1. Co wprowadzamy do serwisu ifirma.pl?
Jeżeli osiągnęliśmy w poprzednich latach stratę z działalności, to mamy prawo ją rozliczyć:
- w przypadku straty poniesionej do roku 2018 r. włącznie – w pięciu najbliższych kolejno następujących po sobie latach podatkowych, przy czym w jednym roku nie więcej niż 50% kwoty poniesionej straty z danego roku,
- w przypadku straty poniesionej od 2019 r. włącznie – jednorazowo, w jednym z najbliższych kolejno po sobie następujących latach podatkowych – przy czym nie więcej niż 5 mln zł. Nieodliczoną kwotę straty mamy prawo rozliczyć w pozostałych latach pięcioletniego okresu, jednak w żadnym roku kwota odliczenia nie może przekroczyć 50% kwoty straty.
Ustaloną kwotę straty do rozliczenia na dany rok możemy rozliczyć:
- przy wyliczaniu zaliczek w trakcie roku,
- w zeznaniu rocznym.
W przypadku rozliczenia straty w ciągu roku kwotę rozliczanej straty wprowadzamy do serwisu.
Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
2. Jak wprowadzamy informacje do serwisu?
Login ➡ Konfiguracja ➡ Deklaracje ➡ PIT
W części PIT-5/PIT-5L – edytuj i pole Kwota strat z lat poprzednich, możliwa do rozliczenia w …. r.
Szczegółowe informacje odnośnie wprowadzania straty do serwisu znajdują się w naszym artykule.
W przypadku Użytkowników rozliczających podatek dochodowy ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wprowadzenie straty wygląda analogicznie, jednak kwota ta nie zostanie uwzględniona przy wyliczeniu zryczałtowanego podatku dochodowego za kolejne okresy.
Autor: Katarzyna Kisiel – ifirma.pl