Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Integrator E-commerce

1. Zamówienia

a.Lista zamówień

W tym miejscu znajduje się lista Twoich zamówień. Pobierzesz tu zamówienia z podłączonych sklepów i marketplace i dokonasz masowych akcji: zaksięgujesz zamówienia, zmienisz ich statusy, utworzysz przesyłki dla usługi Wysyłam z Allegro, wydrukujesz dokumenty takie jak karta zamówienia czy spis produktów do wysyłki, a także wyślesz wiadomość do kupującego korzystając z własnych szablonów. W ramach akcji masowych możesz też skorzystać z asystenta pakowania który usprawni przygotowywanie i pakowanie produktów do wysyłki. Listę zamówień możesz dowolnie filtrować po statusach, datach, metodach płatności czy dostawy. Możesz tez tworzyć i zapisywać własne filtry aby móc szybko do nich wrócić. Z poziomu listy zamówień możesz także wejść z kartę danego zamówienia aby podejrzeć jego szczegóły.

Przeczytaj więcej na temat listy zamówień.

b. Zwroty

W tej zakładce znajdziesz listę zwrotów dodanych i pobranych do zamówień. Listę zwrotów możesz dowolnie filtrować po statusach, integracji, datach czy wartości zwrotu. Z poziomu listy zwrotów  możesz masowo zmienić statusy zwrotów. Z tego miejsca możesz też przejść do karty danego zwrotu i podejrzeć jego szczegóły, dodać notatkę do zwrotu, wystawić korektę faktury a także zlecić zwrot płatności w przypadku zwrotów Allegro.

Przeczytaj więcej na temat listy i karty zwrotów, a także o tworzeniu zwrotów w IFIRMA.

c. Faktury

W tym miejscu znajdziesz listę wystawionych faktur, wykonasz akcje masowe takie jak: wydruk dokumentów, czy przesłanie faktury mailem do kontrahenta. W tym miejscu możesz także wystawić nową fakturę.

d. Paragony

W tej zakładce znajduje się lista wystawionych paragonów. W tym miejscu możesz wystawić fakturę do paragonu, wydrukować lub przesłać go mailem w formacie pdf oraz wystawić nowy paragon.

e. Przesyłki

W tym miejscu znajdziesz listę utworzonych przesyłek dla zamówień. Wydrukujesz tu etykietę, pobierzesz protokół i zamówisz podjazd kuriera. Obsługa przesyłek znajduje się w wersji beta. W tej chwili obsługiwane są dostawy dla usługi Wysyłam z Allegro, Apaczka, InPost, Furgonetka.

Przeczytaj więcej na temat integracji z kurierami i tworzenia przesyłek dla poszczególnych kurierów: Wysyłam z Allegro, Furgonetka, Apaczka, InPost.

f. Statystyki

W tej zakładce możesz analizować swoją sprzedaż przy pomocy wykresów. Kontroluj liczbę i wartość zamówień w czasie aby lepiej zarządzać swoimi działaniami sprzedażowymi.

g. Transakcje bankowe

Jeśli podłączysz swoje konto bankowe z serwisem ifirma.pl to w tym miejscu pobierzesz dane o swoich transakcjach i będziesz przypisywać je do faktur i zamówień.

Zobacz jak podłączyć konto bankowe z serwisem ifirma.

2. Produkty

a. Lista produktów

W tym miejscu znajduje się Twoja lista produktów oraz zestawów, którą możesz dowolnie filtrować. Możesz w tym miejscu dodać ręcznie produkt lub zestaw, dokonać importu produktów i zestawów ze sklepu, Allegro, OLX lub z pliku CSV. Możesz też wyeksportować listę produktów do pliku.

Wchodząc w kartę danego produktu możesz dokonać jego edycji. Akcje masowe które możesz wykonać dla wielu produktów to wystawienie faktury lub paragonu, stworzenie zestawu z zaznaczonych produktów, wystawienie ofert na Allegro lub OLX, archiwizacja produktów.

Przeczytaj więcej na temat listy produktów.

Przeczytaj więcej na temat zestawów produktów, wariantów produktów, lub importu produktów z pliku CSV.

b. Powiązania produktów

Z tego miejsca możesz zarządzać powiązaniami produktów. Dzięki powiązaniu produktów zamówienia z Allegro, WooCommerce, Shopify, Shoper i PrestaShop i ich wydruki będą zawierały dodatkowe informacje o powiązanych produktach. Ułatwi to także późniejsze księgowanie zamówień.

Przeczytaj więcej na temat powiązań produktów.

c. Magazyn

Magazyn w IFIRMA pozwala na wystawianie dokumentów magazynowych takich jak PZ czy WZ. Magazyn jest zintegrowany z najbardziej popularnymi formularzami faktur sprzedażowych w ifirmie. Integracja magazynu z zakładką faktury umożliwia automatyczne wystawianie faktur sprzedaży do dokumentów WZ i odwrotnie, automatyczne generowanie WZ do faktur.

Dowiedz się więcej na temat konfiguracji oraz działania magazynu.

3. Allegro

a. Wystawianie ofert

Z tego miejsca możesz wystawiać na swoim koncie Allegro oferty produktów powiązane z katalogiem Allegro. Możesz wykorzystać szablony ofert (dodasz je w ustawieniach e-commerce) do tworzenia własnych opisów i definiowania domyślnych ustawień oferty.

Przeczytaj więcej na temat wystawiania ofert Allegro.

b. Zarządzanie ofertami

W tym miejscu dokonasz importu ofert z Allegro. Znajduje się tu lista ofert Allegro (zarówno pobranych jak i wystawionych bezpośrednio z IFIRMA), gdzie możesz zarządzać powiązaniami ofert z produktami, zmienić aktualne opcje promowania, edytować tytuł, cenę czy ilość oferty. Dzięki powiązaniu produktów, zamówienia z Allegro będą zawierały informacje o powiązanym produkcie, usprawniając księgowanie.

Przeczytaj więcej na temat zarządzania ofertami Allegro.

4. OLX

a. Wystawianie ofert

Z tego miejsca możesz wystawiać oferty powiązane z produktami na swoim koncie OLX.

Przeczytaj więcej na temat wystawiania ofert OLX.

b. Zarządzanie ofertami

W tym miejscu dokonasz importu ofert z OLX. Znajduje się tu lista ofert OLX (zarówno pobranych jak i wystawionych bezpośrednio z IFIRMA), na której możesz zarządzać powiązaniami ofert z produktami.

Przeczytaj więcej na temat zarządzania ofertami OLX.

5. Konfiguracja

a. Integracje

W tym miejscu będzie wyświetlana lista podłączonych przez ciebie integracji ze sklepami i marketplace oraz z kurierami. Na liście możesz włączyć / wyłączyć daną integrację lub przejść do edycji jej ustawień. Możesz zintegrować swoje konto w serwisie ifirma.pl z najpopularniejszymi platformami e-commerce (Allegro, Ceneo, cStore, ebay, eMAG, Empik, Erli, Etsy, eSklep home.pl, IdoSell, Magento, OLX, PrestaShop, Redcart, Selly, Shoper, shopGold, Shopify, SkyShop, Sote, Szafa, Triso Shop, Vinted, WooCommerce) oraz z kurierami (Apaczka, Furgonetka, InPost, Wysyłam z Allegro).

Wyszukaj instrukcję konfiguracji dla poszczególnej integracji.

b. Ustawienia

W ustawieniach e-commerce znajdziesz sekcje:
Zamówienia – w tym miejscu spersonalizujesz dane wyświetlane na liście i karcie zamówień, ustalisz własne statusy zwrotów, zdefiniujesz ustawienia skanera kodów kreskowych i wydruków, a także ustawienia zwrotów – takie jak statusy i grupy statusów zwrotów czy szablony formularzy zwrotów.

Towary i usługi – w tym miejscu dodasz własne kategorie, cenniki, marki, języki, parametry i domyślne ustawienia zestawów produktów. Spersonalizujesz dane wyświetlane na liście produktów.

Allegro – w tym miejscu dokonasz importu ofert i produktów ze swojego konta OLX i przejrzysz historię importów.

OLX – w tym miejscu dokonasz importu ofert i produktów ze swojego konta OLX i przejrzysz historię importów.

Przejdź do instrukcji konfiguracji ustawień e-commerce.

Exit mobile version