Platforma Usług Elektronicznych ZUS czyli tzw. PUE-ZUS pozwala na załatwienie drogą elektroniczną wielu spraw związanych z ZUS. Szerszy zakres informacji dostępny jest na naszej stronie: PUE-ZUS do czego służy?
Żeby móc w pełni korzystać z usług PUE należy potwierdzić tożsamość użytkownika Platformy. Jednym z najprostszych i zarazem najwygodniejszych sposobów na potwierdzenie tożsamości jest założenie PUE poprzez skorzystanie z Profilu Zaufanego.
Żeby założyć konto na PUE ZUS należy przejść na stronę: PUE ZUS – rejestracja
W kolejnym kroku w części zarejestruj profil poprzez: należy wybrać Profil zaufany/Login.gov.pl.
Następnie wybierz Profil zaufany.
W zależności od tego, czy Profil Zaufany został założony przez Bank, czy aktywowany w Punkcie Potwierdzającym, należy wybrać odpowiednią opcję logowania.
Po zalogowaniu się do Profilu Zaufanego przedsiębiorca zostanie automatycznie przekierowany na stronę dotyczącą Rejestracji PUE–ZUS, na której należy wybrać opcję Zarejestruj Profil.
W kolejnym kroku należy uzupełnić dane dotyczące zakładanego profilu PUE–ZUS.
Pola oznaczone gwiazdką tj. imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, NIP, e-mail oraz hasło do PUE są obowiązkowe i należy je obligatoryjnie uzupełnić. Jedynie pole numer telefonu komórkowego nie jest obowiązkowe.
Po powtórzeniu hasła do PUE należy wybrać niepasujący do pozostałych wyraz. Ta prosta łamigłówka ma na celu potwierdzenie, iż wypełniającym formularz jest człowiek, a nie robot. W przypadku, gdy wybór byłby nieoczywisty, można skorzystać z funkcji odśwież, która spowoduje zmianę wyrazów.
Na dole strony należy przejść do Regulaminu PUE oraz zaakceptować zapoznanie się z Regulaminem. Kolejnym obligatoryjnym oświadczeniem jest zgoda na przetwarzanie przez ZUS danych osobowych.
Po uzupełnieniu danych oraz oznaczeniu wymaganych zgód, należy wybrać opcję Zarejestruj profil.
Na kolejnej stronie pojawi się komunikat o założeniu PUE–ZUS. Na stronie zostanie wskazany login nadany automatycznie przez ZUS. Login wraz z hasłem utworzonym w poprzednim kroku przez przedsiębiorcę dadzą możliwość logowania się do PUE.
Poniżej obraz wiadomości e-mail, jaka wraz z założeniem konta jest przesyłana do przedsiębiorcy.
Na tak założone konto można się logować przez stronę – ZUS – logowanie
Przedsiębiorca może wybrać każdorazowo, czy chce logować się poprzez login nadany przez ZUS i wskazane przez siebie w toku rejestracji hasło, czy przez Profil Zaufany.
Uwaga! Przy zakładaniu profilu na PUE można skorzystać:
|
Autor: Joanna Łuksza – ifirma.pl
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.