Spis treści
Do serwisu należy najpierw dodać pracownika podając jego imię i nazwisko, pesel, datę urodzenia, adres, można także wpisać bank i numer konta na który będzie wypłacane wynagrodzenie.
Sposób wprowadzenia:
zakładka Pracownicy ➡ Lista pracowników ➡ Dodaj pracownika.
Wprowadzenie pełnej informacji o dotychczasowych wynagrodzeniach, składkach ZUS oraz o bieżącym wynagrodzeniu wymaga wykonania kroków opisanych poniżej jako A, B i C.
Jeżeli pracownik otrzymał od nas wynagrodzenie w miesiącach poprzedzających pierwszy miesiąc księgowania w serwisie (dotyczy to tylko roku, w którym nastąpiło przejście na ifirma.pl), to w celu stworzenia na koniec roku kompletnej deklaracji PIT 11, do serwisu należy także wpisać: sumę wynagrodzeń brutto, sumę kosztów uzyskania przychodu, sumę zaliczek odprowadzonych do US oraz sumę składek wpłaconych do ZUS.
Sposób wprowadzenia:
zakładka Pracownicy ➡ Lista pracowników ➡ w kolumnie Nazwisko i imię wybieramy właściwego pracownika ➡ Dane pracownika ➡ dane początkowe (do uzupełnienia danych potrzebne nam będą listy płac oraz raporty ZUS RCA).
Uwaga! Wpisanie danych jest możliwe tylko w pierwszym miesiącu pracy z serwisem ifirma.pl.
Gdy wynagrodzenie było wypłacone w miesiącu poprzedzającym przejście do serwisu (i jednocześnie był to miesiąc przepracowany), to termin płatności składek przypada właśnie na pierwszy miesiąc księgowania w serwisie. Jeżeli składki zostaną opłacone w terminie, to mogą być one zaliczone do kosztów już w miesiącu przepracowanym. Gdy nie zostały one zaksięgowane lub opłacone były już po terminie, to należy je dodać do serwisu.
Sposób wprowadzenia:
zakładka Zobowiązania ➡ Składki ZUS ➡ Dodaj składkę ZUS ➡ wybieramy odpowiedni typ składki: ubezpieczenie społeczne pracownika/ubezpieczenie zdrowotne pracownika/Fundusz Pracy pracownika/Fundusz Emerytur Pomostowych (do uzupełnienia danych potrzebne nam będą raporty ZUS RCA).
Wynagrodzenie wypłacone w pierwszym miesiącu księgowania w serwisie należy zaksięgować poprzez wygenerowanie rachunku dla pracownika.
Sposób wprowadzenia:
Autor: Katarzyna Kisiel – ifirma.pl
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.