Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Wysyłanie plików JPK_VAT przy pomocy danych autoryzujących bezpośrednio z serwisu ifirma.pl

Klienci korzystający z serwisu ifirma.pl mają możliwość prostej i szybkiej wysyłki plików JPK drogą elektroniczną. Mogą to zrobić na kilka sposobów za pośrednictwem naszego serwisu, a dokładniej:

Jeżeli przedsiębiorca, chciałby wysłać plik JPK, nie korzystając z serwisu ifirma.pl może wybrać dogodny dla niego sposób. A dokładniej może wysłać plik:

Generowanie pliku z serwisu ifirma.pl

Aby wygenerować plik z serwisu ifirma.pl przedsiębiorca powinien zalogować się na swoje konto, a następnie ustawić w lewym, górnym rogu miesiąc księgowy, za który ma zostać wygenerowany plik JPK. Następnie należy przejść do zakładki JPK i wybrać z listy Rodzaj JPK: VAT. Gdy odpowiedni plik zostanie wskazany, należy wybrać opcję wygeneruj.


Serwis przeniesienie Użytkownika do następnej strony, gdzie z czterech dostępnych wariantów wysyłania plików JPK, należy wskazać wariant: Podpis przychodem, poprzez wybór opcji podpisz przychodem i wyślij.


Po wybraniu powyższej opcji Użytkownikowi wyświetli się formularz do wpisania danych autoryzujących. Pola imię, nazwisko, data urodzenia, NIP, przychód z deklaracji rocznej składanej w minionym roku podatkowym muszą być prawidłowo uzupełnione.


Dane osobowe przedsiębiorcy zostaną uzupełnione automatycznie na podstawie informacji z serwisu. Kwotę przychodu można uzupełniać ręcznie przy wysyłce lub wprowadzić poprzez zakładkę Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ e-Deklaracje podatkowe. Przy skorzystaniu z drugiej opcji, kwota przychodu przy wysyłce będzie uzupełniana automatycznie.

 

WAŻNE!
Wprowadzając kwotę przychodu można skorzystać z podpowiedzi – symbol „?” przy pozycji przychodu. Pojawi się w niej informacja, w której pozycji zeznania rocznego znajduje się wymagana do przepisania kwota przychodu.

 

Po wysyłce należy pamiętać o sprawdzeniu statusu deklaracji w zakładce JPK w polu e-Deklaracje JPK. Komunikat „Weryfikacja negatywna – błąd w danych autoryzujących (np. błąd w nazwisku, pierwszym imieniu, dacie urodzenia, NIP, numerze PESEL, kwocie przychodu)” oznacza, że deklaracja nie została przyjęta przez bramkę Ministerstwo Finansów. W takiej sytuacji należy sprawdzić poprawność podanej kwoty przychodu i danych osobowych w zakładkach:

– a następnie ponownie dokonać wysyłki.

Jeśli błąd danych autoryzujących pojawia się, mimo że są one poprawnie uzupełnione, przyczyną może być rozbieżność pomiędzy informacjami na koncie a bazą Urzędu Skarbowego. W takim przypadku warto skontaktować się z Urzędem Skarbowym właściwym dla przedsiębiorcy, w celu zweryfikowania wprowadzonych danych.

Uwaga!
Aby pobrać UPO należy przejść na stronę Ministerstwa Finansów i wkleić numer referencyjny w odpowiednie pole.

 

Więcej informacji o plikach JPK można przeczytać tutaj
 

Autor: Jagoda Durczak – ifirma.pl

Exit mobile version