień, a także zamawiać kuriera bezpośrednio z panelu eCommerce w ifirma.pl
Po konfiguracji integracji w sekcji Przesyłki w karcie zamówienia możesz zarządzać przesyłkami InPost. Aby utworzyć przesyłkę wybierz przycisk z nazwą nadaną podczas konfiguracji integracji InPost aby otworzyć formularz nadania przesyłki.
Wybierz kuriera i metodę przekazania przesyłki, w razie potrzeby uzupełnij adres nadania lub wysyłki, wybierz punkt nadania, rodzaj przesyłki, opcjonalnie dodaj komentarz dla paczki. Wybierz szablon opakowania i zweryfikuj uzupełnione wymiary. Po uzupełnieniu pól obowiązkowych wybierz Zatwierdź.
Przesyłki możesz dodać także ręcznie wybierając Inne w sekcji przesyłek – uzupełnij datę nadania, nazwę kuriera i numer nadawczy. Numer przesyłki dodanej przy pomocy integracji jak i ręcznie zostaje automatycznie przekazany do sklepu.
Prawidłowo utworzone przesyłki będą wyświetlane w karcie zamówienia w sekcji Przesyłki – w tabeli zobaczysz datę nadania, nazwę przewoźnika, numer nadawczy przesyłki oraz jej status. W tym miejscu możesz pobrać i wydrukować etykietę nadawczą, podejrzeć szczegóły utworzonej przesyłki a także pobrać protokół nadania (jeśli przewoźnik to umożliwia). Utworzone przesyłki dla wszystkich zamówień znajdziesz w zakładce eCommerce ➡ Zamówienia ➡ Przesyłki.
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.