Moduł Magazyn pomaga Użytkownikowi w prowadzeniu ewidencji towarów i usług. W trakcie uruchamiania modułu można zdefiniować i określić różne cenniki w zależności od potrzeb.
Co jednak w przypadku kiedy w trakcie korzystania z modułu zdecydujemy się na wprowadzenie nowego cennika (np. dla nowych kontrahentów)?
Obecnie moduł wymaga edycji każdego towaru i dodawanie nowego cennika do każdego towaru. W przypadku dużej ilości towarów i usług, możemy zoptymalizować zmianę wykorzystując plik csv.
Od czego zacząć




Po otwarciu pliku pozostaw domyślne ustawiania zwracając uwagę na kodowanie znaków UTF-8.


Nowy cennik znajduje się w dwóch kolumnach zgodnie z kolejnością wyświetlaną na liście cenników. Identyfikator cennika widoczny jest w pierwszym wierszu po dwukropku
CENA SPRZEDAŻY NETTO:<NAZWA_CENNIKA>
CENA SPRZEDAŻY BRUTTO:<NAZWA_CENNIKA>

W trakcie edycji dokumentu można korzystać z formuł obliczeniowych, które są dostępne w arkuszu kalkulacyjnym. Przykład poniżej:

W trakcie dodawania cen nie ma możliwości skorzystania z marży i narzutu wyliczonego przez serwis. Ceny należy wprowadzić liczbowo lub wyliczyć korzystając z danych w arkuszu kalkulacyjnym (np. cena bazowa)
Zmiany wprowadzone w innych kolumnach i wierszach pliku (np. dodanie nowego wiersza, przesunięcie, zamiana kolumn, wprowadzenie danych w innych wierszach) wprowadzą trwałe zmiany w module magazyn po wgraniu pliku lub wywołają błąd systemu.
Upewnij się, że edytujesz odpowiednie dane.


W celu weryfikacji zaciągniętych danych przejdź do Towary/Usługi → Lista towarów i usług
Z rozwijanej listy wybierz wprowadzany cennik.

Autor: Łukasz Wróbel – ifirma.pl
Wszystkie zamieszczone treści mają charakter informacyjny i edukacyjny. Żadna treść nie stanowi wykładni prawa, opinii prawnej czy podatkowej. Instrukcje w głównej mierze skupiają się na podstawowych przypadkach i nie rozpatrują wszystkich potencjalnych możliwości.
Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.