Punkt potwierdzający – zakładanie profilu zaufanego

Profil Zaufany (PZ) jest bezpłatną metodą potwierdzenia tożsamości obywatela w elektronicznych systemach administracji. W naszym artykule została wyjaśniona istota Profilu Zaufanego oraz opisane do czego przydaje się jego posiadanie: Sprawdź zalety posiadania Profilu Zaufanego!

Jedynym ze sposobów uzyskania Profilu Zaufanego jest zarejestrowanie konta w serwisie Profil Zaufany przez stronę ministerialną: epuap.gov.pl i zweryfikowanie założonego profilu poprzez wizytę w Punkcie Potwierdzającym. Założenie oraz korzystanie z Profilu Zaufanego jest bezpłatne.
 

Uwaga! Profil Zaufany można założyć również bez wypełniania poniższego wniosku. Całą procedurę założenia Profilu można przejść bezpośrednio w Punkcie Potwierdzającym, gdzie pracownik wybranej instytucji poprosi o niezbędne do założenia konta dane i dokona rejestracji konta użytkownika. Pełna lista Punktów Potwierdzających dostępna jest na stronie: Lista Punktów Potwierdzających

 
Założenie Profilu Zaufanego przez stronę internetową należy zacząć od wybrania opcji Załóż Profil Zaufany i potwierdź ➡ W punkcie potwierdzającym.

 

 

Opcja złożenia Profilu online dotyczy założenia Profilu Zaufanego przez Banki, które posiadają taką możliwość. Szczegóły dotyczące tej formy rejestracji zostały opisane w odrębnych instrukcjach na naszej stronie, dotyczących założenia profilu Zaufanego przez konkretny Bank.

Po wybraniu wskazanej opcji należy uzupełnić dane osobowe dotyczące zakładanego Profilu Zaufanego. Obowiązkowo należy wypełnić pola dotyczące: danych logowania, danych osobowych, jak i kontaktowych. Kolejno po uzupełnieniu formularza należy wybrać opcję Zarejestruj się.

W polu identyfikator należy samodzielnie wybrać nazwę, którą użytkownik będzie dokonywał logowania. Identyfikator może zawierać duże, małe litery, cyfry oraz znaki specjalne wskazane w podpowiedzi do pola. Nie może zaś zawierać polskich znaków, spacji oraz innych niż wymienione znaków specjalnych, w tym kropki. Co istotne wielkość liter ma znaczenie dla wyodrębnienia identyfikatora.
Hasło powinno zawierać co najmniej 8 znaków, w tym dużą i małą literę oraz cyfrę, lub znak specjalny wybrany spośród wskazanych w podpowiedzi do pola.

 

 

Następnie profil użytkownika zostanie zweryfikowany poprzez wpisanie w formularz SMS-a autoryzującego wysłanego na wskazany we wniosku numer kontaktowy. Po wpisaniu kodu należy wybrać opcję Weryfikuj kanał autoryzacji i zarejestruj konto.

 

 

W ostatnim etapie przedsiębiorca zostanie poinformowany o zarejestrowaniu Profilu Zaufanego. W komunikacie będzie wskazana data, do kiedy należy potwierdzić wniosek w jednym z punktów potwierdzających.

 

 

Po wybraniu opcji Przejdź do listy punktów potwierdzających pokaże się pełna lista instytucji, które dokonują potwierdzenia Profilu Zaufanego. Po wybraniu na stronie opcji Filtr pokaże się opcja wyszukiwania instytucji po określonych parametrach.

 

 

Instytucje można wyszukiwać po nazwie, miejscowości, województwie oraz kraju.

 

 

Jednocześnie z potwierdzeniem założenia konta na stronie internetowej przedsiębiorca otrzyma maila dotyczącego potwierdzenia rejestracji konta w serwisie Profil Zaufany.

 

 

Ważne! Profil Zaufany, który nie zostanie potwierdzony w punkcie potwierdzającym w czasie wskazanym w komunikacie nie zostanie aktywowany.

O fakcie konieczności potwierdzenia Profilu Zaufanego przedsiębiorca otrzyma informację w kolejnym e-mailu. W treści e-maila będzie wskazany link, poprzez który w każdej chwili można zweryfikować listę punktów potwierdzających.

 

 

Uwaga! Wszelkie wątpliwości dotyczące założenie Profilu Zaufanego prosimy wyjaśniać bezpośrednio z Infolinią Użytkowników Profilu Zaufanego – Kontakt

 

Logowanie do ePUAP (inaczej PZ lub e-Go) następuje przez stronę: Profilu zaufanego

Po zalogowaniu się do Profilu można przejść na stronę e-PUAP warto zapoznać się z możliwościami jakie daje Portal zachęcamy do zapoznania się z naszymi artykułami opisującymi zagadnienie https://www.ifirma.pl/tagi/profil-zaufany

Przez e-PUAP nie ma możliwości wysyłki plików JPK. Obecne możliwości wysyłki plików autoryzowanych Profilem Zaufanym opisane zostały na stronie Ministerstwa Finansów

UWAGA!

Na temat rozwiązania wysyłki plików JPK za pomocą Profilu Zaufanego w powiązaniu z serwisem ifirma.pl będziemy informować użytkowników serwisu w toku wprowadzania zmian na kontach.
Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Nie musisz czytać pomocy
Nie tylko kawa jest 2w1

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce