Integracja WooCommerce z IFIRMA

|
ID: 778305440
|

WooCommerce to darmowa wtyczka do stron WordPress, która pozwala zbudować własny sklep internetowy. Sprawdź, jakie są zalety tego rozwiązania i w jaki sposób zintegrować system IFIRMA z WooCommerce.

Czym jest WooCommerce?

WooCommerce to darmowa, popularna wtyczka do WordPressa, która pozwala tworzyć sklepy internetowe. To rozszerzenie umożliwia łatwe zarządzanie asortymentem produktów, obsługę płatności online, oraz prowadzenie sklepu internetowego w ramach istniejącej strony internetowej opartej na WordPress.

Sprzedawca posiadający domenę, hosting i konto WordPress, może w szybki sposób zainstalować wtyczkę WooCommerce. Odbywa się to z poziomu pulpitu, gdzie w zakładce Wtyczki -> Dodaj wtyczkę, należy w wyszukiwarkę wpisać “WooCommerce”, a następnie ją zainstalować i włączyć. 

Konfiguracja sklepu jest równie prosta, ponieważ po instalacji wtyczki automatycznie uruchamia się kreator, w którym należu uzupełnić następujące dane:

  • adres sklepu,
  • metody płatności i wysyłki, 
  • dodatkowe funkcje, np. Facebook, MailChimp.
Rozszerzenia i wtyczki WooCommerce

Podstawowe funkcje dostępne w WooCommerce mogą być dla sprzedawcy niewystarczające. Ma on jednak możliwość skorzystania z rozszerzeń i wtyczek, które pomogą mu rozwinąć sklep i biznes. Pula dostępnych opcji jest bardzo szeroka, dlatego w osobnym artykule opisaliśmy 17 naszych propozycji, wśród których znalazły się zarówno płatne, jak i darmowe rozwiązania.

Integracja WooCommerce z IFIRMA

Integracja WooCommerce z systemem księgowym IFIRMA pozwala sprzedawcy wystawiać różnego rodzaju faktury i rachunki, a także wysyłać je bezpośrednio do klientów za pomocą e-maila. Taka integracja przebiega w prostych krokach.

Rejestracja (logowanie) w serwisie ifirma.pl

Przejście do zakładki eCommerce ➡ Konfiguracja i wybranie przycisku Dodaj.

Integracja WooCommerce
Wybranie integracji WooCommerce za pomocą przycisku “Dodaj”.
Integracja WooCommerce

Uzupełnienie niezbędnych informacji, podzielonych na trzy segmenty:

    • Konfiguracja sklepu – WooCommerce – tj. nazwa sklepu, adres url, consumer key, consumer secret, itp. 
    • Opcje księgowania – informacje dotyczące m.in. domyślnej stawki VAT, domyślnego sposobu płatności, zapisywania kontrahenta, itp.
    • Ustawienia faktur, tj. seria numeracji, szablon, domyślne księgowanie netto/brutto, itp.

Integracja WooCommerce
W celu wygenerowania klucza API, należy zalogować się na swoim koncie w WooCommerce, przejść do zakładki Ustawienia ➡ Zaawansowane


Następnie należy wybrać zakładkę Rest API ➡ Dodaj klucz.

Tu należy wprowadzić opis i ustawić uprawnienia na Zapis/odczyt, następnie kliknąć w opcję Wygeneruj klucz API i skopiować oba klucze, gdzie Klucz klienta to Consumer Key a klucz prywatny to Consumer Secret.


Skopiowany klucz wklej w przeznaczoną do tego rubrykę na koncie w ifirma.pl. Po uzupełnieniu wszystkich danych, wykonaj test połączenia i gdy wypadnie pomyślnie, zatwierdź formularz.

Ważne!
Aby integracja działała prawidłowo upewnij się, że nie masz wybranej prostej struktury bezpośrednich odnośników. Odpowiednią zmianę wprowadzisz w zakładce Ustawienia ➡ Bezpośrednie odnośniki.

Po udanej integracji, zamówienia z WooCommerce znajdziesz w zakładce eCommerce ➡ Lista Zamówień.

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie musisz czytać pomocy
Nie musisz czytać pomocy

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce