Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Umowa zlecenie

Dane pracownika

Do serwisu należy najpierw dodać pracownika podając jego imię i nazwisko, pesel, datę urodzenia, adres, można także wpisać bank i numer konta na który będzie wypłacane wynagrodzenie.

Sposób wprowadzenia:

zakładka Pracownicy ➡ Lista pracowników ➡ +Dodaj pracownika.

 

 
 
Polecamy pobranie naszego darmowego ebooka Pracownicy który kompleksowo odpowiada na pytania związane z kwestią wykazania pracowników w serwisie.
 

Informacje o wynagrodzeniu i składkach ZUS

Wprowadzenie pełnej informacji o dotychczasowych wynagrodzeniach, składkach ZUS oraz o bieżącym wynagrodzeniu wymaga wykonania kroków opisanych poniżej jako A,B i C.

A) Jeżeli pracownik otrzymał od nas wynagrodzenie w miesiącach poprzedzających pierwszy miesiąc księgowania w serwisie (dotyczy to tylko roku w którym nastąpiło przejście na ifirma.pl), to w celu stworzenia na koniec roku kompletnej deklaracji PIT 11, do serwisu należy także wpisać: sumę wynagrodzeń brutto, sumę kosztów uzyskania przychodu, sumę zaliczek odprowadzonych do US oraz sumę składek wpłaconych do ZUS.

Sposób wprowadzenia:

zakładka Pracownicy ➡ Lista pracowników ➡ Imię i nazwisko ➡ dane pracownika ➡ dane początkowe (do uzupełnienia danych potrzebne nam będą listy płac oraz raporty ZUS RCA).
 

 
Uwaga! Wpisanie danych jest możliwe tylko w pierwszym miesiącu pracy z serwisem ifirma.pl.

B) Gdy wynagrodzenie było wypłacone w miesiącu poprzedzającym przejście do serwisu, a z umowy dodatkowo opłacane są składki do ZUS, to termin ich płatności przypada właśnie na pierwszy miesiąc księgowania w serwisie. Aby kwoty składek zostały zaliczone do kosztów należy je wpisać do serwisu.

Sposób wprowadzenia:

zakładka Zobowiązania ➡ Składki ZUS ➡ Dodaj składkę ZUS ➡ wybieramy odpowiedni typ składki: ubezpieczenie społeczne pracownika/ubezpieczenie zdrowotne pracownika/Fundusz Pracy pracownika/Fundusz Emerytur Pomostowych (do uzupełnienia potrzebne nam będą raporty ZUS RCA/ZUS RZA).


C)
Wynagrodzenia wypłacone w pierwszym miesiącu księgowania w serwisie należy zaksięgować poprzez wygenerowanie rachunku dla pracownika.

Sposób wprowadzenia:

 
Więcej o dodawaniu umowy oraz o deklaracjach pracowniczych w naszej instrukcji Pracownicy.
 

 

Autor: Katarzyna Kisiel – ifirma.pl

Exit mobile version