Menu główne
Po zalogowaniu się na swoje konto w serwisie ifirma.pl w panelu głównym po lewej stronie widoczne są główne przyciski nawigacyjne.
Domyślnie są to:
- Pulpit
- Sprzedaż
- Wydatki
- Księgowość
- Firma
- E-commerce
Najeżdżając kursorem na poszczególne zakładki pojawia się menu rozwijane, które można zablokować, strzałką po prawej stronie. Po zablokowaniu, widok zakładek dodatkowych nie będzie się ukrywał:
Każda z zakładek ma swoje podzakładki.
Dla przykładu zakładka Pulpit zawiera Strona główna, Kalendarz, Agenda:
Zakładka Firma zawiera CRM, Kontrahenci, Pracownicy, Pojazdy, Majątek, Banki, Windykacja:
Zakładka Sprzedaż zawiera Faktury, Kasa fiskalna, Magazyn, Towary i Usługi:
Moduły
Istnieje możliwość edycji głównego widoku zakładek na swoim pulpicie głównym poprzez edycję zakładki Moduły i integracje.
W tym celu klikamy w ikonkę Moduły, w lewym, dolnym rogu systemu:
W tym miejscu możemy edytować moduły które są używane oraz ilość zakładek głównych, znajdujących się w pasku po lewej stronie pulpitu głównego.
Korzystając z suwaków można wybrać które funkcje w serwisie mają być aktywne:
Odznaczając opcję Uproszczone menu można dodać na listę zakładki Deklaracje, Ewidencje oraz Zobowiązania, które są domyślnie scalone w zakładkę Księgowość w widoku uproszczonym:
*Uproszczone menu jest zaznaczone automatycznie.
Poniżej widok wszystkich zakładek z zaznaczoną opcją Uproszczone menu:
Poniżej widok wszystkich zakładek z odznaczoną opcją Uproszczone menu:
Integracje
Oprócz Modułów w zakładce Moduły i integracje możemy również zarządzać integracjami w serwisie ifirma.pl. Ta część dzieli się na integracje związane z aplikacją oraz integracje e-commerce:
W części dotyczącej aplikacji, znajdziemy takie integracje jak:
-
API
Aplikacja mobilna do faktur
Drukarki i kasy fiskalne
e-Deklaracje podatkowe
Integracje z bankiem
Powiadomienia o terminach
SMS do klientów
W części dotyczącej E-commerce znajdziemy dostępne integracje z platformami sprzedażowymi:
Szczegóły w zakresie integracji e-commerce znajdują się tutaj.
Skróty
Po zalogowaniu na konto w serwisie ifirma.pl, dostępne są również Skróty, czyli szybki dostęp do wybranych, najczęściej używanych opcji księgowych. Można je samodzielnie skonfigurować, aby jeszcze bardziej ułatwić sobie pracę w serwisie:
Szczegółowa instrukcja w tym zakresie znajduje się tutaj.
Krótkie menu
Na pulpicie głównym, w prawym, górnym rogu, obok loginu użytkownika, znajduje się skrócone menu, które umożliwia w szybki sposób wybranie najpopularniejszych akcji księgowych:
W tym miejscu możliwe jest:
- wystawienie faktury ( oraz rachunku w przypadku podatników zwolnionych z VAT):
Po kliknięciu w ikonkę Faktura krajowa, otworzy się formularz Krajowa sprzedaż towarów i usług na fakturę VAT (w przypadku podatnika zwolnionego z podatku VAT to będzie Krajowa sprzedaż towarów i usług na fakturę lub Krajowa sprzedaż na rachunek)
- wystawienie szybkiej faktury lub szybkiego rachunku (w przypadku podatników zwolnionych z VAT):
Po kliknięciu w ikonę szybka faktura/rachunek pojawi się okno do uzupełnienia danych do dokumentu:
- dodanie wydatku:
Po kliknięciu w ikonkę Wydatek, pojawi się okno szybkiego wyboru najpopularniejszych typów wydatków takich jak:
- Zakup towarów handlowych lub materiałów
- Koszty prowadzenia działalności
- Faktura za telefon lub internet
Istnieje możliwość wyboru pozostałych wydatków:
Oraz możliwość dodania wydatków dotyczących pojazdów:
- dodanie kontrahenta:
Po kliknięciu w ikonkę Kontrahent pokaże się okno dodawania kontrahenta:
- dodanie towaru lub usługi:
Po kliknięciu w ikonkę Towar lub usługa zostanie otwarte okno z możliwością dodania pozycji towaru lub usługi:
- dodanie nowego zadania:
Po kliknięciu na ikonę Zadanie pokaże się formularz dodania nowego zadania:
Więcej szczegółowych informacji na temat funkcji serwisu ifirma.pl można znaleźć tutaj.
Autor: Katarzyna Dudek – ifirma.pl