Asystent zbierania i pakowania to funkcja w serwisie ifirma.pl, która usprawnia proces przygotowania i pakowania produktów z zamówień do wysyłki. Funkcjonalność umożliwia zarówno ręczne zaznaczanie produktów, jak i pracę ze skanerem kodów kreskowych.
Przed rozpoczęciem pracy z asystentem należy skonfigurować jego ustawienia. Konfiguracja pozwala dostosować, jakie dane będą wyświetlane podczas zbierania i pakowania zamówień.
Aby przejść do konfiguracji asystenta, przejdź do zakładki E-commerce ➡ Ustawienia ➡ Asystent pakowania.

Panel konfiguracji podzielony jest na sekcje: odrębną dla asystenta zbierania i odrębną dla asystenta pakowania. Wybierz opcję Edytuj poniżej listy parametrów, aby dokonać zmian.
Sekcja umożliwia wybór danych, które będą widoczne podczas procesu zbierania produktów.

Dostępne są następujące opcje i parametry:
Sekcja umożliwia wybór danych, które będą widoczne podczas procesu pakowania produktów.

Dostępne są podobne opcje co dla asystenta zbierania:
Po ustawieniu opcji dla asystenta zbierania i pakowania, zatwierdź zmiany.
Aby uruchomić asystenta pakowania lub zbierania przejdź do zakładki E-commerce ➡ Zamówienia ➡ Lista zamówień. Zaznacz na liście zamówienia, które chcesz zebrać lub spakować, wybierz Asystent pakowania z akcji masowych na dole strony i z rozwijanej listy wybierz akcję: Zbieraj produkty lub Pakuj produkty.

Po uruchomieniu asystenta zbierania wyświetla się okno z dwoma panelami:

Asystent oferuje dwa tryby wyświetlania zamówień:
Zmiana trybu następuje za pomocą listy rozwijanej w górnej części okna.

Zbieranie zamówień można wykonać na dwa sposoby:

Po zebraniu wszystkich produktów z zamówienia, w oknie po lewej stronie pojawia się zielone oznaczenie przy zamówieniu, a licznik zebranych produktów pokazuje kompletność zamówienia.
Aby zapisać zebrane produkty, wybierz opcję Zatwierdź w dolnej części okna. Zamówienia zostaną oznaczone jako zebrane w systemie, a przy zamówieniu pojawi się symbol jak na poniższym zrzucie.

Interfejs asystenta pakowania jest analogiczny do asystenta zbierania:

W asystencie pakowania została dodana opcja ostatnio zebrane. Wybierając tę opcję, możesz dołączyć do obecnego widoku te zamówienia, które były wcześniej zebrane.

Aby dodać zebrane wcześniej zamówienia, wybierz opcję Pakuj.

Podobnie jak przy zbieraniu, pakowanie można wykonać na dwa sposoby:

Po spakowaniu wszystkich produktów z zamówienia, zamówienie w lewym panelu otrzymuje zielone oznaczenie, a licznik pokazuje pełną zgodność spakowanych produktów.
Aby zapisać spakowane produkty, upewnij się, że wszystkie produkty zostały spakowane i wybierz opcję Zatwierdź. System zapisze zmiany i oznaczy zamówienia jako spakowane jak na poniższym zrzucie.

Autor: Łukasz Wróbel – ifirma.pl
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.