Wnioski CEIDG_1, VAT-R oraz ZUS ZZA, ZUA a Konto Przedsiębiorcy na biznes.gov.pl

|
ID: 778305455
|

Przedsiębiorca, który zakłada działalność gospodarczą internetowo, ma możliwość weryfikacji przesłanych wniosków za pomocą strony www.biznes.gov.pl .

Jeżeli przedsiębiorca chciałby uzyskać informację dotyczące formy opodatkowania, zgłoszenia do VAT czy też informacji, czy dokonał zarejestrowania się do ZUS, wszelkie dane znajdzie we wskazanym miejscu.

W pierwszej kolejności aby zalogować się na swoje konto, każdy przedsiębiorca powinien posiadać profil zaufany lub konto na portalu gov.pl. W jaki sposób założyć profil, dostępne jest na naszej stronie pomocy – tutaj.

Następnie należy wejść na stronę www.biznes.gov.pl. i w prawym górnym rogu wybrać zakładkę Konto przedsiębiorcy.

Kolejno należy zalogować się na swoje konto za pomocą loginu lub e-maila.

Po zalogowaniu się na konto, należy wybrać zakładkę po lewej stronie Moja Firma ➡ Wysłane wnioski.

W tej zakładce, przedsiębiorca będzie miał możliwość pobrania druku CEDIG, ewentualnego zgłoszenia do VAT jeżeli takie miało miejsce, oraz zgłoszenia do ZUS.

Wybierając numer wniosku, otworzy się dokument, który będzie można pobrać w formacie PDF.

Każdy ze wpisów posiada informację, czego dotyczy dany wniosek oraz kiedy został złożony.

Wybierając dokument opatrzony informacją – Założenie działalności gospodarczej, przedsiębiorcy wyświetli się wniosek CEIDG. Z tego miejsca, wniosek można pobrać w formacie PDF i XML oraz uzyskać Urzędowe Poświadczenie odbioru (UPO). Należy z tego miejsca wybrać numer wniosku w formacie PDF, który jest najbardziej czytelny dla przedsiębiorcy.

 

We wniosku CEDIG przedsiębiorca ma możliwość zweryfikowania, jaką formę opodatkowania wybrał, co widoczne jest w punkcie 18.

Ważne!
Jeżeli we wskazanym polu nie dokonano żadnego wyboru, oznacza to, iż przedsiębiorca podlega pod rozliczenie podatkiem na zasadach ogólnych – tj. podatkiem według skali podatkowej. Każdemu przedsiębiorcy, jaki nie dokonał wyboru, ta forma opodatkowania jest przydzielona automatycznie. Przedsiębiorca może dokonać zmiany formy opodatkowania do 20 dnia następnego dnia miesiąca po osiągnięciu pierwszego przychodu w roku. Jeżeli przedsiębiorca w roku nie osiągnie przychodu, zmiany dokonuje się najpóźniej do 31-12. Jeżeli przedsiębiorca dokonał zmiany formy opodatkowania poprzez aktualizację wniosku CEIDG-1, to może zweryfikować potwierdzenie zaistnienia zmiany, przeglądając wnioski dostępne na Koncie Przedsiębiorcy.

Wszelkie wnioski, które zostały dołączone do druku CEDIG, będą znajdować się na końcu druku. Oznacza to, że jeżeli podczas zakładania działalności gospodarczej przedsiębiorca dokonał zgłoszenia do ZUS, to deklaracja ZUS ZZA lub ZUA została dołączona do wniosku, wówczas będzie ona widoczna na ostatniej stronie dokumentu.

Analogiczna sytuacja ma miejsce również w przypadku zgłoszenia się przedsiębiorcy do VAT i załącznika VAT-R, który dostępny będzie na ostatniej stronie wniosku.

Informacje dotyczące ZUS oraz dostarczonych załącznikach przedsiębiorca może zweryfikować w polu 12. W sytuacji, kiedy przedsiębiorca nie ma wybranego dokumentu zgłoszeniowego w polu 12.2. prawdopodobnie nie dokonał zgłoszenia do ZUS. W celu potwierdzenia tej informacji warto zalogować się na konto PUE ZUS i sprawdzić dane w profilu płatnika. Więcej informacji dostępne tutaj.

Jeżeli okaże się, że przedsiębiorca nie wysłał do ZUS, żadnej deklaracji zgłoszeniowej podczas zakładania działalności gospodarczej wówczas ma taką możliwość za pomocą serwisu IFIRMA.

Jeżeli jest to pierwsza działalność gospodarcza, przedsiębiorca prawdopodobnie będzie miał możliwość skorzystania z Ulgi na start. Więcej nt. zgłoszenia się do ulgi i wysyłki deklaracji zgłoszeniowej dostępne jest tutaj.

W sytuacji kiedy przedsiębiorca dokonuje zmian w danych we wpisie CEIDG, na stronie biznes.gov.pl, każda z aktualizacji będzie możliwa do pobrania i zweryfikowania danych. Natomiast zasada pozostaje taka sama. Jeżeli zmiana w CEIDG, będzie zawierała dodatkowe załączniki, będą się one znajdować na końcu wniosku.

 

Autor: Agnieszka Sołtys – ifirma.pl

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie musisz czytać pomocy
Nie musisz czytać pomocy

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce