Platforma Usług Elektronicznych (PUE) to, najprościej rzecz ujmując, elektroniczny ZUS. Jest to narzędzie, które pozwala na załatwienie wielu spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Z miesiąca na miesiąc coraz więcej osób (i to nie tylko prowadzących działalność gospodarczą) dokonuje rejestracji i korzysta z możliwości, jakie daje takie rozwiązanie. Poniżej przedstawiamy szczegółową instrukcję, jak założyć konto w PUE-ZUS.
Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, by założyć konto w PUE-ZUS jest rejestracja za pomocą specjalnego elektronicznego formularza, który można znaleźć na stronie www.zus.pl.
Na tym etapie należy określić, jaki ma być profil naszego konta – czy rejestrujemy się jako osoba fizyczna, czy jako przedsiębiorca lub firma.
W następnym kroku należy wybrać sposób, w jaki potwierdzimy swoją tożsamość – można skorzystać z:
Więcej na temat dostępnych możliwości potwierdzenia tożsamości można przeczytać klikając w zielony tekst pod każdą z nich.
Inną opcją jest jednorazowa wizyta w ZUS – wystarczy mieć wówczas przy sobie dowód osobisty lub paszport.
Wybierając opcję z wizytą w ZUS (opcja „DO REJESTRACJI”), a także po potwierdzeniu tożsamości w jeden z ww. sposobów, konieczne jest wypełnienie specjalnego formularza, który wymaga podania m.in. imienia i nazwiska, numerów PESEL i NIP, numeru telefonu, adresu e-mail oraz nadania hasła do konta PUE-ZUS (przy profilu zaufanym, certyfikacie kwalifikowanym oraz bankowości elektronicznej część danych zaciągana jest automatycznie). Po kliknięciu w „Zarejestruj Profil” każdy nowy użytkownik otrzymuje indywidualny numer identyfikacyjny (login PUE), który służy do logowania na Platformie. Informacja o nim zostanie przesłana na wskazany w formularzu adres.
Uwaga! Przy zakładaniu profilu na PUE można skorzystać:
|
Autor: Ewa Kozak – ifirma.pl
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.