|
ID: 778305286
|
|
Nie tylko kawa jest 2w1

Dane pracownika

Do serwisu należy najpierw dodać pracownika podając jego imię i nazwisko, pesel, datę urodzenia, adres, można także wpisać bank i numer konta, na które będzie wypłacane wynagrodzenie.

Sposób wprowadzenia:

zakładka Pracownicy ➡ Lista pracowników ➡ +Dodaj pracownika.

 

 

 
Polecamy pobranie naszego darmowego ebooka Pracownicy który kompleksowo odpowiada na pytania związane z kwestią wykazania pracowników w serwisie.
 

Informacje o wynagrodzeniu

A) Jeżeli pracownik otrzymał od nas wynagrodzenie w miesiącach poprzedzających pierwszy miesiąc księgowania w serwisie (dotyczy to tylko roku, w którym nastąpiło przejście na ifirma.pl), to w celu stworzenia na koniec roku kompletnej deklaracji PIT 11, do serwisu należy także wpisać: sumę wynagrodzeń brutto, sumę kosztów uzyskania przychodu, sumę zaliczek odprowadzonych do US oraz sumę składek wpłaconych do ZUS (jeżeli była to umowa o dzieło z własnym pracownikiem).

Sposób wprowadzenia:

zakładka Pracownicy ➡ Lista pracowników ➡ Imię i nazwisko ➡ dane pracownika ➡ dane początkowe (do uzupełnienia danych potrzebne nam będą listy płac oraz raporty ZUS RCA).
 

 
B) Wynagrodzenia wypłacone w pierwszym miesiącu księgowania w serwisie należy zaksięgować poprzez wygenerowanie rachunku dla pracownika.

Sposób wprowadzenia:

  • zakładka Pracownicy ➡ Lista pracowników ➡ klikamy na imię i nazwisko pracownika ➡ Dodaj umowę ➡ Umowa o dzieło ➡ po uzupełnieniu pól i zatwierdzeniu pojawi się opcja Wystaw rachunek do umowy,
  • po stworzeniu rachunku powstanie przelew dotyczący wynagrodzenia, będzie on widoczny w zakładce Zobowiązania ➡ Wynagrodzenia, w miesiącu księgowym według terminu płatności, który podaliśmy podczas tworzenia rachunku → podajemy datę jego opłacenia i zatwierdzamy (dopiero po podaniu daty wypłacenia wynagrodzenia serwis je zaksięguje w koszty firmy i wykaże podatek na PIT-4 za miesiąc w którym wynagrodzenie było wypłacone).
 
Więcej o dodawaniu umowy oraz o deklaracjach pracowniczych w naszej instrukcji Pracownicy.
 
Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie musisz czytać pomocy

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce