Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Jak korzystać z windykacji

Wystawione dokumenty sprzedaży nie zawsze są od razu opłacone. Do spóźniającego się z zapłatą kontrahenta można wysłać przypomnienie.

Prawie dla wszystkich faktur/rachunków (w walucie i PLN) można dodać przypomnienie. Można to zrobić bezpośrednio z poziomu dokumentu oraz w zakładce CRM ➡ Windykacja.


 
Nieopłacone faktury można wyszukać na postawie Daty wystawienia, Terminu płatności lub Kontrahenta dla którego dokument został wystawiony.


 
W tej zakładce można zarówno dodać płatność, jak i stworzyć przypomnienie oraz wyświetlić listę przypomnień dla wybranego dokumentu.


 
Po wyszukaniu i wybraniu odpowiednich dokumentów, możliwe jest pobranie listy dokumentów przeterminowanych w formie listy pdf lub pliku xls.
 

 

Opcja ta nie jest dostępna dla faktur do paragonu i faktur zaliczkowych.

Możliwe do stworzenia przypomnienia

Do jednej faktury można dodać klika przypomnień, po kilka w każdym rodzaju. Stworzonych przypomnień nie można usunąć. Ma to szczególne znaczenie przy notach odsetkowych, które są numerowane. Błędnie wystawionej noty nie można edytować ani usunąć, a następna będzie zawsze z kolejnym numerem.

W przypadku dokumentów w walucie w zakładce Windykacja widoczna jest kwota w walucie, ale bez specjalnego oznaczenia, że to waluta.

Exit mobile version