Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

PUE ZUS – jak założyć konto za pomocą profilu zaufanego?

Platforma Usług Elektronicznych ZUS czyli tzw. PUE-ZUS pozwala na załatwienie drogą elektroniczną wielu spraw związanych z ZUS. Szerszy zakres informacji dostępny jest na naszej stronie: PUE-ZUS do czego służy?

Żeby móc w pełni korzystać z usług PUE należy potwierdzić tożsamość użytkownika Platformy. Jednym z najprostszych i zarazem najwygodniejszych sposobów na potwierdzenie tożsamości jest założenie PUE poprzez skorzystanie z Profilu Zaufanego.

Żeby założyć konto na PUE ZUS należy przejść na stronę: PUE ZUS – rejestracja

W kolejnym kroku w części zarejestruj profil poprzez: należy wybrać Profil zaufany/Login.gov.pl.


Następnie wybierz Profil zaufany. 

W zależności od tego, czy Profil Zaufany został założony przez Bank, czy aktywowany w Punkcie Potwierdzającym, należy wybrać odpowiednią opcję logowania.

Po zalogowaniu się do Profilu Zaufanego przedsiębiorca zostanie automatycznie przekierowany na stronę dotyczącą Rejestracji PUE–ZUS, na której należy wybrać opcję Zarejestruj Profil.

W kolejnym kroku należy uzupełnić dane dotyczące zakładanego profilu PUE–ZUS.

Pola oznaczone gwiazdką tj. imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, NIP, e-mail oraz hasło do PUE są obowiązkowe i należy je obligatoryjnie uzupełnić. Jedynie pole numer telefonu komórkowego nie jest obowiązkowe.

Uwaga! Hasło do PUE należy zdefiniować zgodnie z komunikatem, hasło powinno mieć minimum 8 znaków, w tym dużą jak i małą literę, cyfrę oraz wskazany znak specjalny.

Po powtórzeniu hasła do PUE należy wybrać niepasujący do pozostałych wyraz. Ta prosta łamigłówka ma na celu potwierdzenie, iż wypełniającym formularz jest człowiek, a nie robot. W przypadku, gdy wybór byłby nieoczywisty, można skorzystać z funkcji odśwież, która spowoduje zmianę wyrazów.

Na dole strony należy przejść do Regulaminu PUE oraz zaakceptować zapoznanie się z Regulaminem. Kolejnym obligatoryjnym oświadczeniem jest zgoda na przetwarzanie przez ZUS danych osobowych.

Po uzupełnieniu danych oraz oznaczeniu wymaganych zgód, należy wybrać opcję Zarejestruj profil.

Na kolejnej stronie pojawi się komunikat o założeniu PUE–ZUS. Na stronie zostanie wskazany login nadany automatycznie przez ZUS. Login wraz z hasłem utworzonym w poprzednim kroku przez przedsiębiorcę dadzą możliwość logowania się do PUE.

Poniżej obraz wiadomości e-mail, jaka wraz z założeniem konta jest przesyłana do przedsiębiorcy.

Na tak założone konto można się logować przez stronę – ZUS – logowanie

Przedsiębiorca może wybrać każdorazowo, czy chce logować się poprzez login nadany przez ZUS i wskazane przez siebie w toku rejestracji hasło, czy przez Profil Zaufany.

Uwaga! Przy zakładaniu profilu na PUE można skorzystać:
  • z pomocy pracowników ZUS w Centrum Obsługi Telefonicznej (konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.- pt. w godz. 7.00-18.00): pod numerem telefonu 22 560 16 00 (koszt połączenia według umowy klienta z operatorem telekomunikacyjnym)
  • za pośrednictwem e-maila cot@zus.pl
  • przez komunikator Skype na stronie www.zus.pl pod zus_centrum_obslugi_tel
  • przez czat na stronie www.zus.pl
  • z pomocy pracowników w najbliższej jednostce ZUS,
  • z instrukcji oraz ulotek dostępnych w Salach Obsługi Klientów w placówkach ZUS.

 

Autor: Joanna Łuksza – ifirma.pl

 

Exit mobile version