W dniu 16.05.2018, w celu dostosowania ifirma.pl do wymogów RODO, wprowadziliśmy nowy regulamin. Zmiany dotyczą użytkowników korzystających z pakietów Biuro rachunkowe, Księgowość internetowa, Faktura+ i Darmowy program do faktur.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa danych naszych użytkowników zawsze był naszym priorytetem. Uzyskanie zgodności z RODO to nasz kolejny krok w kierunku podniesienia poziomu ochrony danych.
Oto najistotniejsze zmiany, które wprowadziliśmy w ifirma.pl.
Nowy regulamin został dostosowany do wymogów RODO. Zmiany regulaminu w szczególności dotyczą:
Ważne! Nowy regulamin nie wywołuje zmian w cenniku usług.
Pełna treść regulaminu znajduje się w zakładce Regulaminy na stronie ifirma.pl.
Aby zaakceptować regulamin, po zalogowaniu się do serwisu ifirma.pl w okienku informacyjnym należy kliknąć przycisk „akceptuję”.
Dla wygody i bezpieczeństwa użytkowników wszystkie zgody oznaczone są domyślnie jako „nie”.
Aby ułatwić użytkownikom serwisu ifirma.pl, którzy są administratorami danych powierzanych nam do przetwarzania, dostosowanie się do wymogów RODO, opracowaliśmy umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych zgodny z RODO oraz prosty mechanizm jej zawierania.
Umowa dostępna jest w zakładce Pulpit > Konfiguracja > Prywatność, RODO > w części Umowa powierzenia. Aby ją pobrać, należy kliknąć przycisk „pobierz umowę”.
Przepisy rozporządzenia wskazują, że umowa powierzenia przetwarzania danych nie musi być zawierana w formie papierowej. Można więc zawrzeć ją w formie elektronicznej.
Umowy powierzenia zawierane są w celu realizacji i na czas obowiązywania umowy głównej, opisującej usługę. Po zakończeniu trwania usługi (np. w przypadku usunięcia konta przez użytkownika) umowa główna zostaje rozwiązana, a wraz z nią także umowa powierzenia przetwarzania danych. Nie ma zatem konieczności jej wypowiadania.
W zakładce Pulpit > Konfiguracja > Prywatność, RODO wprowadziliśmy także możliwość pobrania kopii podstawowych danych dotyczących użytkownika, które gromadzimy w serwisie ifirma.pl. Plik można wykorzystać w celu przenoszenia danych osobowych do innego serwisu (zgodnie z art. 20 RODO).
Dodatkowo w zakładce Prywatność, RODO istnieje możliwość całkowitej rezygnacji z usług i usunięcia konta przez użytkownika. Służy do tego przycisk „usuń konto”.
Transparentność działań jest istotnym aspektem naszej działalności, dlatego też chętnie dzielimy się informacjami na temat wdrożenia RODO w naszej organizacji, a także opracowaliśmy politykę prywatności, w której wyjaśniliśmy dla jakich celów przetwarzamy dane osobowe, w jaki sposób i gdzie dane mogą być przekazywane oraz jakie prawa przysługują osobom, których dane dotyczą, w związku z przetwarzaniem ich danych.
Celem IFIRMA jest działanie zgodnie z ideą, że RODO to nie rewolucja, ale niezbędna ewolucja, która powinna nastąpić w każdej organizacji, dla której poziom bezpieczeństwa danych jest priorytetem.
Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.
ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.