1. Założenie konta w serwisie – Login i E-mail
Zakładając konto w serwisie ifirma.pl należy uzupełnić pole E-mail oraz wskazać Hasło do konta.
Hasło musi zawierać:
- 6 znaków lub więcej,
- Małe i wielkie litery,
- Przynajmniej jedną cyfrę lub znak specjalny.
Podany podczas rejestracji adres e-mail w większości sytuacji staje się automatycznie loginem do konta.
Wyjątkiem jest sytuacja kiedy na podany podczas rejestracji adres e-mail zostało już założone konto w serwisie. W tej sytuacji użytkownik zostanie poproszony o uzupełnienie dodatkowo pola Login. Podany Login może być dowolnym ciągiem znaków (max. 32 znaki).
W przypadku kiedy login jest już zajęty należy podać inny. Login w serwisie jest unikalny i nie ma możliwości by dwóch użytkowników posiadało taki sam login. Login powinien różnić się przynajmniej jednym znakiem od już występującego w serwisie.
Po uzupełnieniu wskazanych wyżej danych oraz zapoznaniu się z Regulaminem serwisu i jego akceptacji poprzez zaznaczenie checkboxa Akceptuję regulamin, użytkownik powinien wybrać opcję Zarejestruj się. Wybranie wskazanej opcji spowoduje założenie konta w serwisie.
Na wskazany podczas rejestracji adres e-mail zostanie wysłana wiadomość powitalna. Wiadomość e-mail zostaje wysłana z adresu: info@ifirma.pl.
Należy zwrócić szczególną uwagę na wskazanie prawidłowo adresu e-mail, w przypadku wskazania błędnego adresu użytkownik nie otrzyma wiadomości powitalnej.
Na dole wiadomości e-mail w Danych rejestracyjnych wskazany jest login (dawniej identyfikator) oraz adres e-mail podany przy założeniu konta.
Najczęściej dla konta loginem jest adres e-mail. Użytkownik nie pamiętając danych do logowania powinien każdorazowo zweryfikować posiadane skrzynki e-mailowe pod kątem wiadomości powitalnej z serwisu ifirma.pl. Jeżeli konto było zakładane na adres e-mail spod określonej domeny warto sprawdzić różne skrzynki spod domeny celem weryfikacji, na którą przyszła wiadomość powitalna. Ponadto należy również sprawdzić czy wiadomość powitalna nie została zweryfikowana jako spam i przeszukać folder spam.
2. Resetowania hasła
W przypadku utraty hasła do serwisu należy skorzystać z opcji Resetowanie hasła.
W polu Adres e-mail należy wskazać adres, na który zostało założone konto w serwisie ifirma.pl a następnie wybrać opcję RESETUJ HASŁO.
Jeżeli na adres zostało założone tylko jedno konto na wskazany adres e-mail zostanie wysłany link aktywujący zmianę hasła.
3. Na wskazany adres e-mail zostało założonych więcej kont
W przypadku kiedy na wskazany przez użytkownika adres e-mail zostało założonych więcej kont, użytkownik zostanie dodatkowo poproszony o wpisanie Loginu, po którego wskazaniu należy ponownie wybrać opcję RESETUJ HASŁO.
Jeżeli korzystasz w serwisie z usługi biura rachunkowego, pamiętaj zawsze zostaniesz poproszony o wskazanie loginu. Jeżeli podczas rejestracji nie podałeś loginu to Twoim loginem będzie adres e-mail. Wskaż go wtedy dwukrotnie, a na Twoją skrzynkę pocztową przyjdzie e-mail do odzysku hasła.
4. Podaj poprawny adres e-mail
Użytkownik podczas próby odzysku hasła może otrzymać komunikat Podaj poprawny adres e-mail. Wskazany komunikat oznacza, iż wprowadzono błędny adres e-mail, błąd może polegać na tym, że m.in.:
- w adresie brakuje @,
- wpisano błędną nazwę domeny dostawcy usługi pocztowej,
- nie wpisano nazwy domeny usługi pocztowej,
- adres zawiera niedozwolone przez dostawcę pocztowego znaki.
5. Użytkownik o podanym identyfikatorze i adresie e-mail nie istnieje
Użytkownik podczas próby odzysku hasła może otrzymać komunikat Użytkownik o podanym identyfikatorze i adresie e-mail nie istnieje.
Wskazany komunikat oznacza, że:
Wprowadzono adres e-mail, na który w serwisie nie ma założonego konta. | E-mail jaki wskazuje użytkownik był użyty jako login konta, a nie adres e-mail służący do odzysku hasła |
Jeżeli użytkownik wie, iż wskazany adres e-mail był powiązany z kontem, a mimo to otrzymuje wskazany komunikat to najprawdopodobniej podczas pracy z serwisem dokonał zmiany danych do odzysku hasła. | W tej sytuacji zalecane jest przesłanie ze wskazanego adresu wiadomości e-mail na adres bok@ifirma.pl, w której zostanie opisany problem jaki wystąpił. |
6. Dane do odzysku hasła – gdzie znajdują się na koncie
Adres e-mail służący do odzysku hasła oraz login widoczny jest na koncie w zakładce Konfiguracja ➡ Użytkownicy. Edycja danych we wskazanym miejscu powoduje, iż jedynie znając zmienione dane użytkownik może skorzystać z opcji Resetuj hasło.
W sytuacji kiedy użytkownik:
- nie pamięta danych do logowania i nie odnalazł wiadomości powitalnej na posiadanych skrzynkach e-mail,
- zmienił dane do logowania, przez co różnią się one od danych w wiadomości powitalnej z serwisu,
powinien przesłać zapytanie na adres bok@ifirma.pl dokładnie opisując swoję sytuację.
Jeśli użytkownik posiada adres e-mail, który w jakikolwiek sposób jest powiązany z kontem np. uzupełniony w zakładce:
- Konfiguracja ➡ Dane firmy – Dane kontaktowe,
- Konfiguracja ➡ Dane kontaktowe,
warto aby wiadomość została przesłana ze wskazanego adresu.
Każdorazowo odpowiedź będzie udzielana e-mailowo po przeanalizowaniu indywidualnej sytuacji użytkownika.
Autor: Joanna Łuksza – ifirma.pl