Statusy zamówień

|
ID: 778309328
|
Kategorie: E-commerce, Zamówienia
|

1. Statusy zamówień

Statusy zamówień to grupy, do których przypisywane są zamówienia w IFIRMA, znajdziesz je w zakładce eCommerce -> Zamówienia -> Statusy. Pozwalają one je uporządkować, ułatwić ich wyszukiwanie na liście zamówień oraz informują o etapie realizacji danego zamówienia. Dodatkowo wprowadziliśmy Grupy statusów, do których możesz przypisywać statusy – dzięki temu zachowasz porządek w przypadku posiadania wielu statusów. Przykładowe konfiguracje statusów i grup statusów przedstawimy w dalszej części artykułu.

Aby ułatwić Twoją pracę i konfigurację statusów stworzyliśmy w ifirmie statusy domyślne:

  • Nowe
  • W realizacji
  • Do wysłania
  • Wysłane
  • Anulowane

Statusu domyślnego “Nowe” nie można usunąć. Wszystkie pozostałe statusy można usunąć oraz dowolnie edytować – zmieniać nazwę, kolor i grupę, do której dany status jest przypisany.

2. Dodawanie własnych statusów

Aby dodać nowy status, wybierz „Nowy status”, nadaj mu nazwę, przypisz do grupy statusów i wybierz kolor statusu, a następnie zatwierdź.

Zmiany statusu zamówienia dokonasz z karty zamówienia, w sekcji “szczegóły zamówienia”

lub masowo (dla wielu zamówień na raz) z poziomu listy zamówień

 

3. Grupy statusów zamówień

Statusy będą domyślnie przypisywanie do grupy „Statusy bez grupy”. Aby utworzyć nową grupę, wybierz „Nowa grupa”, wpisz jej nazwę, a następnie zatwierdź.

 

4. Usuwanie statusu

Usuwając status, wybierz, do jakiego statusu mają zostać przeniesione przypisane do niego zamówienia.

 

5. Mapowanie statusów

Po skonfigurowaniu własnych statusów przejdź do ustawień integracji, do zakładki „Statusy zamówień”. W tym miejscu możesz wybrać status domyślny, do którego będą przypisywane nowe zamówienia. Domyślnie będzie to status “Nowe”. W tym miejscu możesz także ustalić automatyczny status dla zamówień anulowanych. Jeśli zamówienie otrzyma w sklepie status “anulowane” to w IFIRMA zostanie automatycznie ustawiony wybrany status.

Zaznaczenie checkbox “Przesyłaj statusy zamówień z IFIRMA” umożliwia przesyłanie statusów zamówień do zewnętrznych serwisów sprzedażowych. Wówczas każda zmiana statusu w IFIRMA zmieni również status zamówienia w danej integracji. Pamiętaj jednak, że zmiana statusu zamówienia w Allegro (lub innym sklepie/serwisie zewnętrznym) nie zmieni jego statusu w IFIRMA. Aby prawidłowo przesyłać statusy zamówień do serwisu, należy dokonać mapowania statusów – a więc dopasowania statusów własnych do odpowiadających im statusom z danego serwisu.

 

6. Statusy na liście zamówień

Korzystając z nowych statusów, możesz szybko przefiltrować listę zamówień, wybierając status lub grupę statusów widoczną nad zamówieniami. Z poziomu listy zamówień możesz także szybko dodać nowy status.

 

7. Przykładowe statusy i grupy statusów

Dobrze przemyślana konfiguracja statusów zamówień w ifirmie pomoże Ci usprawnić Twoją pracę. W zależności od specyfiki Twojego biznesu, średniej ilości zamówień, oferowanych przez ciebie sposobów wysyłki czy płatności możesz tworzyć statusy dopasowane do swoich potrzeb. Poniżej przedstawiamy kilka przykładowych konfiguracji statusów zamówień, które mogą pomóc Ci w ich zdefiniowaniu.

a) przykładowa konfiguracja statusów na podstawie etapu realizacji zamówienia:

  • Nowe
  • Nieopłacone
  • Przyjęte
  • W realizacji
  • Spakowane
  • Do wysłania
  • Wysłane
  • Anulowane

b) przykładowa konfiguracja statusów na podstawie sposobu wysyłki:

  • Nowe
  • Grupa 1 – przedpłata
    • Kurier przedpłata
    • Paczkomaty przedpłata
  • Grupa 2 – pobranie
    • Kurier pobranie
    • Paczkomaty pobranie
  • Odbiór osobisty
  • Wysłane
  • Anulowane

c) przykładowa konfiguracja statusów na podstawie pochodzenia zamówień:

  • Grupa Nowe
    • Nowe – Allegro
    • Nowe – inne
  • Nieopłacone
    • Nieopłacone- Allegro
    • Nieopłacone- woocommerce
    • Nieopłacone- eMag
  • W realizacji
    • W realizacji – Allegro
    • W realizacji – woocommerce
    • W realizacji – eMag
  • Spakowane
    • Spakowane – Allegro
    • Spakowane – woocommerce
    • Spakowane – eMag
  • Do wysłania
    • Do wysłania – Allegro
    • Do wysłanie – woocommerce
    • Do wysłanie – eMag
  • Wysłane
    • Wysłane – Allegro
    • Wysłane – woocommerce
    • Wysłane- eMag
  • Anulowane

 

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie musisz czytać pomocy
Nie musisz czytać pomocy

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce