Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Archiwum- Konfiguracja faktur i rachunków

 

1. Domyślne ustawienia

1.1 Konto vatowca – Faktury

W tym miejscu vatowiec może ustawić domyślne dane wyświetlane na fakturach:

 

Przykład:

 


 

Przykład:

 


 

 

Bezpieczna faktura

 

1.2 Konto nievatowca – Rachunki i faktury

W tym miejscu nievatowiec może domyślnie ustawić rachunki i faktury:

Zwolnienie przedmiotowe z VAT – dotyczy podatników sprzedających lub świadczących usługi zwolnione, które nie wymagają opodatkowania VAT, zostały wymienione w:

Zwolnienie podmiotowe z VAT – dotyczy podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł.
Temat zwolnienia z VAT został omówiony tutaj.

Wybrana podstawa prawna zwolnienia będzie widoczna na wystawianych fakturach sprzedaży w polu Podstawa prawna.

 

1.3 Standardowe uwagi

W tym miejscu po wybraniu opcji +dodaj Użytkownik może dodać swoją listę standardowych uwag, które będą wyświetlały się na fakturze lub rachunku w polu Uwagi po wybraniu Identyfikatora z listy standardowych uwag.
W polu Identyfikator Użytkownik wpisuje taką nazwę po jakiej będzie identyfikował dodaną treść uwagi w serwisie np. WZ.


 

1. Po zdefiniowaniu i zapisaniu standardowych uwag na liście będą widoczne dwie dodane uwagi. Standardowe uwagi będą do wyboru podczas wystawiania faktury w zakładce uwagi.


 

2. Po wybraniu z listy standardowej uwag pojawi się stosowna informacja.


 

Standardowe uwagi można również umieścić przy wybieraniu domyślnej serii numeracji w zakładce Pulpit ➡ Konfiguracja➡ Serie numeracji. Wybieramy serię numeracji, a następnie opcję edytuj i w polu Domyślne uwagi podajemy informacje jakie mają wyświetlać się na wszystkich fakturach wystawianych w tej serii, zaznaczamy ustaw jako domyślną i zatwierdzamy. Wtedy na wszystkich wystawianych fakturach/rachunkach w tej serii będą widoczne dodane uwagi automatycznie.

Więcej informacji odnośnie dodawania dodatkowych opcji na fakturze dostępnych jest tutaj.

1.4 Płatności poprzez usługę mTransfer mBanku


 

Płatności poprzez usługę mTransfer mBanku są funkcją serwisu ifirma.pl ściśle powiązaną z możliwością wysyłania faktur i rachunków e-mailem do kontrahentów.

Po wystawieniu faktury lub rachunku można wysłać, za pośrednictwem serwisu ifirma.pl, dokument PDF z oryginałem faktury lub rachunku na adres e-mail kontrahenta.
Po skonfigurowaniu usługi mTransfer do wybranych faktur lub rachunków przesyłanych w formie elektronicznej do kontrahenta w wiadomości e-mail zostanie dołączony link pozwalający na wykonanie przelewu internetowego na konto wystawcy faktury. Skorzystanie z opcji wymaga aktywnej usługi mTransfer dla konta w mBanku.



 

2. Serie numeracji

W tym miejscu można wybrać lub dodać własną serię numeracji dla głównego lub dodanego Użytkownika.
Temat serii numeracji faktur został omówiony tutaj.

Seria numeracji
Użytkownik może skorzystać z stworzonych serii numeracji w serwisie. Seria numeracji może być miesięczna lub roczna.
Po edycji danej serii numeracji: miesięcznej lub rocznej, Użytkownik może ustawić jaka seria numeracji ma być domyślną serią przy wystawianiu dokumentu sprzedaży. Ustawienia tego dokonujemy wybierając w polu Seria domyślna ustaw jako domyślną a następnie zapisz.

Własna seria numeracji
Aby stworzyć własną serię numeracji należy wybrać opcję +dodaj serię numeracji wtedy Użytkownik ma możliwość:


 

Jeżeli chcemy skorzystać z własnej serii numeracji oraz wybrać pierwszy numer z jakim ma być wystawiona faktura to w polu Pierwszy numer podajemy inny numer niż 1 wtedy wyświetli się pole, w którym wybierzemy miesiąc i rok od którego ma obowiązywać dane seria.


 

W serwisie domyślnie ustawiana jest Domyślna miesięczna seria faktur/rachunków cyklicznych, natomiast Użytkownik samodzielnie może wybrać dodatkowo własną serię numeracji faktur/rachunków cyklicznych w serii numeracji rocznej po zaznaczeniu opcji TAK.
Funkcja faktur/rachunków cyklicznych dostępna jest tylko dla użytkowników korzystających z płatnej wersji serwisu księgowości internetowej i biura rachunkowego.
Przy wystawianiu faktur/rachunków cyklicznych konieczne jest podanie częstotliwości generowania dokumentu, wybrania własnej lub domyślnej serii numeracji nadanej przez serwis oraz stworzenie grupy kontrahentów, do której można przypisać konkretny schemat cyklu wystawianej faktury/rachunków.

 


 

Po zapisaniu nowo dodanej serii numeracji można dodatkowo ustawić serię jako domyślną. Wybierając tę opcję serwis przy wystawianiu dokumentu sprzedaży zastosuje tę serię jako domyślną.


 


 


 

Aby zapisać własny format numeracji faktur, należy stworzyć wzór w oparciu o generowane automatycznie wartości:

Lokalizacja tekstu w serii numeracji jest dowolna, np.
%N / Wrocław / %M /PM/ %R = 1 / Wrocław / 9 / PM / 2019

Użytkownicy wybierający nową serię numeracji w polu Wyświetlaj numer mogą również uzyskać numerację o stałej ilości znaków, wtedy numery są uzupełniane zerami na początku.

Przykład z wybranymi zerami:
001/2019, 2019/01/012,

Przykład bez zer:
3/2019, 2019/01/12
Możliwa ilość zer do zastosowania w serwisie (01 -0000001).

 

Dodatkową możliwością jest wybranie serii rocznej z numeracją łamaną na miesiąc czyli np.
numeracja w styczniu zaczyna się od 0001/01/2019, po wystawieniu 10 faktur w styczniu w lutym numeracja zacznie się od 0011/02/2019


 

Przykład:
Dodawanie serii miesięcznej z kolejnym numerem


 

Po dodaniu w nowej własnej serii numeracji pierwszego numeru 20 i zatwierdzeniu serwis wyświetli nową własną serię numeracji z informacją o wyborze pierwszego numeru i wybranej formie serii numeracji.


 

Przykład:
Dodawanie serii rocznej z kolejnym numerem


 

Po dodaniu w nowej własnej serii numeracji pierwszego numeru 7 oraz w polu wyświetlaj numer z trzema zerami wtedy po zatwierdzeniu serwis wyświetli nową własną serię numeracji z informacją o wyborze pierwszego numeru i wybranej serii numeracji.


 

Wtedy na wystawianej fakturze w lewym górnym rogu serwis wyświetli nową wybraną serię z wybranym numerem 0007/2019.


 

Przykład:
Dodawania serii rocznej z kolejnym numerem bez dodawania zer przed numerem


 

Po dodaniu w nowej własnej serii numeracji pierwszego numeru 33 oraz w polu bez zer na początku i zatwierdzeniu serwis wyświetli nową własną serię numeracji z informacją o wyborze pierwszego numeru i wybranej serii numeracji.


 

Seria numeracji dla nowego użytkownika np. pracownika lub osoby współpracującej

W zakładce Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ Użytkownicy dodajemy nowego Użytkownika, następnie wybieramy opcję zobacz uprawnienia.

W edycji użytkownika w polu Domyślna seria numeracji wybieramy z listy serię numeracji w jakiej dany Użytkownik będzie wystawiał faktury VAT:

 

oraz

3. Szablony – Twoje szablony

Przed wystawieniem faktury/rachunku Użytkownik dokonuje wyboru jednego z sześciu szablonów faktur wybierając opcję dodaj nowy szablon:


 


 


 


 


 


 


 


 

Po wybraniu odpowiedniego szablonu wybieramy opcję znajdującą się pod formularzem wybierz. Podajemy nazwę wybranego szablonu, zaznaczamy checkbox ustaw jako domyślny szablon oraz w polu wgrywanie loga wybieramy opcję Przeglądaj, gdzie wybieramy odpowiedni format pliku dla logo i zatwierdzamy.

Uwaga:
Akceptowane formaty plików to pliki typu gif, jpeg (jpg) lub png.
Plik nie może być większy niż 760 na 360 pikseli oraz ważyć więcej niż 300 KB.
Drugie logo nie może być większe niż 150 na 150 pikseli oraz mieć rozmiar większy niż 100 KB.

Wybrany szablon będzie widoczny w polu Twoje szablony a na wystawianych fakturach/rachunkach będzie widoczne wybrane logo/loga.

Jeśli Użytkownik zmieni szablon faktury na nowy oraz zaznaczy checkbox ustaw jako domyślny szablon, wtedy wszystkie wystawione nowe faktury będą w wybranym formacie. Dokumenty wystawione przed zmianą szablonu będą widoczne w starym formacie szablonu.
Jeżeli Użytkownik nie zaznaczy opcji ustaw jako domyślny szablon przy wyborze nowego szablonu, serwis będzie pobierał szablon, który ma zaznaczoną tę opcję.
Dodatkowo po wystawieniu faktury w ustawieniach wydruku można jeszcze dokonać zmiany szablonu na inny zapisany.

 

Autor: Marzena Łukasik – ifirma.pl

Exit mobile version