WooCommerce to darmowa wtyczka do stron WordPress, która pozwala zbudować własny sklep internetowy. Sprawdź, jakie są zalety tego rozwiązania i w jaki sposób zintegrować system IFIRMA z WooCommerce.
Czym jest WooCommerce?
WooCommerce to darmowa, popularna wtyczka do WordPressa, która pozwala tworzyć sklepy internetowe. To rozszerzenie umożliwia łatwe zarządzanie asortymentem produktów, obsługę płatności online, oraz prowadzenie sklepu internetowego w ramach istniejącej strony internetowej opartej na WordPress.
Sprzedawca posiadający domenę, hosting i konto WordPress, może w szybki sposób zainstalować wtyczkę WooCommerce. Odbywa się to z poziomu pulpitu, gdzie w zakładce Wtyczki -> Dodaj wtyczkę, należy w wyszukiwarkę wpisać “WooCommerce”, a następnie ją zainstalować i włączyć.
Konfiguracja sklepu jest równie prosta, ponieważ po instalacji wtyczki automatycznie uruchamia się kreator, w którym należu uzupełnić następujące dane:
- adres sklepu,
- metody płatności i wysyłki,
- dodatkowe funkcje, np. Facebook, MailChimp.
Rozszerzenia i wtyczki WooCommerce
Podstawowe funkcje dostępne w WooCommerce mogą być dla sprzedawcy niewystarczające. Ma on jednak możliwość skorzystania z rozszerzeń i wtyczek, które pomogą mu rozwinąć sklep i biznes. Pula dostępnych opcji jest bardzo szeroka, dlatego w osobnym artykule opisaliśmy 17 naszych propozycji, wśród których znalazły się zarówno płatne, jak i darmowe rozwiązania.
Integracja WooCommerce z IFIRMA
Integracja WooCommerce z systemem księgowym IFIRMA pozwala sprzedawcy wystawiać różnego rodzaju faktury i rachunki, a także wysyłać je bezpośrednio do klientów za pomocą e-maila. Taka integracja przebiega w prostych krokach.
Rejestracja (logowanie) w serwisie ifirma.pl
Przejście do zakładki eCommerce ➡ Konfiguracja i wybranie przycisku Dodaj.
Wybranie integracji WooCommerce za pomocą przycisku “Dodaj”.
Uzupełnienie niezbędnych informacji, podzielonych na trzy segmenty:
-
- Konfiguracja sklepu – WooCommerce – tj. nazwa sklepu, adres url, consumer key, consumer secret, itp.
- Opcje księgowania – informacje dotyczące m.in. domyślnej stawki VAT, domyślnego sposobu płatności, zapisywania kontrahenta, itp.
- Ustawienia faktur, tj. seria numeracji, szablon, domyślne księgowanie netto/brutto, itp.
W celu wygenerowania klucza API, należy zalogować się na swoim koncie w WooCommerce, przejść do zakładki Ustawienia ➡ Zaawansowane
Następnie należy wybrać zakładkę Rest API ➡ Dodaj klucz.
Tu należy wprowadzić opis i ustawić uprawnienia na Zapis/odczyt, następnie kliknąć w opcję Wygeneruj klucz API i skopiować oba klucze, gdzie Klucz klienta to Consumer Key a klucz prywatny to Consumer Secret.
Skopiowany klucz wklej w przeznaczoną do tego rubrykę na koncie w ifirma.pl. Po uzupełnieniu wszystkich danych, wykonaj test połączenia i gdy wypadnie pomyślnie, zatwierdź formularz.
Aby integracja działała prawidłowo upewnij się, że nie masz wybranej prostej struktury bezpośrednich odnośników. Odpowiednią zmianę wprowadzisz w zakładce Ustawienia ➡ Bezpośrednie odnośniki.
Po udanej integracji, zamówienia z WooCommerce znajdziesz w zakładce eCommerce ➡ Lista Zamówień.