MOSS 2019 – nowy limit przychodu

|
ID: 778305097
|
Kategorie: Podatek VAT
|
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Dla podatników prowadzących sprzedaż usług elektronicznych, telekomunikacyjnych i nadawczych na rzecz konsumentów z UE system MOSS był znaczącym ułatwieniem. Niestety dodatkowe wymogi stały się problematyczne dla przedsiębiorców, którzy ten rodzaj sprzedaży prowadzili sporadycznie, a mimo to zobligowani byli do zastosowania się do wymogów MOSS. Od 2019 r. sytuacja ta ulegnie zmianie.

Zasady MOSS

Mały punkt kompleksowej obsługi (MOSS) został wprowadzony w celu ułatwienia pracy przedsiębiorcom, którzy świadczą usług elektroniczne, telekomunikacyjne i nadawcze konsumentom na terenie UE, ale spoza własnego kraju. Obowiązek podatkowy dla takich usług powstaje na warunkach szczególnych, tj. w państwie danego odbiorcy usługi. System MOSS został stworzony w celu rozliczania tego typu usług w zakresie jednej deklaracji we własnym kraju, jednocześnie nakładając na podatników obowiązek składania dodatkowej deklaracji i konieczność poznania przepisów podatkowych kraju odbiorcy usługi.

Limit dla MOSS od 2019 r.

Zgodnie z nowo wprowadzonymi przepisami od początku 2019 r. korzystanie z MOSS będzie wymagane w sytuacji, kiedy roczna sprzedaż netto usług objętych tym systemem przekroczy 42.000 zł. Zmiana wynika z wdrożenia do przepisów krajowych zaleceń dyrektywy 2017/2455 (art. 28k ust.2-6 Ustawy o VAT).

Dzięki nowelizacji przedsiębiorcy, którzy dokonują sprzedaży usług objętych MOSS sporadycznie, będą mieli możliwość rozliczania się z takiej sprzedaży według przepisów podatkowych obowiązujących w kraju ich siedziby. Także podatnicy, którzy dotychczas rozliczali się w ramach MOSS, ale w 2018 r. nie przekroczyli limitu, będą mogli skorzystać z nowej opcji. W takim przypadku istotne będzie złożenie zawiadomienia o rezygnacji z MOSS w terminie do 20 lutego 2019 r.
 

Uwaga!
Przedsiębiorcy, którzy nie przekroczyli wskazanego powyżej limitu 42.000 zł mogą, ale nie muszą rezygnować z MOSS – mają oni w tym zakresie możliwość wyboru.

 

Zmiany 2019 – czy wiesz o wszystkich? Sprawdź, o czym musisz wiedzieć!

 

Autor: Anna Kubalka – ifirma.pl

Jeśli informacji jakich szukasz nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy - zadzwoń do nas 71 769 55 15 lub porozmawiaj z konsultantem na czacie . Możesz też napisać maila na bok@ifirma.pl. BOK jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce