w JPK Tagi: klient JPK 2.0instalacja klient JPK 2.0aplikacja ministerialna

Klienci korzystający z serwisu ifirma.pl mogą wysyłać pliki Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną na cztery sposoby:

Aby wysyłać pliki JPK za pomocą aplikacji klienckiej nazwie Klient JPK 2.0 należy ją pobrać,a następnie zainstalować na swoim komputerze. Jest ona dostępna na stronie Ministerstwa Finansów.

Ważne!

Aplikacja kliencka Klient JPK 2.0 udostępniana przez Ministerstwo Finansów jest kompatybilna jedynie z systemami Windows oraz Linux. Nie działa w systemie macOS.

Po zainstalowaniu aplikacji Klient JPK 2.0 i jej uruchomieniu należy sprawdzić dostępność aktualizacji:



a następnie należy wybrać Kontynuuj.



W dalszym etapie aplikacja poprosi o utworzenie profilu w aplikacji Klient JPK 2.0 lub też zalogowanie się, jeżeli profil został wcześniej już utworzony.



Aby się zarejestrować należy w miejscu Profil wpisać swój indywidualny login oraz hasło i wybrać przycisk Zarejestruj.



Po poprawnej rejestracji przedsiębiorca zostanie ponownie przeniesiony do logowania. W tym miejscu należy wpisać nadany przez siebie w poprzednim etapie Profil (login) i hasło oraz potwierdzić przyciskiem Zaloguj.



Zanim przedsiębiorca przejdzie do dalszego etapu powinien w menu Opcje określić lokalizację roboczą, w której docelowo będą zapisywane wygenerowane pliki JPK.



Dopóki nie zostanie wybrany Katalog roboczy, w którym docelowo będą zapisywane wygenerowane pliki JPK, nie będzie możliwości ich wysłania. Po określeniu lokalizacji roboczej należy wybrać Zapisz.



W kolejnym etapie można przystąpić do wysłania wygenerowanego i zapisanego na komputerze właściwego pliku JPK.

Jeżeli chcesz wysłać za pośrednictwem aplikacji Klient JPK 2.0:

Uwaga! Wszelkie wątpliwości w zakresie wsparcia technicznego aplikacji klienckiej JPK 2.0 należy konsultować bezpośrednio z Krajową Informacją Skarbową.


Autor: Jagoda Durczak – zespół ifirma.pl

Możliwość komentowania jest wyłączona.