Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Księgowanie kosztu prowadzenia działalności

1. Co to jest zwykły koszt prowadzenia działalności?

Zwykłe koszty prowadzenia działalności występują w każdej firmie, zarówno handlowej, jak też usługowej. Są to wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodu oraz zabezpieczenia źródła uzyskania przychodu w przyszłości oraz koszty, które muszą być poniesione, aby firma mogła funkcjonować.

Do najczęstszych wydatków, kwalifikowanych jako pozostałe wydatki można zaliczyć:

2. Sposób księgowania zwykłego kosztu prowadzenia działalności (zakup krajowy) w serwisie IFIRMA

Aby zaksięgować koszt należy:

  1. Ustawić miesiąc księgowy zgodny z datą wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie wydatku (faktura, rachunek, umowa) i przejść do zakładki Wydatki → Nowy wydatek → Koszt prowadzenia działalności → wybieramy rodzaj dokumentu,
  2. Uzupełnić formularz zgodnie z dokumentem zakupu i zatwierdzić wydatek,
  3. Wydatek będzie widoczny w Podatkowej księdze przychodów i rozchodów, w kolumnie 13 Pozostałe wydatki.

Ważne!

Wyżej podany sposób księgowania dotyczy wydatków krajowych (polskich). Wydatki zagraniczne oraz dotyczące pojazdów, są wprowadzane w innych miejscach serwisu IFIRMA.

Autor: Katarzyna Marciniak – ifirma.pl

Exit mobile version