Księgowanie kosztu prowadzenia działalności

|
ID: 778310359
|

1. Co to jest zwykły koszt prowadzenia działalności?

Zwykłe koszty prowadzenia działalności występują w każdej firmie, zarówno handlowej, jak też usługowej. Są to wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodu oraz zabezpieczenia źródła uzyskania przychodu w przyszłości oraz koszty, które muszą być poniesione, aby firma mogła funkcjonować.

Do najczęstszych wydatków, kwalifikowanych jako pozostałe wydatki można zaliczyć:

  • abonamenty: za telefon, internet,
  • czynsze, opłaty za wynajem lokali firmowych oraz opłaty eksploatacyjne,
  • narzędzia i sprzęt niskocenny firmy (do 10 000 zł),
  • artykuły papiernicze, przemysłowe do użytku w firmie lub jej lokalu,
  • wydatki na reklamę,
  • literatura fachowa, subskrypcje, szkolenia,
  • opłaty, podatki takie jak pcc, od nieruchomości.

2. Sposób księgowania zwykłego kosztu prowadzenia działalności (zakup krajowy) w serwisie IFIRMA

Aby zaksięgować koszt należy:

  1. Ustawić miesiąc księgowy zgodny z datą wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie wydatku (faktura, rachunek, umowa) i przejść do zakładki Wydatki → Nowy wydatek → Koszt prowadzenia działalności → wybieramy rodzaj dokumentu,
  2. Uzupełnić formularz zgodnie z dokumentem zakupu i zatwierdzić wydatek,
  3. Wydatek będzie widoczny w Podatkowej księdze przychodów i rozchodów, w kolumnie 13 Pozostałe wydatki.

Ważne!

Wyżej podany sposób księgowania dotyczy wydatków krajowych (polskich). Wydatki zagraniczne oraz dotyczące pojazdów, są wprowadzane w innych miejscach serwisu IFIRMA.

Autor: Katarzyna Marciniak – ifirma.pl

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie tylko kawa jest 2w1
Nie tylko kawa jest 2w1

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce