WooCommerce to darmowa wtyczka do stron WordPress, która pozwala zbudować własny sklep internetowy. Sprawdź, jakie są zalety tego rozwiązania i w jaki sposób zintegrować system IFIRMA z WooCommerce.
WooCommerce to darmowa, popularna wtyczka do WordPressa, która pozwala tworzyć sklepy internetowe. To rozszerzenie umożliwia łatwe zarządzanie asortymentem produktów, obsługę płatności online, oraz prowadzenie sklepu internetowego w ramach istniejącej strony internetowej opartej na WordPress.
Sprzedawca posiadający domenę, hosting i konto WordPress, może w szybki sposób zainstalować wtyczkę WooCommerce. Odbywa się to z poziomu pulpitu, gdzie w zakładce Wtyczki -> Dodaj wtyczkę, należy w wyszukiwarkę wpisać “WooCommerce”, a następnie ją zainstalować i włączyć.
Konfiguracja sklepu jest równie prosta, ponieważ po instalacji wtyczki automatycznie uruchamia się kreator, w którym należu uzupełnić następujące dane:
Podstawowe funkcje dostępne w WooCommerce mogą być dla sprzedawcy niewystarczające. Ma on jednak możliwość skorzystania z rozszerzeń i wtyczek, które pomogą mu rozwinąć sklep i biznes. Pula dostępnych opcji jest bardzo szeroka, dlatego w osobnym artykule opisaliśmy 17 naszych propozycji, wśród których znalazły się zarówno płatne, jak i darmowe rozwiązania.
Integracja WooCommerce z systemem księgowym IFIRMA pozwala sprzedawcy wystawiać różnego rodzaju faktury i rachunki, a także wysyłać je bezpośrednio do klientów za pomocą e-maila. Taka integracja przebiega w prostych krokach.
Rejestracja (logowanie) w serwisie ifirma.pl
Przejście do zakładki eCommerce ➡ Konfiguracja i wybranie przycisku Dodaj.
Wybranie integracji WooCommerce za pomocą przycisku “Dodaj”.
Uzupełnienie niezbędnych informacji, podzielonych na trzy segmenty:
W celu wygenerowania klucza API, należy zalogować się na swoim koncie w WooCommerce, przejść do zakładki Ustawienia ➡ Zaawansowane
Następnie należy wybrać zakładkę Rest API ➡ Dodaj klucz.
Tu należy wprowadzić opis i ustawić uprawnienia na Zapis/odczyt, następnie kliknąć w opcję Wygeneruj klucz API i skopiować oba klucze, gdzie Klucz klienta to Consumer Key a klucz prywatny to Consumer Secret.
Skopiowany klucz wklej w przeznaczoną do tego rubrykę na koncie w ifirma.pl. Po uzupełnieniu wszystkich danych, wykonaj test połączenia i gdy wypadnie pomyślnie, zatwierdź formularz.
Po udanej integracji, zamówienia z WooCommerce znajdziesz w zakładce eCommerce ➡ Lista Zamówień.
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.