Na liście dotyczącej Wydatków wyświetlane są zadania w podziale na zadania przypadające na dany miesiąc (płatności i lista zadań wymaganych do zamknięcia transakcji) oraz zadania przeterminowane.
Tego typu wydatki z zasady są opłacone w momencie ich księgowania.
W przypadku takich wydatków jak np. WNT czy import usług zamiast numeru faktury od kontrahenta wyświetla się numer faktury wewnętrznej.
W przypadku zaliczki do wydatku nie ma danych kontrahenta, a data pojawia się dopiero po zamknięciu transakcji. Numeru faktury nie ma też dla faktury końcowej dotyczącej wydatku. Widoczny jest on w pełnej kwocie zamówienia i jako częściowo opłacony (kwota z zaliczki).
Na dole każdej części jest przycisk sumuj, który służący do sumowania wartości zadań. Nie są tu uwzględniane wydatki w walucie, a w przypadku faktur opłaconych częściowo system sumuje całość, a nie kwotę pozostałą do zapłaty.
Przycisk wykonaj pozwala zmieniać status i widoczność wybranych wydatków. Status wydatku można też zmienić poprzez kliknięcie na odpowiednią opcję w kolumnie operacje.
Jeśli wydatek jest oznaczony jako opłacony, to aby zmienić jego status na nieopłacony należy mieć ustawiony miesiąc księgowy zgodny z wprowadzoną wcześniej wpłatą. Wówczas kliknięcie na nieopłacone spowoduje usunięcie wpłaty do wydatku.
Przy zmianach statusów wydatków mogą pojawić się komunikaty z prośbą o wygenerowanie deklaracji w związku z przeterminowaniem wydatku w PIT lub VAT.
W przypadku faktur w walucie zmiana statusu wiąże się z wprowadzeniem różnicy kursowej (odbywa się to tak samo jak z poziomu wydatku) lub jej usunięciem.
W tej części pojawiają się wszystkie zadania niewykonane, których termin jest wcześniejszy niż miesiąc, za który przeglądamy zadania.
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.