Integracja Apaczka z ifirma.pl umożliwia tworzenie przesyłek, pobieranie etykiet i protokołów, a także zamawianie kuriera bezpośrednio z naszego panelu E-commerce.
Aby uruchomić integrację Apaczka przejdź do zakładki Integracje w panelu E-commerce i wybierz Dodaj. Wyszukaj na liście Apaczka, zaakceptuj warunki i przejdź do uzupełnienia formularza konfiguracji integracji.
W formularzu wprowadź nazwę integracji wyświetlaną w ifirmie, App ID oraz App Secret.
Swoje App ID oraz APP Secret znajdziesz w zakładce Web API po zalogowaniu na swoje konto w serwisie Apaczka.
W kolejnej sekcji uzupełnij Dane nadawcy.
W sekcji Ustawiania przesyłek wprowadź dane adresata płatności dla paczek pobraniowych i numer rachunku bankowego. W tym miejscu masz też możliwość utworzenia szablonów domyślnych wymiarów paczki i koperty oraz zdefiniowania domyślnego opisu zawartości na etykiecie, co umożliwi sprawne i szybkie tworzenie przesyłek – możesz też wykorzystać znaczniki.
Po uzupełnieniu formularza konfiguracji wybierz Zatwierdź, aby móc tworzyć przesyłki, pobierać etykiety i protokoły dla zamówień, a także zamawiać kuriera bezpośrednio z panelu eCommerce w ifirma.pl
Po ukończonej konfiguracji możesz zarządzać przesyłkami Apaczka w sekcji Przesyłki w karcie zamówienia. Aby utworzyć nową przesyłkę wybierz przycisk z nazwą nadaną podczas konfiguracji integracji.
W formularzu nadania przesyłki wybierz kuriera i sposób przekazania przesyłki, w razie potrzeby uzupełnij adres nadania lub wysyłki, wybierz punkt nadania, rodzaj przesyłki, opcjonalnie dodaj komentarz dla przesyłki i wybierz usługi dodatkowe. Wybierz szablon opakowania i zweryfikuj uzupełnione wymiary.
Po uzupełnieniu pól obowiązkowych na końcu formularza wyświetli się wycena przesyłki. Wybierz Zatwierdź aby dodać przesyłkę.
Prawidłowo utworzone przesyłki będą wyświetlane w karcie zamówienia w sekcji Przesyłki – w tabeli zobaczysz datę nadania, nazwę przewoźnika, numer nadawczy przesyłki oraz jej status. W tym miejscu możesz pobrać i wydrukować etykietę nadawczą, podejrzeć szczegóły utworzonej przesyłki a także pobrać protokół nadania (jeśli przewoźnik to umożliwia). Utworzone przesyłki dla wszystkich zamówień znajdziesz w zakładce eCommerce ➡ Zamówienia ➡ Przesyłki. W tym miejscu akcje związane z obsługą przesyłek możesz wykonać masowo dla wielu zamówień.
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.