Statusy zamówień to grupy, do których przypisywane są zamówienia w IFIRMA, znajdziesz je w zakładce eCommerce -> Zamówienia -> Statusy. Pozwalają one je uporządkować, ułatwić ich wyszukiwanie na liście zamówień oraz informują o etapie realizacji danego zamówienia. Dodatkowo wprowadziliśmy Grupy statusów, do których możesz przypisywać statusy – dzięki temu zachowasz porządek w przypadku posiadania wielu statusów. Przykładowe konfiguracje statusów i grup statusów przedstawimy w dalszej części artykułu.
Aby ułatwić Twoją pracę i konfigurację statusów stworzyliśmy w ifirmie statusy domyślne:
Statusu domyślnego “Nowe” nie można usunąć. Wszystkie pozostałe statusy można usunąć oraz dowolnie edytować – zmieniać nazwę, kolor i grupę, do której dany status jest przypisany.
Aby dodać nowy status, wybierz „Nowy status”, nadaj mu nazwę, przypisz do grupy statusów i wybierz kolor statusu, a następnie zatwierdź.
Zmiany statusu zamówienia dokonasz z karty zamówienia, w sekcji “szczegóły zamówienia”
lub masowo (dla wielu zamówień na raz) z poziomu listy zamówień
Statusy będą domyślnie przypisywanie do grupy „Statusy bez grupy”. Aby utworzyć nową grupę, wybierz „Nowa grupa”, wpisz jej nazwę, a następnie zatwierdź.
Usuwając status, wybierz, do jakiego statusu mają zostać przeniesione przypisane do niego zamówienia.
Po skonfigurowaniu własnych statusów przejdź do ustawień integracji, do zakładki „Statusy zamówień”. W tym miejscu możesz wybrać status domyślny, do którego będą przypisywane nowe zamówienia. Domyślnie będzie to status “Nowe”. W tym miejscu możesz także ustalić automatyczny status dla zamówień anulowanych. Jeśli zamówienie otrzyma w sklepie status “anulowane” to w IFIRMA zostanie automatycznie ustawiony wybrany status.
Zaznaczenie checkbox “Przesyłaj statusy zamówień z IFIRMA” umożliwia przesyłanie statusów zamówień do zewnętrznych serwisów sprzedażowych. Wówczas każda zmiana statusu w IFIRMA zmieni również status zamówienia w danej integracji. Pamiętaj jednak, że zmiana statusu zamówienia w Allegro (lub innym sklepie/serwisie zewnętrznym) nie zmieni jego statusu w IFIRMA. Aby prawidłowo przesyłać statusy zamówień do serwisu, należy dokonać mapowania statusów – a więc dopasowania statusów własnych do odpowiadających im statusom z danego serwisu.
Korzystając z nowych statusów, możesz szybko przefiltrować listę zamówień, wybierając status lub grupę statusów widoczną nad zamówieniami. Z poziomu listy zamówień możesz także szybko dodać nowy status.
Dobrze przemyślana konfiguracja statusów zamówień w ifirmie pomoże Ci usprawnić Twoją pracę. W zależności od specyfiki Twojego biznesu, średniej ilości zamówień, oferowanych przez ciebie sposobów wysyłki czy płatności możesz tworzyć statusy dopasowane do swoich potrzeb. Poniżej przedstawiamy kilka przykładowych konfiguracji statusów zamówień, które mogą pomóc Ci w ich zdefiniowaniu.
a) przykładowa konfiguracja statusów na podstawie etapu realizacji zamówienia:
b) przykładowa konfiguracja statusów na podstawie sposobu wysyłki:
c) przykładowa konfiguracja statusów na podstawie pochodzenia zamówień:
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.